ایالات متحده: 4 نفر در خانه مین کشته شدند، 3 نفر زخمی شدند در تیراندازی در بزرگراه

توسط آسوشیتدپرسمقامات گفتند: چهار نفر در روز سه‌شنبه (به وقت محلی) در خانه‌ای در مین، اندکی قبل از اینکه تیراندازی باعث زخمی شدن سه نفر دیگر در بزرگراهی شلوغ شود، در دو جنایت که مرتبط هستند، کشته شدند. ساعاتی بعد مردی به قتل متهم شد.

پلیس بخشی از بزرگراه بین ایالتی را بست و به ساکنان و مشاغل در منطقه دستور داده شد تا حدود 90 دقیقه قبل از اینکه مقامات تشخیص دهند هیچ تهدیدی برای عموم مردم وجود ندارد در محل خود پناه بگیرند.

تیراندازی ها از جمله سیل کشتارهای دسته جمعی اخیر است که جوامع کوچک و بزرگ از جمله یک مدرسه ابتدایی مسیحی در نشویل، تنسی را تکان داده است. یک بانک در لوئیزویل، کنتاکی و یک مهمانی Sweet 16 در شهری کوچک در آلاباما.

در مین، پلیس جوزف ایتون (34) از بودوین را به چهار فقره قتل در عصر روز سه شنبه متهم کرد، اما از بحث درباره انگیزه احتمالی تیراندازی یا شناسایی قربانیان تیراندازی خودداری کرد. انتظار می رفت ایتون اواخر این هفته در دادگاه حاضر شود.

پلیس گفت که جنایات در روستایی بودوین، جایی که اجساد پیدا شد، آغاز شد و با تیراندازی در 25 مایلی (40 کیلومتری) به سمت جنوب در 295 بین ایالتی در یارموث ادامه یافت. پلیس گفت که یکی از سه قربانی بزرگراه به شدت زخمی شده است.

همچنین بخوانید | مرد 85 ساله آمریکایی به سر یک نوجوان سیاهپوست به دلیل کوبیدن در اشتباه شلیک کرد.

پس از تیراندازی، افسران مجری قانون، که برخی تفنگ های بلند حمل می کردند، در حال بررسی مناطق نزدیک بزرگراه بودند. در یک نقطه، افسران به شدت مسلح در یک رمپ خارج از سطح شیب دار به داخل صندوق عقب خودرویی که دارای سوراخ های گلوله ای در شیشه جلو بود، نگاه کردند.
پلیس گفت یک فرد مورد علاقه بازداشت شد و شاهدان شاهد یک نفر در دستبند بودند.

در Bowdoin، یک جامعه کشاورزی با حدود 3000 ساکن، نوار جنایی زرد رنگ در محل تیراندازی، در خانه ای که در کنار جنگل در انتهای یک مسیر طولانی و سنگریزه قرار داشت، آویزان بود. حدود 10 خودروی پلیس راهنما و بدون علامت و یک دستگاه ون محل وقوع جرم در بیرون پارک شده بود و ماموران در محل حرکت کردند.

در یک لحظه، زنی در بیرون از خانه با پلیس صحبت کرد و سپس زانو زد و گریه کرد. بعداً، نعش‌کش‌هایی دیده شد که از خیابان خارج می‌شدند.

شهر Bowdoin هیچ وابستگی به Bowdoin College، که در حدود 10 مایل (16 کیلومتر) دورتر، در شهر Brunswick قرار دارد، ندارد.

جانت میلز، فرماندار مین در توییتر نگرانی خود را برای “خانواده ها، دوستان و عزیزان کسانی که تحت تاثیر این فاجعه قرار گرفته اند” ابراز کرد. او گفت که برای مجروحان دعا می کند.

همچنین بخوانید | مادر پسری که به معلمی در ویرجینیا تیراندازی کرد، به دلیل بی توجهی به کودک و ناتوانی در تهیه اسلحه دستگیر شد

او گفت: “مانند مردم در سراسر مین، من شوکه و عمیقاً اندوهگین هستم. اعمال خشونت آمیزی که امروز تجربه کردیم، ایالت و جوامع ما را تا حد زیادی متزلزل می کند.”

در یارموث، هنگامی که پلیس مسیرهای جنوب را بسته بود، ترافیک در ایالت بین ایالتی افزایش یافت. بزرگراه بعد از ظهر روز سه شنبه بازگشایی شد، به استثنای یک خروجی که پلیس در حال بازرسی خودرو بود.

مدیر کیم اسنایدر گفت، کارمندان شرکت تجهیزات تصفیه آب، یک تجارت در نزدیکی بزرگراه، پس از هشدار در مورد قرنطینه که حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید، درها را قفل کردند و سایه ها را پایین کشیدند. کارگران خودروهایی را دیدند که در بزرگراه به همراه خودروهای پلیس، آمبولانس‌ها و خودروهای آتش‌نشانی در حال عقب‌نشینی بودند.

او گفت: “قطعاً روز تغییر کرد و نگرانی شروع شد. آنها تیرانداز فعال را دستگیر نکرده بودند. ما نمی دانستیم چه خبر است.”

همچنین بخوانید | رهبران سیاسی ایالات متحده پس از تیراندازی های دسته جمعی برای قوانین سخت گیرانه تر اسلحه مبارزه می کنند

لنورا فلکر، که در نزدیکی بزرگراه در بازار و نانوایی روزمونت کار می‌کند، گفت که وقتی مردم شروع به جریان کردن کردند، احساس کرد چیزی در راه است و گفت که بزرگراه بسته شده است و ده‌ها افسر مجری قانون به دنبال آن‌ها وارد منطقه شدند.

فلکر گفت، افسران به تجارت رفتند و از آنها پرسیدند که آیا “کسی را که خیس و گل آلود بود در حال فرار دیده اند.” او گفت، اما او همه مشتریان را می شناخت و چیز غیرعادی ندید.