ایالات متحده جزئیاتی در مورد چگونگی سرنگون شدن “بالون جاسوسی چین” با هند و دیگران به اشتراک می گذارد

استقرار بمب افکن های آمریکایی در رزمایش برای اولین بار برای همکاری نظامی دو کشور بسیار حائز اهمیت است. این همچنین در بحبوحه تنش های چین و تایوان رخ می دهد زیرا پکن همچنان آمریکا را به مداخله در این موضوع متهم می کند.

نیروی هوایی آمریکا و نیروی هوایی هند

نیروی هوایی هند در توییتر اعلام کرد که این رزمایش با هدف تقویت درک متقابل بین دو نیروی هوایی و به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه های آنها انجام می شود.

توسط آبیشک بهلا : ایالات متحده جزئیاتی را در مورد چگونگی سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین که آنها آن را بالون جاسوسی چینی نامیده اند به هند و سایر کشورها ارائه کرده است. یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده گفت که این وسیله نقلیه هوایی در اوایل سال جاری در ارتفاع بیش از 60000 پایی پرواز می کرد و نگرانی خود را در مورد نقض های هوایی که حاکمیت کشورها را تهدید می کند همزمان با آغاز رزمایش نیروی هوایی هند و ایالات متحده ابراز کرد.

به گفته این مقام، نکته مهم این است که در ابتدا، ایالات متحده دو بمب افکن B1 Lancer خود را برای تمرین کوپ هند مستقر کرد.

این مانور در سه مکان برگزار می شود – پاناگار و کالایکوندا در بنگال غربی و آگرا در اوتار پرادش.

استقرار بمب افکن های آمریکایی در رزمایش برای اولین بار برای همکاری نظامی دو کشور بسیار حائز اهمیت است. این همچنین در بحبوحه تنش های چین و تایوان رخ می دهد زیرا پکن همچنان آمریکا را به مداخله در این موضوع متهم می کند.

همچنین بخوانید | شکاف دیپلماتیک با کشف حسگرهایی از بالون جاسوسی چینی توسط ایالات متحده افزایش می یابد

ژنرال کنت اس ویلسباخ، فرمانده نیروی هوایی اقیانوس آرام، در حین تعامل با گروهی منتخب از خبرنگاران در دهلی نو، گفت، در تعامل آنها با سایر نیروهای هوایی از جمله هند، جزئیات عملیات سرنگونی بالون جاسوسی صورت گرفت.

“مطمئناً، ما در مورد آن گفتگو داشتیم. ما گفتگوی بسیار کوتاهی در مورد برخی از موقعیت هایی که با ما رخ داد، با بیشتر فرماندهان هوایی در منطقه داشتیم. کشتی هوایی که از آلاسکا، کانادا و ایالات متحده عبور کرد و نحوه حرکت ما. ژنرال کنت اس ویلسباخ گفت: در مورد مقابله با آن.

او در ادامه این سوال را مطرح کرد: “ما چه ملاحظاتی داشتیم هنگام ساقط کردن یک کشتی هوایی که بسیار مرتفع و بسیار بلند و کند حرکت می کرد، که برخی از چالش های تاکتیکی را به همراه داشت… اگر یک هواپیمای سرنشین دار بود و نه یک هواپیمای بدون سرنشین چه می شد؟”

او افزود که چین معتقد است که این یک بالون جاسوسی نبوده است.

ژنرال کنت اس ویلسباخ در مورد نقض‌های هوایی از این قبیل گفت: “چیزی که باید ما را نگران کند این است که ارزش آزاد و باز هند-اقیانوس آرام و هر جای دیگر جهان، حاکمیت حریم هوایی است. هر کشوری که قوانین را نقض کند. حاکمیت، فضای هوایی کشور دیگری که هنجارهای بین المللی را رعایت نمی کند باید برای ما نگرانی ایجاد کند.”

همچنین بخوانید | اصطکاک دیپلماتیک چین و آمریکا تشدید می‌شود، زیرا هر دوی آنها به خاطر بالون‌های جاسوسی مقصر تجاری هستند

در ماه دسامبر، India Today گزارش داد که چگونه یک بالن مرموز نیز بر فراز جزایر آندامان و نیکوبار در اطراف تمرین نظامی سه‌سرویس هند پرواز می‌کند.

ژنرال ویلسباخ فرماندهی حیاتی نیروی هوایی اقیانوس آرام (PACF) را بر عهده دارد که ماموریت اصلی آن تامین نیروی هوایی و فضایی آماده برای ارتقای منافع ایالات متحده در منطقه هند و اقیانوس آرام است.

این سازمان متشکل از 46000 عضو شامل وظیفه فعال، گارد ملی هوایی، ذخیره و غیرنظامیان است. در وب سایت رسمی نیروی هوایی اقیانوس آرام آمده است: منطقه مسئولیت PACAF محل سکونت 60 درصد از جمعیت جهان در 36 کشور است که در 53 درصد از سطح زمین و 16 منطقه زمانی با بیش از 1000 زبان صحبت می شود.

در پیامی قوی به چین، این دومین بار است که ایالات متحده بمب افکن های خود را در دو ماه گذشته به هند پرواز می دهد. در ماه فوریه، دو بمب افکن بخشی از نمایش در نمایشگاه Aero India در پایگاه هوایی Yalankha در بنگالورو بودند.

B1 Lancer با نام مستعار The Bone یک بمب افکن دوربرد است که برای بیش از سه دهه یک دارایی کلیدی برای نیروی هوایی ایالات متحده بوده و قادر به انجام ماموریت در سراسر جهان بوده است. این بمب افکن ها می توانند محموله ای بالغ بر 16000 کیلوگرم را حمل کنند و 7400 کیلومتر را بدون سوخت گیری طی کنند.

همچنین بخوانید | ارتش چین بالن های جاسوسی را کنترل می کند که قادر به جمع آوری سیگنال های ارتباطی هستند: ایالات متحده

“این اولین بار است که بمب افکن ها اینجا هستند، مخصوصا برای یک تمرین. ما نه تنها فرصتی داریم که هواپیما را در انظار عمومی نشان دهیم، بلکه خدمه این فرصت را دارند که با یکدیگر آموزش ببینند و بمب افکن ها را در سناریوها بگنجانند تا همه ژنرال ویلسباخ گفت: از همه طرف‌ها این شانس وجود دارد که ببیند آنها چگونه عمل می‌کنند.

به غیر از دو بمب افکنی که قرار است در 13 آوریل فرود بیایند، نیروی هوایی ایالات متحده چهار هواپیمای جنگنده F15 و هواپیماهای ترابری C17 و C130J را مستقر کرده است.

ژنرال آمریکایی درباره اهداف این رزمایش گفت: هم هند و هم نیروی هوایی آمریکا که می‌خواهند از کوپ هند خارج شوند، مأموریت‌های روزانه را تعیین می‌کنند و انواع مختلف هواپیماها را با هم تلفیق می‌کنند تا این مأموریت را انجام دهند.

وی در ادامه گفت: این فرصتی است تا همه خدمه برنامه ریزی کنند و آن را اجرا کنند.

“نحوه برنامه ریزی، اجرا، تشریح ماموریت و بهبود تاکتیک ها، تکنیک ها و رویه های خود بسیار نقطه قوت هر دو نیروی هوایی ما است، و هنگامی که شما آن را بین دو کشور ادغام کنید، می توانیم بهترین شیوه ها را به اشتراک بگذاریم و انجام دهیم. همدیگر در نهایت بهتر است.”