استرالیای جنوبی می گوید که “دروغ” انسان باعث کاهش قارچ ویروس کرونا شد ، چرا که محدودیت های شدید در این زمینه کاهش یافت

مقامات در روز جمعه گفتند که بسته شدن شدید شش روز ویروس کرونا در استرالیای جنوبی با “دروغ” برای تماس با ردیاب های مردی که مثبت آزمایش شده و محدودیت ها در سراسر ایالت برداشته شده است ، قرار است خیلی زودتر از برنامه قبلی برداشته شود.

مجسمه های خوک ها روز پنجشنبه در یک مرکز خرید عابر پیاده تقریباً خالی در آدلاید ، استرالیا به نمایش درآمده است. (عکس: PTI)

مقامات در روز جمعه گفتند که بسته شدن شدید شش روز ویروس کرونا در استرالیای جنوبی با “دروغ” برای تماس با ردیاب های مردی که مثبت آزمایش شده و محدودیت ها در سراسر ایالت برداشته شده است ، قرار است خیلی زودتر از برنامه قبلی برداشته شود.

این اعلامیه شوک تنها دو روز پس از آن صورت گرفت که دولت ایالت به مردم دستور داد در خانه بمانند و بسیاری از مشاغل را تعطیل کنند تا با بیماری ویروس کرونا بسیار مسری مقابله کنند.

استیون مارشال ، نخست وزیر ایالت استرالیای جنوبی ، در یک کنفرانس رسانه ای در آدلاید گفت که یک مرد در یک میخانه پیتزا که به شیوع آن گره خورده بود ، به ردیاب های تماس با وی گفت که او فقط یک پیتزا در آنجا خریده است ، در حالی که او در کنار کارگر دیگری که در شیفت چندین واحد کار کرده بود ، مثبت

مقامات تصور كردند كه این فرد كه نامش فاش نشده است ، در اثر قرار گرفتن در معرض كوتاه مدت ویروس را گرفته و آنها را به این عقیده رسانده است كه این ویروس باید بسیار مسری باشد.

“داستان آنها (مرد) جمع نشد. ما آنها را تعقیب کردیم. اکنون می دانیم که آنها دروغ گفته اند. اینکه بگویید من در مورد اقدامات این فرد احمق هستم کاملاً کم است. این اقدامات خودخواهانه این فرد ، کل کشور ما را در وضعیت بسیار دشواری قرار داده است. ”مارشال گفت.

در حالی که شیوع این بیماری هنوز نگران کننده بود ، مارشال گفت که محدودیت ها با دستور ماندن در خانه که نیمه شب شنبه پایان می یابد ، هنگامی که اکثر مشاغل نیز مجاز به افتتاح هستند ، برداشته می شوند.

کمیته پلیس گرانت استیونس در پاسخ به این سedال که فرد ممکن است با چه مجازاتی روبرو شود ، گفت: بر اساس قانون فعلی برای دروغ گفتن به ردیاب ها “مجازاتی” وجود ندارد ، هرچند که احتمالاً تجدید نظر می شود.

“من فکر می کنم بیان این نکته واضح است که گفته می شود اقدامات این شخص تأثیرات مخربی بر جامعه ما داشته است. سختی ها برای ما از بین نرفته است. “

استیونز انگیزه احتمالی این مرد را برای گمراه کردن ردیاب های ارتباطی جلب نخواهد کرد.

در استرالیای جنوبی که در حدود 1.8 میلیون نفر زندگی می کنند ، 25 مورد از آخرین خوشه ثبت شده است که مربوط به مسافر بازگشتی از انگلستان است. انتظار می رود طی چند روز آینده تعداد موارد جدید در این ایالت افزایش یابد.

در کل کشور تنها در حدود 95 مورد فعال در کنترل ویروس نسبتاً موفق بوده است.

ایالت ویکتوریا روز جمعه بیست و یکمین روز خود را در موارد صفر گزارش کرد ، پاداش خوبی که برای قفل ماراتن در دومین شهر بزرگ کشور ، ملبورن کسب شده است.