بایدن امروز پیشنهاد انتخاباتی مجدد در سال 2024 را ارائه می کند. نگاهی به چالش هایی که او با آن مواجه است

توسط آسوشیتدپرس: رئیس جمهور جو بایدن قرار است روز سه شنبه رسما برنامه های خود را برای نامزدی مجدد در انتخابات 2024 اعلام کند و از رای دهندگان بخواهد که به او فرصت بیشتری بدهند تا “کاری را که در زمان تحلیفش آغاز کرده بود به پایان برساند” و نگرانی های خود را در مورد تمدید دوره انتخابات کنار بگذارند. مسن ترین رئیس جمهور آمریکا برای چهار سال دیگر اداره می شود.

بایدن که در پایان دوره دوم ریاست جمهوری 86 ساله می شود، شرط می بندد دستاوردهای قانونگذاری دوره اول خود و بیش از 50 سال تجربه در واشنگتن بیش از نگرانی های مربوط به سن او باشد. او بدون هیچ رقیب جدی دموکرات، برای کسب نامزدی حزبش با مسیری هموار روبرو است. اما او همچنان با مبارزه سختی برای حفظ ریاست جمهوری در کشوری که به شدت تقسیم شده است، مواجه است.

این اعلامیه در چهارسالگی اعلام می شود که بایدن در سال 2019 برای کاخ سفید اعلام آمادگی کرد و وعده داد که “روح ملت” را در بحبوحه ریاست جمهوری آشفته دونالد ترامپ شفا دهد – هدفی که هنوز دست نیافتنی باقی مانده است.

در حالی که مسئله انتخاب مجدد برای اکثر روسای جمهور مدرن مطرح بوده است، این موضوع برای بایدن همیشه صادق نیست. تعداد قابل توجهی از رای دهندگان دموکرات نشان داده اند که ترجیح می دهند او نامزد نشود، تا حدی به دلیل سنش – نگرانی هایی که خود بایدن آن را “کاملاً مشروع” خوانده است.

با این حال، چند چیز مانند دورنمای بازگشت ترامپ به قدرت، رای دهندگان دموکرات را متحد کرده است. و جایگاه سیاسی بایدن در درون حزبش پس از اینکه دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای سال گذشته عملکردی قوی تر از حد انتظار داشتند، تثبیت شد.

در حال حاضر، ترامپ 76 ساله مورد علاقه برای ظهور به عنوان نامزد جمهوری خواهان است و پتانسیل یک دنباله تاریخی برای مبارزات انتخاباتی پرفراز و نشیب 2020 را ایجاد می کند. اما ترامپ با موانع مهمی از جمله تعیین اولین رئیس جمهور سابق که با اتهامات جنایی روبرو می شود، مواجه است.

همچنین بخوانید | جونا هیز است…: جدیدترین پاس تقلبی جو بایدن، نام زن کنگره را به هم می زند.

حوزه باقیمانده جمهوری خواه ناپایدار است و ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا به عنوان جایگزین اولیه ترامپ ظاهر شد. با این حال، قد او نیز در میان سؤالاتی در مورد آمادگی او برای مبارزات انتخاباتی در خارج از ایالتی که به طور فزاینده ای به جمهوری خواهان تمایل دارد، زیر سوال رفته است.

با شروع شکل‌گیری خطوط مبارزات انتخاباتی، بایدن قصد دارد در کارنامه خود کمپینی کند. او دو سال اول ریاست‌جمهوری خود را صرف مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا کرد و لایحه‌های مهمی مانند بسته زیرساختی دو حزبی و قوانین را برای ارتقای تولید با فناوری پیشرفته و اقدامات اقلیمی انجام داد.

با توجه به اینکه جمهوری خواهان اکنون کنترل مجلس نمایندگان را در دست دارند، بایدن تمرکز خود را به اجرای آن قوانین عظیم معطوف کرده و اطمینان حاصل کند که رای دهندگان به او برای پیشرفت ها اعتبار می دهند، در حالی که تضاد با جمهوری خواهان را در آستانه یک رویارویی مورد انتظار بر سر افزایش سقف استقراض کشور تشدید کرده است. پیامدهای تضعیف کننده برای اقتصاد کشور

وعده های برآورده نشده

اما رئیس‌جمهور همچنین اهداف سیاسی متعددی دارد و وعده‌های محقق نشده‌ای از اولین کمپین خود دارد که از رای‌دهندگان دعوت می‌کند تا به او فرصتی دیگر برای تحقق آن بدهد.

بایدن در طول سخنرانی خود در ماه فوریه ده ها بار در جریان سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه گفت: «بیایید کار را تمام کنیم. حکم دادگاه در سال گذشته مبنی بر لغو Roe v. Wade.

بایدن که از نتایج میان‌دوره‌ای حمایت می‌کند، قصد دارد همچنان همه جمهوری‌خواهان را که سیاست‌های «اولترا-ماگا» می‌خواند – اشاره‌ای به شعار «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» ترامپ – بدون در نظر گرفتن اینکه آیا سلف او در رای‌گیری ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد، ادامه دهد. او چند ماه گذشته را صرف بررسی مضامین کمپین آزمایشی جاده‌ها کرده است، از جمله اینکه جمهوری‌خواهان را به‌عنوان مبارزه برای کاهش مالیات برای کسب‌وکارها و ثروتمندان و در عین حال تلاش برای کاهش مزایای شبکه امنیت اجتماعی که آمریکایی‌های روزمره به آن متکی هستند، نشان داده است.

