انواع لوله های صنعتی و کاربرد آنها

لوله ها دارای انواع مختلفی هستند که همان طور که میدانید از انواع لولهها بر اساس کاربرد آنها در مکانهای مختلف استفاده کارخانه تولید لوله بدون درز اهواز میشود. لولهها، از متریال و جنسهای مختلفی تولید میشوند. از لحاظ طولی، لولهها دارای ابعاد مختلفی هستند که با توجه به نوع کاربرد، از لولههای بلند یا لولههای کوتاه استفاده میشود. برای جلوگیری و حفاظت زنگ زدگی فلزاتی که در برابر خوردگی آسیب پذیرند، از پوشش فلز روی استفاده میکنند؛ زیرا این پوشش از فلزات در برابر خوردگی جلوگیری میکند. به این صورت که ورقه فولاد را با فشار از داخل قالب عبور میدهند. از مشخصات فنی انواع لوله گالوانیزه سبک ساوه این است که از فولاد نرم ساخته شده اند.

برای خرید و فروش شیرآلات چدنی بایستی با ویژگی های مختلف این محصول، آشنایی کاملی داشت. برای کاربردهای انتقال آب و فاضلاب معمولاً از لوله های چدنی مانند Cast ironو Ductile iron استفاده می­شود. اما یکی از مهمترین انواع لوله و اتصالات، لوله های مربوط به انتقال گاز هستند که در دو نوع ۱٫ توکار از جنس فولادی و به صورت مانیسمان یا API و ۲٫ روکار که به صورت درزدار تولید میشود. لوله استوانه بلند تو خالی با دو سر باز است که از جنس های مختلف و در وزن های متفاوت ساخته می شود. در این شرایط گروهی از دانشمندان به تلفیق فلز و پلیمر توجه کردند.

لولههای گالوانیزه برق در متراژها و ضخامتهای متفاوت تولید و موجود میباشد و لوله گالوانیزه برق مرغوبیت بالایی داشته و به بهترین نحو پوشش دهی و روکش گالوانیزه شدهاند؛ این لولهها مصارف گسترده و متنوعی داشته و برای سازههای فلزی، دکلهای مخابراتی، در صنعت گاز، نفت و پتروشیمی، کابلهای برق، در صنایع کشاورزی و آبرسانی، در تصفیهخانهها و نیروگاههای برق و آب، مورد استفاده قرار میگیرند. لوله های مسی از دیگر انواع لوله هایی هستند که در سیستم آب و فاضلاب، سوخت رسانی و دستگاه های تهویه مورد استفاده قرار می گیرد. به جز لوله های مورد استفاده در فاضلاب و سیستمهای تخلیه تمام لوله های پلاستیکی از نظر تحمل فشار رده روش تولید لوله بدون درز بندی شده اند.

روش نورد علاوه بر تولید انواع لوله درز دار برای تولید انواع قوطی پروفیل نیز مورد استفاده قرار میگیرد. در راکتورهای صنایع هستهای نیز از لولههای فولادی جهت خنکسازی تجهیزات، توسط انتقال آب دریا استفاده میشود. در کل لوله هایی که برای انتقال آب در ساختمان تعبیه می شوند به انواع لوله های گالوانیزه، چدنی، پلی پروپیلن، پی وی سی، پنج لایه و پلی اتیلن تقسیم می شوند .انواع لوله های مورد استفاده در لوله کشی و تأسیسات باید در برابر تغییرات شرایط محیط، پایدار بوده و خواص خود را حفظ کنند.