اردوغان مخالفان را در یک گردهمایی انتخاباتی «طرفدار دگرباشان جنسی» خواند

توسط رویترز:

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در تجمعی در استانبول روز یکشنبه مخالفان را به “طرفدار دگرباشان جنسی” متهم کرد، زیرا او یک هفته قبل از انتخاباتی فشرده، لفاظی‌های خود را علیه مخالفانش افزایش داد.

در جاهای دیگر، معترضان به سمت شهردار استانبول اکرم امام اوغلو، یکی از اعضای اصلی اپوزیسیون حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در شهر ارزروم در شرق ترکیه، پایگاه حزب عدالت و توسعه (AKP) اردوغان، سنگ پرتاب کردند.

امام اوغلو بعداً ادعا کرد که 9 نفر در این رویداد زخمی شده اند.

ترکیه قرار است انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را در 14 می برگزار کند و نظرسنجی ها نشان می دهد که اردوغان با بزرگترین چالش انتخاباتی خود در دو دهه قدرت خود روبرو است.

رئیس جمهور در راهپیمایی خود در استانبول از پایگاه رای دهندگان مسلمان محافظه کار خود درخواست کرد.

او خطاب به جمعیت گفت: “حزب عدالت و توسعه و سایر احزاب در اتحاد ما هرگز طرفدار دگرباشان جنسی نخواهند بود، زیرا خانواده برای ما مقدس است. ما آنهایی را که طرفدار دگرباشان جنسی هستند در صندوق های رای دفن خواهیم کرد.”

تماشا | یک نماینده اوکراینی نماینده روسیه در نشست ترکیه را مشت کرد

اردوغان در سال‌های اخیر لفاظی‌های خود را علیه جامعه دگرباشان جنسی سخت‌تر کرده است و مکرراً به اعضای آن برچسب «انحرافی» می‌زند.

او روز یکشنبه همچنین به رقیب اصلی انتخاباتی خود، کمال کیلیچداراوغلو، که رهبری ائتلاف اصلی اپوزیسیون را بر عهده دارد، حمله کرد.

اردوغان همچنین گفت: «مردم من اجازه نخواهند داد که مست ها و مشروب ها روی صحنه بروند. او گفت: “آقای کمال، شما می توانید بشکه های آن را بنوشید، هیچ چیز نمی تواند شما را درمان کند.”

اردوغان گفت: “ملت من در 14 مه پاسخ لازم را خواهد داد. ما اجازه نخواهیم داد کیلیچداراوغلو که دست در دست تروریست هاست، میهن ما را تجزیه کند.”

اردوغان همچنین کیلیچداراوغلو را متهم کرده است که از حزب غیرقانونی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) حمایت می‌کند، حزبی که از دهه 1980 دست به شورش زده و بیش از 40000 نفر در آن کشته شده‌اند. ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا آن را یک گروه تروریستی می دانند.

اپوزیسیون قبلا ادعاهای اردوغان مبنی بر مرتبط کردن آنها با تروریست ها را به عنوان لفاظی های تفرقه افکنانه و خطرناک محکوم کرده بود.

همچنین بخوانید | ترکیه توله سگ مکزیکی را پس از گم شدن سگ نجات در اثر زلزله هدیه می دهد

در این مراسم در ارزروم، امام اوغلو، شهردار استانبول، که در صورت پیروزی قلیچداراوغلو در انتخابات معاون رئیس جمهور می شود، از بالای اتوبوسی در فضای باز به هوادارانش خطاب می کرد که برخی از اعضای جمعیت به سمت او و حامیانش در میان جمعیت سنگ پرتاب کردند. ، تصاویر ویدئویی نشان داده شد.

امام اوغلو سخنان خود را کوتاه کرد و در اتوبوس صحنه را ترک کرد.

امام اوغلو به هواداران خود گفت: «ما برای امنیت شما می رویم.

فیلم‌ها نشان می‌دهد که حداقل یک نفر از ناحیه صورت زخمی شده است.

وی بعداً در توییتی گفت: “فرماندار ارزروم تماس گرفت و به من گفت که هفت نفر زخمی شده اند. من در این لحظه با 9 زخمی صحبت کردم.”

اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری 2018 72 درصد آرا را در ارزروم به دست آورد.