«بازی» برای عمران خان تمام شد: مریم نواز در نخست وزیر سابق به دلیل فرار اعضای ارشد حزب تحریک انصاف مخالفت می کند

توسط میز جهانی هند امروزمریم نواز روز جمعه هنگام سخنرانی در یک کنوانسیون در استان پنجاب پاکستان گفت: «بازی برای عمران خان، سیاستمدار کریکت به پایان رسیده است». بیانیه او با اشاره به مهاجرت اعضای ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) خان، بیان شد.

وی همچنین در جریان سخنرانی خود درباره خشونت های نهم ماه مه در کشور پس از دستگیری عمران خان صحبت کرد و گفت که نخست وزیر سابق پاکستان مغز متفکر “تروریسم” 9 مه بوده است. کارگران او با دادگاه ضد تروریسم روبرو هستند.

از زمان خشونت، بیش از 70 وکیل و رهبر ارشد، از جمله اسد عمر، دبیرکل حزب، فواد چودری، وزیر سابق اطلاعات و شیرین مزاری وزیر سابق حقوق بشر از حزب تحریک انصاف، راه خود را از این حزب جدا کرده اند.

مریم با انتقاد از حزب تحریک انصاف بر سر خروج دسته جمعی رهبران، گفت که صف هایی از کسانی که حزب را ترک می کنند وجود دارد.

خروج رهبران حزب تحریک انصاف از زمانی آغاز شد که نیروهای امنیتی پس از حملات به نهادهای نظامی و غیرنظامی سرکوب حزب را آغاز کردند.

وقتی رهبر خودش شغال است، مردم چگونه می ایستند؟ او از نخست وزیر سابق انتقاد کرد که در آوریل سال گذشته با رای عدم اعتماد در مجلس ملی از سمت خود برکنار شد.

او افزود: “مردم شما فاش می کنند که عمران خان 70 ساله مغز متفکر حادثه 9 مه است.”

علاوه بر این، مریم گفت که عمران خان همسرش بوشرا بی‌بی را با ملافه به دادگاه برد اما از زنان دیگر به عنوان پیشتاز استفاده کرد.

خان و همسرش هنگام ورود به دادگاه عالی لاهور در 15 ماه مه در پرونده القادر تراست با ملحفه های سفید پوشانده شدند.

خشونت 9 مه در پاکستان

در 9 ماه مه، پس از آن که تکاوران شبه نظامی خان را از ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) دستگیر کردند، اعتراضات خشونت آمیزی آغاز شد.

کارگران حزب او در واکنش به دستگیری خان، ده ها تأسیسات نظامی، از جمله خانه فرمانده سپاه لاهور، پایگاه هوایی میانوالی و ساختمان آی اس آی در فیصل آباد را تخریب کردند.

اوباش همچنین برای اولین بار به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند.

پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی توسط پرسنل امنیتی جان خود را از دست دادند.

هزاران نفر از هواداران خان در پی خشونتی که ارتش قدرتمند آن را “روز تاریک” در تاریخ کشور توصیف کرد، دستگیر شدند.