انواع هارد سرور و تکنولوژی آنها – مطلب جامع در مورد هارد سرور

اطلاعات از طریق این درگاه فقط از طریق انواع Smart Array Controller ها خوانده میشود. NL-SAS (Near Line SAS) یک نوع از انواع تکنولوژی های دیسک های سرور و البته نسبتاً تازه وارد در ذخیرهسازی است. 3. SAS Near Line: به صورت عمومی دارای سرعت 7200 دور در دقیقه هستند. این هارد ذخیره ساز دارای ظرفیت 8 ترابایت است که با رابط SAS امکان انتقال دیتا با حداکثر سرعت 12 گیگابیت بر ثانیه را دارد. میتوانید از این هارد درایوها در شرکت­های انترپرایز، برای Email و ERP و CRM، با رابط SAS و پهنای باند ۱۲Gb با ۳ سال، عمر مفید استفاده کنید که البته اگر در شرکتها و موسسات متوسط برای Reference، تهیه بکاپ و آرشیو اطلاعات استفاده شود، عمر مفید آنها یک سال است و امکان استفاده از SAS 12Gb و SATA 6Gb وجود دارد.

اگر آرایه RAID شما خراب شده یا در حالت تخریب قرار دارد. رقم نهایی در سری پردازنده ها ، اگر به رقم صفر منتهی شود ، نشانگر اینست که در ساختار این سرور کارکرده از پردازنده شرکت اینتل استفاده شده و در صورتی که این رقم پنج باشد ، نشانگر آن است که پردازنده مورد استفاده در این سرور دست دوم از شرکت AMD است . به عنوان مثال سری 900 قابلیت پشتیبانی از 80 هسته پردازشی و چهار ترابایت رم را داراست که مناسب شرکت هایی است که به ارائه سرویس های اینترنتی بزرگ می پردازند .

در ادامه کدگشایی نام سرور ، عدد پس از DL ، نشانگر سری تولید شده از سرور استوک HP است نصب هارد روی سرور . حرف G6 نشانگر نسل سرور است . هارد سرور HP یک حافظه دائمی است که به صورت دیجیتالی رمزنگاری شده اطلاعات را روی سطح مغناطیسی دیسک های خود ذخیره می کند.در نوع دیگر مانند حافظه فلش بر روی چیپ حافظه این اطلاعات را ذخیره می کند.

سال ۱۹۸۰ بیشتر دیسکهای سخت صفحات ۲۰ سانتیمتری یا ۳۵ سانتیمتری را شامل میشدند که شامل تجهیزات مدارات متحرک با سطح زیاد و جریان بالا (یا حتی توان سه فاز) بود زیرا موتورهای بزرگی در ساختار آنها وجود داشت که کارایی آنها را چند برابر مینمود. مصونیت از تأثیرات چرخشی محیطی ، به ویژه در محیط های چند درایوی را فراهم می کند. هد خواندن / نوشتنِ هارد درایو بالای صفحات مغناطیسی و بر روی یک بالشتک هوا که ضخامتی در حد چند نانومتر دارد حرکت می کند.