از پول مالیات دهندگان استفاده نمی کند: بنگلادش پوشش امنیتی «اضافی» دیپلمات های هندی را پس می گیرد

توسط میز اخبار هند امروزبنگلادش دیگر پوشش امنیتی اضافی برای فرستادگان هند و دیگر دیپلمات‌های ارشد ایالات متحده، بریتانیا و عربستان سعودی در طول جابجایی آنها در این کشور فراهم نخواهد کرد. اگرچه پروتکل‌های امنیتی عادی برقرار خواهند بود، اما «اسکورت امنیتی اضافی» لغو خواهد شد.

دکتر عبدالمومن، وزیر امور خارجه بنگلادش روز سه‌شنبه گفت که داکا پول مالیات دهندگان را صرف «اسکورت امنیتی اضافی» دیپلمات‌ها نمی‌کند.

به نقل از یونایتد نیوز بنگلادش، وزیر امور خارجه بنگلادش گفت: ما این خدمات اسکورت اضافی (امنیتی) را با پول مالیات دهندگان ارائه نخواهیم داد.

بر اساس گزارش داکا تریبون، وزارت امور خارجه بنگلادش یک هفته پیش در رابطه با این تصمیم نامه ای به چهار سفارتخانه ارسال کرد.

پس از حمله ستیزه جویان در رستوران داکا در سال 2016، پوشش امنیتی اضافی در اختیار دیپلمات های چهار کشور قرار گرفت. بیست نفر – 17 خارجی از جمله یک دختر هندی – در این حمله کشته شدند.

همچنین بخوانید | ذاکر نایک کیست؟ آیا تروریست های حمله داکا از او الهام گرفته بودند؟

تدابیر امنیتی شامل پلیس های مجهز به تجهیزات ضد شورش بود که فرستادگان را در وانت های خود اسکورت می کردند.

پروتکل امنیتی اضافی که ما در اختیار سفرا و کمیساریای عالی برخی از کشورهای خاص قرار می دادیم، پس گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری PTI، یکی از مقامات بخش امنیتی دیپلماتیک پلیس متروپولیتن داکا روز سه‌شنبه گفت، اما تدابیر امنیتی عادی برای آنها وجود دارد.

دلیل پشت انصراف

چندین سفارت دیگر به غیر از چهار سفارت نیز خواستار تدابیر امنیتی بیشتر بودند. این یکی از دلایلی است که بنگلادش تصمیم به پس گرفتن پروتکل های اضافی گرفت. به گزارش PTI، کندکر گلم فاروق، کمیسر پلیس داکا نیز گفت که دلیل دیگر کمبود نیروی انسانی است.

با این حال، اگر هر کشوری بخواهد اقدامات امنیتی اضافی را ادامه دهد، می تواند چنین خدماتی را اجاره کند. سفارت هند در مورد لغو تدابیر امنیتی اضافی برای دیپلمات های خود در بنگلادش اظهار نظری نکرده است.