آیا باید بمیریم تا پلیس ها اقدام کنند: صاحب رستوران سیک در بریتانیا به دلیل پست خلستان با تهدید به مرگ روبرو می شود

نوشته لاوینا تاندونهارمن سینگ کاپور، صاحب رستوران سیک اهل لندن، که پس از انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی در مورد جنبش خلستان، با تهدید جان خود مواجه است، گفت: «آیا باید بمیریم تا پلیس اقدام کند؟»

رستوران هارمن توسط هواداران خالستان مورد حمله قرار گرفت که چند روز پس از تخریب کمیسیون عالی هند در لندن توسط آنها صورت گرفت.

هارمن و خانواده‌اش – همسر خوشی و دو فرزند – ادعا کردند که سه بار مورد حمله قرار گرفته‌اند، بارها در رسانه‌های اجتماعی ترول شده‌اند و با تماس‌های توهین‌آمیز مرعوب شده‌اند. آنها مدعی شدند که خودروی آنها تحت تعقیب قرار گرفته است، زیرا او ویدئویی را منتشر کرده است که در آن از مردم خواسته است تا برای خلستان در هند و نه در کشورهای خارجی مانند بریتانیا یا کانادا تماس بگیرند.

هارمن در مصاحبه ای اختصاصی با India Today گفت که حملات زمانی آغاز شد که وی ویدیویی را در TikTok منتشر کرد. او گفت: “این جنبش خلستان مدتی قبل شروع شد و سپس خاموش شد. امروز دوباره بخشی از مردمی که در کانادا، انگلیس و استرالیا مستقر هستند، خالستان را می خواهند اما آنهایی که در هند هستند آن را نمی خواهند. بنابراین من گفتم. در این ویدیو که کسانی که به خلستان نیاز دارند باید به هند برگردند و درخواست کنند.»

هارمن با اشاره به شورش‌های ضد سیک‌ها در سال 1984 گفت: کسانی که مفهوم خلستان را قبول ندارند، نباید رنج ببرند.

همچنین بخوانید | تظاهرات سیک‌ها در خارج از نمایندگی بریتانیا در دهلی به دلیل خرابکاری توسط خلستانی‌ها در لندن

پس از ارسال ویدئو، تهدیداتی دریافت کرد

هارمن مدعی شد که پس از انتشار این ویدئو در TikTok تهدید به مرگ شده است.

“بعد از اینکه ویدیو را پست کردم، در عرض دو روز دو میلیون بازدید از آن گرفتم. اما شروع به تماس‌هایی کردم که ویدیو را حذف کنم، در غیر این صورت من و خانواده‌ام را می‌کشند. فکر می‌کردم چه کسی می‌تواند من را اینطور تهدید کند. اما پنج نفر آمدند و به رستوران من حمله کردند.

هارمن مدعی شد که مهاجمان از او خواسته اند که این پست را حذف کند و شعارهایی مانند “خالستان زنده آباد” و “هندوستان مردآباد” را مطرح کند. آنها همچنین به او گفتند که پرچم هند را آتش بزن وگرنه او را خواهند کشت.

هارمن گفت: “من نمی دانم که آیا این افراد خالسا راج یا گوندا راج می خواهند.”

افراد زیادی مانند هارمن هستند که می ترسند ساکت بمانند.

یک گزارش مستقل در مورد “چگونه دولت با ایمان درگیر می شود”، به نام بررسی بلومز که در 26 آوریل منتشر شد، چندین نمونه از این قبیل را نقل کرد.

در این گزارش آمده است: «جمع‌آوری شواهد این بازبینی همچنین موارد مکرری از افراد را نشان می‌دهد که توسط فعالان متجاوز سیک، مستقیم یا غیرمستقیم از طریق اعضای خانواده، به دلیل ایستادگی آشکار در برابر آنها، ارعاب و تهدید شده‌اند.

پلیس بریتانیا در مورد هارمن

ایندیا امروز در مورد پرونده هارمن به پلیس بریتانیا نامه نوشت.

“ماموران حاضر شدند و با مقتول صحبت کردند و او توضیح داد که گروهی از مردان در محل حاضر شدند و او و خانواده اش را تهدید به قتل کردند. آنها قبل از رسیدن تیم پلیس محل را ترک کردند. تحقیقات انجام شد و اقدامات حفاظتی ویژه انجام شد. پلیس به ایندیا تودی گفت.

همسر و دختر هارمن تهدید به تجاوز آنلاین دریافت کرد

هارمن گفت که پلیس آمد و از امنیت ما اطمینان داد. اما او و خانواده اش شروع به دریافت تهدیدهای آنلاین کردند. هارمن گفت که همسر و دخترش تهدید به تجاوز جنسی شده اند.

او افزود: “آدرس ما با تماس هایی برای تجاوز و کشتن آنها در فضای مجازی قرار گرفت. فیلم هایی از افراد شرور که تصاویر همسر و دخترم را لیس می زدند نیز منتشر شد.”

در 22 مارس، گروهی از هواداران خالستان در مقابل کمیسیون عالی هند در لندن تظاهرات کردند. در حالی که این اعتراض بعد از ظهر برگزار شد، حمله به رستوران هارمان عصر همان روز در ساعت 6.30 رخ داد.

در 19 مارس، گروهی از هواداران خالستان کمیسیون عالی هند را خراب کردند و شیشه ها را شکستند، درها را تخریب کردند، به بالکن رفتند و پرچم هند را پایین کشیدند. پلیس در آن زمان یک نفر را دستگیر کرد و با قرار وثیقه آزاد کرد تا بعداً در ژوئن حاضر شود.

