«آیا بی‌بی‌سی خود را مسئول می‌داند؟»: ایلان ماسک گزارشگر را در طول مصاحبه مورد انتقاد قرار می‌دهد

توسط میز جهانی هند امروز: ایلان ماسک در مصاحبه ای که روز چهارشنبه در توییتر انجام شد از یک خبرنگار بی بی سی انتقاد کرد و بی بی سی را به انتشار “اطلاعات نادرست در مورد ماسک زدن و عوارض جانبی واکسیناسیون” متهم کرد. خبرنگار بی‌بی‌سی از ماسک درباره حذف برچسب اطلاعات نادرست Covid-19 در توییتر پرسید که مدیرعامل تسلا پاسخ داد: «آیا بی‌بی‌سی اصلاً خود را مسئول اطلاعات نادرست در مورد ماسک‌کاری و عوارض جانبی واکسیناسیون می‌داند؟»

ماسک در ادامه از خبرنگار پرسید: «در مورد اینکه بی‌بی‌سی از سوی دولت بریتانیا برای تغییر سیاست تحریریه تحت فشار قرار گرفت، چطور؟

همچنین بخوانید | یکی از کم سوگیری‌ها: ایلان ماسک پس از اینکه توییتر بی‌بی‌سی را به عنوان «رسانه‌ای با بودجه دولت» برچسب‌گذاری کرد

توییتر سیاست خود را در برابر اطلاعات نادرست Covid-19 در نوامبر 2022 حذف کرد، یک ماه پس از اینکه ایلان ماسک سایت میکروبلاگینگ را به مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کرد.

ایلان ماسک در پاسخ به این سوال که چرا برچسب اطلاعات نادرست حذف شده است، پاسخ داد: “کووید دیگر موضوعی نیست”.

ماسک همچنین افزایش سخنان نفرت انگیز در توییتر را رد کرد و خبرنگار بی بی سی را به دروغگویی متهم کرد. ماسک به خبرنگار گفت: “شما نمی توانید یک نمونه از محتوای نفرت انگیز به من بدهید، حتی یک توییت. شما ادعا کردید که محتوای نفرت انگیز بالاست. این دروغ است، شما فقط دروغ گفتید.”

صحبت کردن در برچسب بی بی سی “رسانه های تامین مالی شده توسط دولت” در توییترماسک گفت: “ما می‌خواهیم تا حد امکان واقعی و دقیق باشد – ما در حال تنظیم برچسب هستیم. می‌دانم که بی‌بی‌سی هیجان‌زده نبود.” توییتر بی‌بی‌سی را به‌عنوان «رسانه‌ای که از سوی دولت تأمین مالی می‌شود» که از سوی دولت تأمین مالی می‌شود، اما دارای استقلال سردبیری است، معرفی کرده بود.

از آن زمان، پس از اینکه بی‌بی‌سی گفت که در حال مذاکره با شرکت رسانه‌های اجتماعی برای حل و فصل مشکل در اسرع وقت است، این برچسب به «رسانه‌های با بودجه عمومی» تغییر یافت.

همچنین بخوانید | ایلان ماسک: حمایت از آزادی بیان در هند امکان پذیر نیست، نمی خواهید کارمندان توییتر به زندان بروند