ایالات متحده: تماس های دیوانه وار با 911 لحظات آشفته ای را در جریان تیراندازی در بانک لوئیزویل نشان می دهد

توسط آسوشیتدپرس: تماس های دیوانه وار شاهدان از تیراندازی دسته جمعی در بانک لوئیزویل روز چهارشنبه توسط پلیس منتشر شد، از جمله از زنی که در یک جلسه مجازی حضور داشت و تیرانداز را دید، و همچنین یکی از مادر مرد که به اپراتور 911 گفت که پسرش “در حال حاضر اسلحه دارد و به سمت” بانک می رود.

“من به کمک شما نیاز دارم. او هرگز به کسی صدمه نزده است، او بچه خوبی است. معلوم شد که در زمان تماس او، مرد مسلح قبلاً در بانک بوده است. اعزام کننده اورژانس به زن اطلاع داد که تماس های دیگری در مورد تیراندازی در حال دریافت است.

هیچ یک از تماس گیرندگان با نام شناسایی نمی شوند و سایر اطلاعات خارج از تماس ها ویرایش می شوند. اما اولین تماسی که وارد شد از طرف زنی بود که در داخل بانک در حال تماس ویدیویی بود. او در طول تماس چهار دقیقه ای جیغ و گریه کرد و گفت که یک تیرانداز فعال در شعبه مرکز شهر بانک وجود دارد.

من همین الان آن را در جلسه تیم ها تماشا کردم. جلسه هیئت مدیره داشتیم. با تیم تجاری (قرض دهنده) ما، “او گفت.

او افزود: “ما صدای شلیک های متعدد را شنیدیم و همه شروع کردند به گفتن “اوه خدای من” و سپس او وارد اتاق هیئت مدیره شد.”

کانر استورجن، کارمند بانک، 25 ساله، در حمله روز دوشنبه در Old National Bank از یک تفنگ تهاجمی AR-15 استفاده کرد که در آن پنج همکار خود را در حین پخش زنده قبل از اینکه پلیس به او شلیک کرد، کشت. هشت نفر دیگر زخمی شدند، از جمله یک افسر پلیس که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و همچنان در بیمارستان بستری است.

همچنین بخوانید | فیلم بادی دوربین نشان می دهد که پلیس تلاش می کند تیرانداز فعال را در لوئیزویل | ویدیو

پس از اولین تماس، دیگران شروع به پخش جریانی کردند. یکی از تماس‌گیرندگان گفت که از داخل ساختمان تماس گرفته است زیرا صدای شلیک گلوله‌های متعددی در پس‌زمینه شنیده می‌شود.

تماس گیرنده گفت: “من در یک کمد مخفی هستم.” او افزود که افراد مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و شرحی از تیراندازی ارائه کرد و گفت که تیرانداز را می شناسد. او با ما کار می کند.

“چقدر طول خواهد کشید تا آنها به اینجا برسند؟” او زمزمه کرد. اعزام کننده به او گفت که مقامات در راه هستند و به او توصیه کرد ساکت بماند.

تماس گیرنده در پاسخ به این سوال که چه نوع جراحاتی وجود دارد، پاسخ داد: «نمی دانم. من فقط خون زیادی دیدم.»

تماس دیگری از سوی مردی در داخل بانک رسید که آدرس را به اعزام کنندگان گفت و گفت: «ما یک تیراندازی فعال در ساختمان خود داریم. نر سفید. او کارمند بانک ملی قدیمی است. اکنون به اینجا بیایید. ما الان به کسی نیاز داریم.»

تماس دیگری از سوی یک راننده خودرو که در خیابان اصلی در حال رانندگی بود، دریافت کرد که گزارش داد حدود پنج دقیقه قبل مردی را با یک تفنگ تهاجمی و یک جلیقه ضد گلوله در حال راه رفتن در اطراف دیده است. تماس گیرنده پرسید که آیا شخص دیگری در مورد این مرد گزارش داده است؟

سپس اعزام کننده آنچه را که دیگران گزارش کردند مظنون پوشیده بود را توضیح داد و تماس گیرنده آن را تأیید کرد.

زنی که خود را مادر استورجن معرفی می کرد، در حین تماس پرسید که آیا می تواند به بانک برود. اما اعزام کننده به او گفته بود که نباید بازدید کند زیرا “وضعیتی در آنجا در جریان است” و “خطرناک است.”

«شما از افراد دیگر تماس گرفته‌اید. بنابراین، او قبلاً آنجاست؟» مادر با صدای تعجب پرسید.

