اوکراین با FBI و شرکت های آمریکایی برای جمع آوری مدارک جنایات جنگی روسیه همکاری می کند

توسط رویترزمقامات ارشد اوکراین روز سه شنبه گفتند که اوکراین با دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده و شرکت های آمریکایی برای جمع آوری شواهد جنایات جنگی توسط روس ها مانند موقعیت جغرافیایی و اطلاعات تلفن همراه همکاری می کند.

الکس کوبزانتز، یک مامور ویژه FBI که قبلا به عنوان وابسته حقوقی آژانس در اوکراین کار می کرد، گفت که مقامات اوکراینی در حال جمع آوری اطلاعات دیجیتال از میدان های جنگ و شهرهای اوکراینی هستند که از زمان حمله روسیه به کشور در فوریه گذشته ویران شده اند.

Kobzanets در کنفرانس امنیت سایبری RSA در سانفرانسیسکو گفت: “جمع آوری آن داده ها، تجزیه و تحلیل آن داده ها، کار از طریق آن داده ها چیزی است که FBI تجربه کار در مورد آن را دارد.”

او گفت که این کار شامل بررسی اطلاعات تلفن همراه، آنالیزهای پزشکی قانونی نمونه های DNA و همچنین تجزیه و تحلیل اعضای بدن جمع آوری شده از میدان های جنگ است.

همچنین بخوانید | “ماریوپل اوکراین است”: تیم فوتبال زنان برای حفظ شهر تسخیر شده توسط روسیه بازی می کند

Kobzanets افزود: “گام بعدی کار با ارائه دهندگان خدمات ملی ایالات متحده، و انتقال آن اطلاعات … به دست آوردن اطلاعات مشترک، به دست آوردن اطلاعات موقعیت جغرافیایی، در صورت امکان است.”

این کار منعکس کننده همکاری عمیق بین ایالات متحده و اوکراین در جبهه سایبری است، جایی که روسیه یک دشمن مشترک برای هر دو کشور بوده است.

دولت روسیه بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این مامور افزود که اف‌بی‌آی در یک سال و نیم گذشته برای کمک به اوکراین برای شناسایی همدستان و جاسوسان روسی فعال در اوکراین و نیروهای روسی که در خارج از کی‌یف در حال وقوع بود، کار کرده است.

شرکت‌ها و مقامات امنیتی ایالات متحده شریک اصلی اوکراین در تلاش‌های این کشور برای دفع حملات سایبری روسیه بوده‌اند که حداقل از سال 2015 با آن مبارزه کرده است.

همچنین بخوانید | آمریکا 325 میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین از جمله موشک های پیشرفته را اعلام کرد

ایلیا ویتیوک، رئیس بخش امنیت اطلاعات سایبری در سرویس امنیتی اوکراین، گفت که در حالی که تعداد حملات روسیه علیه اوکراین در چند سال گذشته افزایش یافته است، در ماه‌های اخیر بیشتر هدف قرار گرفته‌اند.

ویتیوک گفت: «در یک پرونده جنایی اثبات اینکه چه کسی مسئول است، بسیار دشوار است.

ویتیوک افزود: «برای ما بسیار مهم است که اطلاعات بیشتری در مورد مجرمان سایبری روسی به دست آوریم… زیرا ما همه این اطلاعات را جمع آوری کرده و در پرونده های جنایی خود قرار می دهیم».

ما معتقدیم که این پرونده در مورد جنایات جنگی سایبری چیز جدیدی است. این جایی است که ما شاهد اولین جنگ سایبری در مقیاس کامل بودیم.»

همچنین بخوانید | دادگاه روسیه ویکی پدیا را به دلیل مقاله ای درباره جنگ اوکراین جریمه کرد