بازداشت عمران خان: دبیرکل سازمان ملل از مقامات پاکستانی خواست به حاکمیت قانون احترام بگذارند

توسط Press Trust of Indiaآنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعتراضات جاری در پاکستان را پس از دستگیری عمران خان، نخست‌وزیر سابق این کشور “توجه” کرد و از مقامات خواست تا به روند قانونی احترام بگذارند و از همه طرف‌ها خواست از خشونت خودداری کنند.

فرهان حق، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه در اینجا منتشر شد، گفت: گوترش از مقامات پاکستان خواست تا به روند قانونی و حاکمیت قانون در دادرسی علیه نخست‌وزیر سابق این کشور احترام بگذارند.

در این بیانیه آمده است که گوترش اعتراض‌های جاری را که پس از دستگیری خان در روز سه‌شنبه در اسلام‌آباد آغاز شده است، «توجه می‌کند».

گوترش از همه طرف‌ها خواست از خشونت خودداری کنند. او بر لزوم احترام به حق تجمع مسالمت آمیز تاکید می کند.

درگیری‌های خشونت‌آمیز بین هواداران عمران خان و نیروهای امنیتی دست‌کم هفت کشته و نزدیک به 300 زخمی در سراسر پاکستان برجای گذاشت که ارتش در روز چهارشنبه در اسلام‌آباد پایتخت این کشور و همچنین در استان‌های پنجاب، خیبر پختونخوا و بلوچستان برای حفظ قوانین و مقررات مستقر شد. سفارش.

خان روز سه شنبه به دستور اداره ملی پاسخگویی (NAB) از محل دادگاه عالی اسلام آباد که برای شرکت در جلسه رسیدگی به پرونده فساد مالی آمده بود، توسط تکاوران شبه نظامی بازداشت شد.

همچنین بخوانید | ارتش پاکستان به حامیان عمران خان درباره «تقابلی شدید» در برابر حملات به تأسیسات خود هشدار داد.

همچنین بخوانید | استقرار ارتش پاکستان در اسلام آباد، پنجاب، خیبر پختونخوا و بلوچستان برای مهار اعتراضات خشونت آمیز