اسناد نشان می‌دهد که اسرائیل حساب‌های رمزنگاری Binance را برای «خنثی کردن» دولت اسلامی توقیف کرده است

توسط رویترزاسراییل از سال 2021 حدود 190 حساب رمزنگاری را در صرافی بایننس توقیف کرده است، از جمله دو حساب که گفته می‌شود با داعش مرتبط بوده و ده‌ها حساب دیگر متعلق به شرکت‌های فلسطینی مرتبط با گروه اسلام‌گرای حماس هستند، اسنادی که توسط ضد ترور این کشور منتشر شده است. مقامات نشان می دهند.

یکی از اسناد موجود در وب سایت NBCTF نشان داد که دفتر ملی مبارزه با تأمین مالی تروریسم اسرائیل (NBCTF) در 12 ژانویه دو حساب Binance و محتویات آنها را مصادره کرد. NBCTF در وب‌سایت خود اعلام کرد که این توقیف برای «خنثی کردن فعالیت‌های» دولت اسلامی و «تضعیف توانایی آن در پیشبرد اهدافش» بوده است.

سند NBCTF که قبلاً گزارش نشده بود، هیچ جزئیاتی در مورد ارزش رمزارز توقیف شده و همچنین نحوه اتصال این حساب ها به دولت اسلامی ارائه نکرد.

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، به تماس‌ها و ایمیل‌های رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد. وزارت دفاع اسرائیل که مسئول NBCTF است، بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

همچنین بخوانید | گزارش: بانک سیگنچر مستقر در ایالات متحده قبل از سقوط با تحقیقات پولشویی روبرو شد

بر اساس قوانین اسرائیل، وزیر دفاع این کشور می تواند دستور توقیف و مصادره دارایی هایی را که این وزارتخانه آن را مرتبط با تروریسم می داند، صادر کند.

تنظیم‌کننده‌های جهانی مدت‌هاست که خواستار کنترل‌های شدیدتر بر صرافی‌های رمزنگاری شده‌اند تا از فعالیت‌های غیرقانونی، از پولشویی گرفته تا تامین مالی تروریسم جلوگیری شود. توقیفات توسط NBCTF اسرائیل نشان می دهد که چگونه دولت ها شرکت های رمزنگاری را در تلاش برای جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی هدف قرار می دهند.

بایننس که در سال 2017 توسط مدیر عامل Changpeng Zhao تأسیس شد، در وب‌سایت خود می‌گوید درخواست‌های اطلاعاتی از سوی دولت‌ها و سازمان‌های مجری قانون را به صورت موردی بررسی می‌کند و اطلاعاتی را که از نظر قانونی لازم است را افشا می‌کند.

بایننس همچنین گفته است که کاربران را برای ارتباط با تروریسم بررسی می‌کند و «به سرمایه‌گذاری منابع عظیم برای ارتقای برنامه انطباق خود ادامه می‌دهد»، در پاسخ به درخواست‌های آن‌ها برای اطلاعات در مورد انطباق مقرراتی و مالی بایننس به سناتورهای آمریکایی گفت.