اوکراین از جنگ خونین در باخموت خبر می دهد. لهستان و مجارستان واردات غلات از اوکراین را ممنوع کردند | امتیازهای برتر

توسط میز جهانی هند امروز: نبردهای خونین بی سابقه در دهه های اخیر در باخموت اوکراین در حال وقوع است و جنگجویان طرفدار کی یف “همه کاری” می کنند تا شهر را حفظ کنند. در شرق شهر باخموت، نیروهای مسلح روسیه و اوکراین نه تنها در حال نبرد شدید هستند، بلکه نیروهای کرملین از زمان آغاز تهاجم به این کشور اروپای شرقی، هدف خود را در این شهر حفظ کرده اند. از سوی دیگر، لهستان و مجارستان تصمیم گرفته اند واردات غلات از کشور همسایه اوکراین را ممنوع کنند تا از بخش کشاورزی محلی محافظت کنند.

در اینجا مهمترین پیشرفت ها آمده است:

  • ممنوعیت غلات و گندم اوکراین

پس از سیل عرضه که قیمت ها را در سراسر مناطق کاهش داد، دولت های لهستان و مجارستان روز شنبه واردات غلات و سایر مواد غذایی از اوکراین را ممنوع کردند.

یاروسلاو کاچینسکی، رهبر PiS در یک گردهمایی حزبی گفت: «امروز، دولت در مورد مقرراتی تصمیم گرفته است که ورود و واردات غلات به لهستان، و همچنین ده‌ها نوع غذای دیگر (از اوکراین) را ممنوع می‌کند. بعداً لهستان نیز به این ممنوعیت ملحق شد و دلیل آن این بود که واردات خسارت زیادی به کشاورزان محلی وارد می کند.

همچنین بخوانید | فرمانده ارتش هند در مورد جنگ روسیه و اوکراین، زمین همچنان حوزه تعیین کننده باقی خواهد ماند

کی‌یف از تصمیم لهستان ابراز تأسف کرد و گفت: «حل و فصل مسائل مختلف با اقدامات شدید یک‌جانبه، حل و فصل مثبت وضعیت را تسریع نمی‌کند». اوکراین این ممنوعیت را نقض توافقنامه های دوجانبه موجود در زمینه صادرات دانست و خواستار بررسی این موضوع شد.

در بیانیه ای آمده است: “ما درک می کنیم که کشاورزان لهستانی در شرایط سختی قرار دارند، اما تاکید می کنیم که کشاورزان اوکراینی در سخت ترین وضعیت در حال حاضر هستند.”

  • “نبردهای خونین” در باخموت

مقامات دفاعی اوکراین گفتند که “نبردهای خونین” بی سابقه در دهه های اخیر باخموت را لرزانده است.

سخنگوی فرماندهی شرق ارتش اوکراین گفت: “سربازان ما در نبردهای خونین و شدید برای شکستن توان رزمی (دشمن) و شکستن روحیه آن، هر کاری انجام می دهند. گفت.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرد که جنگنده های گروه مزدور واگنر دو منطقه در حومه شمالی و جنوبی باخموت را به تصرف خود درآورده اند.

همچنین بخوانید | آیا وضعیت LAC چین طبیعی است؟ این چیزی است که فرمانده ارتش گفت

یک به‌روزرسانی اطلاعاتی از بریتانیا در روز جمعه اعلام کرد که جنگنده‌های طرفدار کی‌یف مجبور به واگذاری برخی از مناطق در باخموت شدند، زیرا حملات فزاینده روسیه فروکش نکردند. نیات روسیه در باخموت با آتش توپخانه شدید در دو روز گذشته همراه شده است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در سخنرانی ویدئویی معمول خود در روز شنبه، حملات نظامی و دستاوردهای ادعایی ناچیز روسیه در باخموت را انجام نداد. با این حال، او تمایل خود را برای پیوستن به ناتو در اسرع وقت تکرار کرد.

این امر پس از آن صورت گرفت که وزارت دفاع اوکراین در 13 آوریل اعلام کرد که هر روز دشمن (نیروی روسی) 40 تا 50 عملیات طوفانی در باخموت و 500 قسمت گلوله باران انجام می دهد. جنگنده های روسی ادعا کردند که به 80 درصد از شهر پیوسته اند در حالی که اوکراین این ادعا را اغراق آمیز می داند.

این شهر که هدف اصلی روسیه در تهاجم زمستانی تلقی می‌شد، جمعیتی حدود 70000 نفری قبل از جنگ داشت.

  • اوکراین در حمایت از G7

سرهی مارچنکو، وزیر دارایی اوکراین روز شنبه گفت که یک بسته حمایت اقتصادی بین المللی جدید به مبلغ 115 میلیارد دلار می تواند به اوکراین اعتماد کند. او گفت که این اعتماد در بحبوحه تشخیص تشدید این موضوع که جنگ روسیه و اوکراین ممکن است برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار ادامه یابد، مرتبط و قابل توجه است.

مارچنکو گفت وزرای دارایی گروه هفت (G7) در جریان نشست های این هفته صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به او اطمینان دادند که حمایت آنها از اوکراین تا زمانی که لازم باشد ادامه دارد، تغییری در موضع نسبت به سال گذشته که فشار بیشتری برای اوکراین برای موافقت وجود داشت. برای پایان دادن به جنگ

وزیر اوکراین به وعده جدید حمایت اقتصادی 15.6 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول اشاره کرد که برای کیف “فوق العاده” مهم است زیرا جنگ روسیه و اوکراین در ماه فوریه وارد دومین سال خود شد.

وی با بیان اینکه حمایت مالی و نظامی نیز بسیار ضروری است، افزود: باید آماده باشیم که این جنگ بیش از حد انتظار طول بکشد.

  • جشن عید پاک پوتین ارتدکس

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم عید پاک که توسط کلیسای ارتدوکس روسیه برگزار شد، شرکت کرد که به شدت از تصمیم رهبر کرملین برای حمله به اوکراین حمایت کرده است. او سال گذشته نیز در این مراسم شرکت کرد.

به گزارش رویترز، رهبر روسیه در این مراسم که به عنوان عبادت الهی شناخته می شود، چندین بار از خود صلیب زد. هنگامی که پاتریارک کریل اعلام کرد «مسیح برخاسته است»، پوتین با پاسخ «به راستی او برخاسته» به دیگر اعضای جماعت پیوست.

همچنین بخوانید | پوتین 15 درصد اوکراین را ضمیمه کرد و زلنسکی برای عضویت در ناتو عجله کرد