«آشوب هرج و مرج»: شهر زیبای ایتالیا گردشگران را از گرفتن سلفی منع می کند

توسط میز جهانی هند امروز: بیزار از گردشگران مضحک که روی عکس های سلفی کلیک می کنند، یک مقصد توریستی محبوب در ایتالیا یک گام افراطی برداشته است: مرزبندی مناطق “بدون انتظار” و اعمال جریمه های سنگین برای “توریستا”هایی که درنگ می کنند تا از مکان های عکاسی عکس بگیرند.

قوانین جدید در دهکده ماهیگیری زیبای پورتوفینو در ریویرای ایتالیا پیش از فصل تابستان، زمانی که هجوم گردشگران در اوج است، به اجرا گذاشته شده است. این شهر ساحلی به خاطر ساختمان های رنگارنگ و بندرگاه زیبایش مشهور است.

به گزارش ایندیپندنت، شهردار پورتوفینو ماتئو ویاکاوا گفت گردشگرانی که برای عکس گرفتن مکث می کنند، باعث ایجاد “آشوب هرج و مرج”، از جمله ترافیک مداوم و پیاده روهای شلوغ می شوند.

برای جلوگیری از گردشگران خوشحال از دوربین، این شهر جریمه 275 یورویی (تقریباً 24800 روپیه) را در دو منطقه معروف اینستاگرام اعمال کرده است که اکنون به عنوان مناطق قرمز یا مناطق “بدون انتظار” مشخص شده اند.

این جریمه در تعطیلات آخر هفته عید پاک معرفی شد و از صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر اعمال می شود. این قوانین تا 15 اکتبر، زمانی که فصل اوج گردشگری به پایان می رسد، برقرار است.

در بیانیه ای که با تایمز به اشتراک گذاشته شد، شهردار ویاکاوا گفت: «هدف این نیست که مکان را منحصر به فردتر کنیم، بلکه به همه اجازه دهیم از زیبایی ما لذت ببرند.

“ما می خواهیم از موقعیت های خطرناک ناشی از ازدحام بیش از حد جلوگیری کنیم.”