اوکراین 15 موشک از 18 موشک روسی را در حمله اولیه صبح ساقط کرد

توسط میز جهانی هند امروز: اوکراین روز دوشنبه 15 موشک از 18 موشک شلیک شده توسط نیروهای روسی را که در ساعات اولیه صبح به همسایه خود حمله کردند، منهدم کرد.

به گفته مقامات محلی، این امر پس از به صدا درآمدن آژیر حمله هوایی در سراسر اوکراین توسط خدمات اضطراری صورت گرفت.

در پستی در کانال تلگرامی والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین آمده است: حدود ساعت 2:30 بامداد (به وقت محلی)، متجاوزان روسی از هواپیماهای راهبردی هوانوردی به اوکراین حمله کردند.

خبرگزاری بین المللی BNO News ویدئویی از آژیرهای حمله هوایی را در توییتر منتشر کرد.

خدمه پدافند هوایی اوکراین 15 موشک از 18 موشک پرتاب شده را منهدم کردند. به گفته مقامات شهر کیف، موشک هایی که به سمت پایتخت شلیک شده بود منهدم شدند. به گزارش رویترز، آنها در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام گفتند که این دومین حمله در سه روز اخیر در کیف است.

مدیریت شهری گفت: «بر اساس (اطلاعات اولیه)، تلفات غیرنظامی و تخریب تأسیسات مسکونی یا زیرساخت‌ها ثبت نشده است.

همچنین بخوانید | روسیه می‌گوید که هنوز بخش‌هایی از باخموت را در اختیار دارد

مقامات گفتند که سیستم‌های دفاع هوایی برای محافظت از منطقه کیف، یک نهاد اداری مجزا از شهر، در برابر حملات موشکی روسیه فعال شدند.

حملات موشکی روسیه در سایر مناطق اوکراین

میکولا لوکاشوک، رئیس شورای منطقه دنیپرو گفت که سایر مناطق اوکراین از جمله دنیپروپتروفسک شاهد حملات موشکی روسیه در طول شب بوده است. 25 نفر نیاز به مراقبت های پزشکی داشتند، حتی با وجود اینکه خدمه پدافند هوایی هفت موشک را منهدم کردند.

رویترز به نقل از لوکاشوک گفت: «شهر پاولوهراد در شرق اوکراین در طول شب دو بار مورد حمله قرار گرفت و یک شرکت صنعتی، 19 ساختمان آپارتمانی و 25 ساختمان خصوصی، از جمله، آسیب دیدند یا تخریب شدند.

وی گفت: آتش‌سوزی نیز رخ داده است، اورژانس در حال کار است.

به گفته روسیه، حملات اخیر در تلاشی برای ممانعت از طرح اوکراین برای شروع یک حمله متقابل در شرق انجام شد.

همچنین بخوانید | راجنات سینگ با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفتگوهای دوجانبه انجام داد

مردم کیف در متروی زیرزمینی پناه می گیرند

مردم کیف در میان حملات موشکی روس ها به سیستم متروی زیرزمینی پناه بردند.

OSINTdefender، یک مانیتور اطلاعاتی منبع باز که اروپا و درگیری ها را در سراسر جهان ردیابی می کند، تصاویری از افرادی که در سیستم متروی زیرزمینی کیف پناه گرفته اند را توییت کرد.

در 24 فوریه سال گذشته، روسیه به اوکراین حمله کرد و مدعی شد که دولت زلنسکی در کیف یک تهدید است. اوکراین این تهاجم را محکوم کرده و آن را یک جنگ فتح ناخواسته نامیده است.