آب لوله کشی یا آب معدنی: بهترین آب برای تهیه قهوه

آب لوله کشی یا آب معدنی، سخت است که بدانید کدام آب را برای قهوه خود انتخاب کنید.

انتخاب آب مناسب به اندازه انتخاب بهترین دانه های قهوه مهم است. ما مدام به شما می گوییم که بسته به اندازه آسیاب یا منشا قهوه شما، فنجان نهایی شما طعم متفاوتی خواهد داشت. آب چاه نیز یک عامل مهم در تهیه قهوه است.

بسیاری از مردم بر این باورند که هر چه آب تصفیه شده بیشتر باشد، قهوه بهتر خواهد بود. با این حال، این تنها عنصری نیست که باید در نظر گرفته شود زیرا کلسیم یا منیزیم نیز نقش بسیار مهمی در استخراج عطرها دارند.

از آنجایی که قهوه از بیش از 98 درصد آب تشکیل شده است، بهتر است از آب غیر مقطر استفاده کنید که حاوی مواد معدنی است که طعم قهوه شما را مانند نمک در ظروف شما افزایش می دهد.

حالا بیایید به روش هایی که آب می تواند بر طعم قهوه شما تأثیر بگذارد نگاه کنیم.

آب لوله کشی فیلتر نشده برای قهوه

این آبی است که اکثر مردم از آن استفاده می کنند زیرا دسترسی به آن آسان است. این ایده چندان بدی نیست زیرا اغلب باعث بهبود کیفیت قهوه می شود. این تا حد زیادی به منطقه ای که در آن زندگی می کنید بستگی دارد، بسته به سختی، طعم یا حتی کلر موجود در آب شما. به عنوان مثال، اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که آبی از کوه می آید، کیفیت آن خوب خواهد بود.

مواد معدنی مختلفی که در آب یافت می شوند عبارتند از: کلسیم، منیزیم، مس، آلومینیوم و منگنز و همچنین مواد دیگری که می توانند کم و بیش اسیدی باشند. اگرچه توسط بسیاری از کارشناسان گفته می شود که آب لوله کشی برای نوشیدن بی خطر است، اما می تواند طعم اسیدی یا حتی فلزی داشته باشد.

آب بد باعث ایجاد قهوه بد می شود، حتی اگر بهترین دانه های دنیا را داشته باشید. به همین دلیل است که اگر آب منطقه شما رضایت بخش نیست، باید ایده دم کردن قهوه از آب لوله کشی را کنار بگذارید. از سوی دیگر، اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که آب خوبی دارید، پس خود را از آن محروم نکنید و از آن استفاده کنید. تنها عیب این است که اگر از آب لوله کشی استفاده می کنید، ممکن است به مرور زمان رسوب در کف قهوه ساز شما تجمع پیدا کند.

برای جلوگیری از این ناراحتی می توانید از یک فیلتر آب با کیفیت بالا استفاده کنید که از خراب شدن قهوه ساز شما و ایجاد طعم خفیف جلوگیری می کند.

آب مقطر که به نام آب نرم نیز شناخته می شود، آبی است که فرآیند تصفیه را برای حذف آلودگی ها از آب با استفاده از بخار طی کرده است. با این فرآیند آب از دو ماده معدنی ضروری خود تهی می شود: منیزیم و کلسیم. به همین دلیل است که آب مقطر تنها زمانی بهترین است که نمی خواهید قهوه ساز شما رسوب ایجاد کند.

اما این بدون عیب نیست زیرا آبی که مواد معدنی ضروری خود را نداشته باشد، آب تلخ می دهد. بنابراین، این طعم تلخ بر طعم قهوه شما تأثیر می گذارد که ممکن است فاسد شود. اگر از طرفداران قهوه تلخ هستید، احتمالاً نتیجه آن آزارتان نخواهد داد.

آب لوله کشی تصفیه شده با اسمز معکوس برای قهوه

این فرآیندی است که برای همه شناخته شده نیست.

با این حال فیلترهای اسمز معکوس به طور کلی به عنوان بهترین روش های تصفیه آب فروخته می شوند. این کاملاً اشتباه نیست زیرا آنها در کاهش آلاینده های موجود در آب لوله کشی بسیار مؤثر هستند، اما آنقدر مؤثر هستند که تقریباً هر چیزی را که آب را تشکیل می دهد حذف می کنند. بنابراین آب به دست آمده ساکن یا تلخ است که مانند آب مقطر قهوه تلخ را ارائه می دهد.

یکی از راه حل های این مشکل اضافه کردن مواد معدنی پس از عبور آب از فیلتر اسمز معکوس است. فرمول های معدنی از پیش ساخته شده ای وجود دارد که می توانید به آب خود اضافه کنید تا به آن کلسیم و منیزیم بدهد.

آب بسیار بهتر است اما راه حلی پرهزینه و وقت گیر است.

آب فیلتر شده با کربن فعال برای قهوه

ساده ترین راه برای دریافت بهترین آب برای قهوه، استفاده از فیلتر کربن فعال با کیفیت بالا است. فیلترهای کربن فعال اغلب در مناطقی با کیفیت آب ضعیف استفاده می شود. فیلترهای نصب شده روی شیر آب با طعم فوق العاده ای تولید می کنند که می توانید مستقیماً در قهوه ساز خود قرار دهید. بیشتر سنگ آهک حذف می شود که از تخریب قهوه ساز شما جلوگیری می کند.

روش دیگر استفاده از پارچ فیلتر با فیلتر کربن فعال برای حذف بو، ناخالصی ها و کلر از آب است. این راهی است که بسیار ساده تر و مقرون به صرفه تر از نصب فیلتر روی شیر شما است.

آب بطری می تواند آب تصفیه شده یا آب مستقیماً از یک منبع معدنی باشد. بسته به آب بطری ای که انتخاب می کنید، محتوای معدنی کمتر یا کمتری خواهد داشت. آب بطری‌شده‌ای که مواد معدنی کمی دارد برای دم کردن قهوه ایده‌آل نیست زیرا تلخ است، برعکس آبی با محتوای مواد معدنی بالا بهترین طعم‌ها را در قهوه‌تان به ارمغان می‌آورد.

اگر ترجیح می دهید از آب بطری برای دم کردن قهوه خود استفاده کنید، حتماً آبی با مواد معدنی زیاد انتخاب کنید. اگر آب مقطر است، مارکی را انتخاب کنید که منیزیم اضافه دارد اما کلسیم ندارد. زیرا منیزیم می‌چسبد و ترکیبات معطر دانه‌های قهوه را تقویت می‌کند در حالی که کلسیم طعم تلخی به قهوه می‌دهد.

اما آب بطری بسیار گران است، بنابراین انتخابی است که ممکن است بسیاری را از بین ببرد.

نتیجه

آب یک عنصر ضروری است که تاثیر زیادی بر نتیجه نهایی قهوه شما خواهد داشت. اگر در تهیه قهوه خود دقت کافی دارید، حتما آب خود را به درستی انتخاب کنید تا مطمئن شوید که قهوه ایده آل را تهیه می کنید.

فراتر از طعم، فراموش نکنید که باید عناصری را در نظر بگیرید که می توانند قهوه ساز شما را تخریب کنند، در غیر این صورت ممکن است مجبور شوید قهوه ساز دیگری بخرید.