انتشار روز چهارشنبه شامل نیم ساعت ترافیک رادیویی واکنش اضطراری بود.

همچنین بخوانید | رهبران سیاسی ایالات متحده پس از تیراندازی های دسته جمعی برای قوانین سخت گیرانه تر اسلحه مبارزه می کنند

این آزادی ساعاتی پیش از آن صورت گرفت که صدها نفر عصر چهارشنبه در مرکز محمد علی در مرکز شهر لوئیزویل گرد هم آمدند تا قربانیان را یاد کنند و به مردم اجازه دهند برای مجروحان دعا کنند. این مرکز تنها یک مایل با محل تیراندازی روز دوشنبه یک سالن نمایش در فضای باز دارد. کریگ گرینبرگ، شهردار لوئیزویل در میان سخنرانان بود.

حال و هوای این مراسم تاریک بود، اما برای افسرانی که به تیراندازی روز دوشنبه واکنش نشان دادند، تشویق شد. بسیاری از شرکت کنندگان لباس های تجاری پوشیده بودند و برخی پس از روز کاری خود در مرکز شهر لوئیزویل به سمت بنای یادبود رفته بودند.

در همان شب، یک دقیقه سکوت قبل از یک بازی بیسبال کالج بین لوئیزویل و دانشگاه بلارمین همسایه در استادیوم جیم پترسون برگزار شد. بازیکنان هر دو مدرسه در الگوهای متناوب در امتداد خطوط پایه اول و سوم ایستاده بودند، در حالی که نام و تصاویر قربانیان بر روی یک صفحه ویدئویی در خارج از زمین نمایش داده می شد.

روز سه شنبه، پلیس فیلم دوربین بدن خود را منتشر کرد که لحظات پر هرج و مرج زمانی که ماموران به بانک رسیدند را نشان می داد.

والدین استورجن در بیانیه‌ای گفتند که پسرشان مشکلات روانی دارد که در حال رسیدگی است، اما «هیچ نشانه‌ها یا نشانه‌های هشداردهنده‌ای وجود نداشت که او قادر به انجام این عمل تکان‌دهنده است».

آنها گفتند که برای قربانیان و از دست دادن پسرشان عزادار هستند و با پلیس همکاری می کنند تا بفهمند چه اتفاقی افتاده است.

این تیراندازی، پانزدهمین کشتار جمعی در این کشور در سال جاری، تنها دو هفته پس از آن رخ داد که یک دانش آموز سابق سه کودک و سه بزرگسال را در مدرسه ابتدایی مسیحی در نشویل، تنسی، در حدود 160 مایلی (260 کیلومتری) جنوب لوئیزویل کشت.

پنج کارمند بانک که در تیراندازی کشته شدند جاشوا باریک، 40 ساله، معاون ارشد رئیس جمهور بودند. دینا اکرت، 57 ساله، یک افسر اجرایی اجرایی؛ تامی الیوت، 63 ساله، همچنین معاون ارشد رئیس جمهور. جولیانا فارمر، 45 ساله، یک تحلیلگر وام؛ و جیم توت جونیور، 64 ساله، مدیر اجرایی بازار املاک تجاری.

اندی بشیر فرماندار کنتاکی گفت الیوت یکی از نزدیکترین دوستان او بود.

من اعتراف می کنم که در حالی که عصبانی نیستم، خالی هستم. و من غمگینم.

و من فقط به این فکر می کنم که شاید بیدار شویم. چیزی که من می دانم این است که فقط ای کاش یک لحظه بیشتر وقت می گذاشتم، یک تماس اضافی می گرفتم، به او می گفتم که چقدر به او اهمیت می دهم. و من می دانم که همه ما همین احساس را داریم. اما من همچنین می دانم که آنها اکنون صدای ما را می شنوند. و این که آنها عشق ما را احساس می کنند.

بعدها، سخنران ویتنی آستین گفت که در سپتامبر 2018 در یک تیراندازی جمعی در یکی از بانک های سینسیناتی 12 گلوله به او شلیک شد و “صبح دوشنبه برای من بسیار آشنا بود.”

درست همانطور که از آن زمان توسط جامعه خود درگیر عشق بود، آستین از کسانی که در مراسم بیداری بودند خواست که همین کار را برای خانواده های درگیر در تیراندازی روز دوشنبه انجام دهند.

“لطفا هفته آینده آنها را فراموش نکنید. ماه آینده آنها را فراموش نکنید. و در سال آینده آنها را فراموش نکنید، “آستین گفت.
سخنران ادامه داد: «آنها تا آخر عمر به حمایت شما نیاز خواهند داشت.