امانوئل ماکرون قانون بازنشستگی بسیار مورد مناقشه را با وجود اعتراضات چند ماهه امضا کرد، اتحادیه‌ها می‌گویند که عقب نشینی نمی‌کنند.

توسط میز جهانی هند امروزامانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه قانون بازنشستگی بسیار مورد مناقشه را امضا کرد که با واکنش شدید و ماه‌ها اعتراضات گسترده در بین اتحادیه‌های کارگری در پاریس و سایر بخش‌های کشور مواجه شده است. ماکرون روز شنبه پس از تصویب افزایش سن بازنشستگی در روز جمعه توسط شورای قانون اساسی فرانسه، قانون جدید افزایش حقوق بازنشستگی دولتی را امضا کرد.

آخرین قانون، سن دریافت حقوق بازنشستگی دولتی را از 62 سال به 64 سال افزایش می دهد و از 1 سپتامبر 2023 اجرایی می شود. این قانون در پارلمان فرانسه بدون جلسه رای گیری در ماه مارس مجاز شد و منتقدان انتظار داشتند که این قانون ارائه شود. یک سیگنال سبز توسط شورا

قوانین بازنشستگی فرانسه اتحادیه ها را خشمگین می کند

اعلام آخرین قانون بازنشستگی فرانسه خشم اتحادیه‌هایی را برانگیخت که از دولت ماکرون خواسته بودند تا این قانون را لغو کند. از آنجایی که این قانون در فرانسه مجاز بود، اتحادیه ها خواستار راهپیمایی، اعتراض و تظاهرات در روز کارگر در اول ماه مه شدند.

همچنین بخوانید | تظاهرات مستمری بازنشستگان فرانسه: هزاران نفر به جاده‌ها رفتند، به فروشگاه‌های لویی ویتون هجوم بردند، امروز حکم صادر شد

در واقع، روز جمعه، پس از تصویب افزایش سن بازنشستگی توسط شورا، اعضای اتحادیه و معترضان با آتش زدن سطل های زباله در پاریس راهپیمایی کردند. بر اساس گزارش ها، در شهر رن در شمال غربی این کشور، ورودی یک ایستگاه پلیس به آتش کشیده شد.

همچنین، پس از رد پیشنهاد اول توسط شورای قانون اساسی، احزاب مخالف پیشنهاد دیگری برای همه پرسی شهروندان در مورد اصلاحات ارائه کرده اند.