همچنین بخوانید | در سرکوب، هند طرفداران خالستان را به دلیل خشونت در خارج از نمایندگی های هند در بریتانیا، ایالات متحده و کانادا در لیست سیاه قرار می دهد.

پلیس بریتانیا در حمله به رستوران هارمن

پلیس بریتانیا با اشاره به حمله به رستوران هارمن به ایندیا تودی گفت که در پاسخ به تماس در «15 دقیقه» به محل مورد نظر رسیدند.

آنها گفتند: “ما مرتباً با او (هارمن) در تماس بوده‌ایم و در تلاش هستیم تا اقدامات حفاظتی بیشتری را انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که او در بازگشت به خانه احساس امنیت می‌کند. این شامل نصب هشدارهای وحشت در املاک مربوطه و پیشنهاد مسکن جایگزین می‌شود. تحقیقات ما به رهبری کارآگاهان CID در حال پیشرفت است. این شامل بررسی دوربین مدار بسته و سایر تحقیقات می شود. ما به طور منظم به روز رسانی قربانی ادامه خواهیم داد.”

به خانه هارمن حمله شد

هارمن گفت که حمله دیگری در 23 مارس در ساعت 7:30 بعد از ظهر در خانه آنها رخ داد.

هارمن که برای طفره رفتن از تهدیدها به زیرزمین رفت، گفت: “پلیس با ما تماس گرفت. آنها گفتند که دو روز دیگر دوباره می آیند تا اظهارات ما را بگیرند و مظنونان را دستگیر کنند. اما اکنون بیش از دو هفته است.” برای کار.

خانواده در ترس دائمی زندگی می کنند و احساس امنیت نمی کنند زیرا مهاجمان هنوز آزاد هستند.

“پلیس به ما گفت که ما در اولویت نیستیم زیرا هیچ اتفاقی برای ما نیفتاده است. مگر اینکه کسی مجروح یا زخمی شود یا کشته شود، آنها می توانند با تمام قدرت وارد عمل شوند. کسانی که ما را آزار می دهند می دانند که تا زمانی که ما را لمس نکنند، پلیس است. هیچ کاری انجام نخواهند داد. بنابراین، این افراد در فضای باز هستند – ما را تهدید و آزار می دهند – در حالی که پلیس منتظر کشته شدن ما است تا بتواند اقدامی انجام دهد.”

وی خاطرنشان کرد: آیا باید بمیریم تا پلیس اقدام کند؟

همچنین بخوانید | با وجود فراخوان برای تظاهرات در رسانه های اجتماعی، هیچ معترض خلستانی در کمیسیون عالی هند حاضر نشد

گزارش می‌گوید دیگر چهره‌های عمومی با تهدیدات مشابهی روبرو شدند

گزارش بلومز اشاره کرد که سیاستمداران، شخصیت‌های عمومی، دانشگاهیان و مقامات – که برخی از آنها دارای جایگاه بلندپایه‌ای هستند – حوادثی را به یاد آوردند که حامیان طرفدار خلستان آنها را مورد آزار و اذیت و تهدید قرار دادند.

این گزارش با استناد به تجربیات آنها اشاره می‌کند: “گاهی اوقات آنها از سوی فعالان متجاوز سیک که از سوء استفاده یا قلدری هر کسی که از آنها انتقاد می‌کند یا از نظر آنها پیروی یا حمایت نمی‌کند، دریغ نمی‌کنند، مورد تحقیر، قربانی، آزار و اذیت یا تهدید قرار گرفته‌اند. مرعوب شده و «خائن»، «نجس»، «ناستیک» (کافر) و «پتیت» (بدعت گذار) خوانده می شود».

«اعضای احزاب مختلف سیاسی که در مناصب دولتی خدمت کرده‌اند، نمونه‌هایی از اینکه چگونه برای انجام آنچه این فعالان می‌خواستند تحت فشار بوده‌اند، و اینکه چگونه برخی از فعالان سیک ادعا می‌کنند که نه تنها بر صندوق‌های رأی، بلکه بر فرآیندهای گزینش کشورهای مختلف نیز قدرت دارند، آورده‌اند. نهادهای پارلمانی و سیاسی محلی.”

یکی از کارمندان دولت گفت که اگر بخواهند علیه روایت ایدئولوژیک فعالان صحبت کنند، «در ترس از مجازات زندگی خواهند کرد». این گزارش می افزاید که دیگران تأیید کرده اند که تحقیقات در مورد این نوع رفتار افراطی مدت هاست به تعویق افتاده است.

در ادامه این گزارش آمده است: “حق داشتن برخی از باورها و همچنین حق آزادی بیان این باورها باید همیشه مورد حمایت قرار گیرد. اما دولت باید مراقبت بیشتری را برای اطمینان از این که باورها و رفتارهای بعدی افراد یا رفتارهای متعاقب آن‌ها حفظ شود. سازمان‌ها با نظم دموکراتیک تضاد ندارند یا آن را تضعیف نمی‌کنند. دولت باید اجازه دهد تا سطح مناسبی از تعامل با جوامع سیک بریتانیا وجود داشته باشد، اما همچنین باید مانع از پیشروی گروه‌های براندازی شود که تلاش می‌کنند اکثریت جوامع سیک را در هم بشکنند و بر ثبات جامعه ما تأثیر منفی بگذارند. “

در این بیانیه آمده است: «این مهم است که دولت هنگام انتخاب افراد و گروه‌هایی که مسئول نمایندگی سیک‌های بریتانیا در سطوح رسمی و سیاسی هستند، نگرانی‌های مربوط به روابط افراط‌گرایان را نادیده نگیرد و از آن غافل نشود.»