رئیس جمهور همچنین می تواند به کار خود در دو سال گذشته در حمایت از اتحادهای آمریکایی، رهبری ائتلاف جهانی برای حمایت از دفاع اوکراین در برابر تهاجم روسیه و بازگرداندن ایالات متحده به توافق آب و هوایی پاریس اشاره کند. اما حمایت عمومی در ایالات متحده از اوکراین در ماه های اخیر کاهش یافته است و برخی رای دهندگان ده ها میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی به کیف را زیر سوال می برند.

بایدن همچنین با انتقادهای مداوم به دلیل خروج آشفته دولتش در سال 2021 از افغانستان پس از نزدیک به 20 سال جنگ مواجه است، که تصویری از شایستگی را که او قصد داشت به جهان نشان دهد، تضعیف می کند و او خود را هدف حملات جمهوری خواهان به خاطر سیاست های مهاجرتی و اقتصادی خود می بیند.

بایدن به عنوان یک نامزد در سال 2020، رای دهندگان را در مورد آشنایی خود با تالارهای قدرت در واشنگتن و روابطش در سرتاسر جهان مطرح کرد و قول داد در بحبوحه ریاست جمهوری پر فراز و نشیب ترامپ و همه گیری مرگبار کووید-19، حس عادی را به کشور بازگرداند.

اما حتی در آن زمان، بایدن به شدت از نگرانی رای دهندگان در مورد سن خود آگاه بود.

بایدن در مارس 2020، در حالی که در میشیگان با دموکرات‌های جوان‌تر، از جمله معاون رئیس‌جمهور کنونی، کامالا هریس، سناتور کوری بوکر از نیوجرسی و فرماندار میشیگان، مبارزات انتخاباتی خود را آغاز می‌کرد، گفت: «ببین، من خودم را به‌عنوان یک پل می‌بینم، نه چیز دیگری». گرچن ویتمر شما دیدید که یک نسل کامل از رهبران پشت من ایستاده اند. آنها آینده این کشور هستند.»

همچنین بخوانید | بحران سودان: سربازان آمریکایی دیپلمات‌های خود را از خارطوم با ورود به هفته دوم درگیری تخلیه کردند.

سه سال بعد، رئیس‌جمهوری که اکنون ۸۰ سال دارد، متحدان بایدن می‌گویند دوران ریاست‌جمهوری او نشان داده است که او خود را بیشتر یک رهبر تحول‌گرا می‌دید تا یک رهبر انتقالی.

با این حال، بسیاری از دموکرات ها ترجیح می دهند که بایدن دوباره نامزد نشود. یک نظرسنجی اخیر از مرکز تحقیقات روابط عمومی Associated Press-NORC نشان می‌دهد که تنها 47 درصد از دموکرات‌ها می‌خواهند که او برای دومین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شود، در حالی که این رقم در ماه فوریه 37 درصد بود. و لغزش‌های لفظی – و گاه‌گاهی فیزیکی – بایدن به خوراکی در میان جمهوری‌خواهان تبدیل شده است، که در پی آن بوده‌اند که او را برای منصب نامناسب معرفی کنند.

بایدن در موارد متعدد نگرانی های مربوط به سن خود را رد کرده و به سادگی گفت: «مواظب من باش».

دکتر کوین اوکانر، دکتر کوین اوکانر، طی یک تمرین معمول فیزیکی در ماه فوریه، او را «سالم، قوی» و «مناسب» برای انجام مسئولیت‌هایش در کاخ سفید اعلام کرد.

دستیاران اذعان دارند که در حالی که برخی در حزب او ممکن است جایگزینی را برای بایدن ترجیح دهند، اما در ائتلاف متنوع آنها چیزی جز اجماع وجود دارد که چه کسی ممکن است باشد. و آنها اصرار دارند که وقتی بایدن با هر کسی که حزب جمهوری‌خواه معرفی می‌کند مقایسه شود، دموکرات‌ها و مستقل‌ها در اطراف بایدن جمع خواهند شد.

برای پیروز شدن دوباره، بایدن باید اتحاد رای دهندگان جوان و سیاهپوستان – به ویژه زنان – را در کنار جمهوری خواهان میانه رو، میانه روها و ناراضی که به او در پیروزی در سال 2020 کمک کردند، احیا کند. “دیوار آبی” در غرب میانه بالا، در حالی که از موقعیت خود در جورجیا و آریزونا، سنگرهای دیرینه حزب جمهوری خواه محافظت می کرد که در آخرین مبارزات انتخاباتی خود با اندکی پیروز شد.

نامزدی مجدد بایدن در حالی صورت می گیرد که کشور در حال عبور از جریان های متقابل اقتصادی نامطمئن است. تورم پس از رسیدن به بالاترین نرخ در یک نسل در حال کاهش است و قیمت کالاها و خدمات را افزایش می‌دهد، اما بیکاری به پایین‌ترین حد خود در 50 سال اخیر رسیده است و علیرغم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، اقتصاد نشانه‌هایی از انعطاف نشان می‌دهد.

رؤسای جمهور معمولاً سعی می کنند اعلامیه های انتخاب مجدد خود را به تعویق بیندازند تا مزایای تصدی را حفظ کنند و تا زمانی که رقبای خود را با ضربات کوبنده معامله می کنند بالاتر از منازعات سیاسی تا جایی که ممکن است اسکیت کنند. اما موقعیتی که حضور در کاخ سفید ارائه می‌کند می‌تواند رکیک باشد – سه رئیس‌جمهور از هفت رئیس‌جمهور اخیر در انتخاب مجدد شکست خورده‌اند، آخرین مورد ترامپ در سال 2020.

اعلامیه بایدن تقریباً با جدول زمانی دنبال شده توسط باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، که تا آوریل 2011 منتظر بود تا برای دومین دوره ریاست جمهوری خود اعلام کند، مطابقت دارد. ترامپ در روزی که در سال 2017 سوگند یاد کرد، نامزدی خود را برای انتخاب مجدد آغاز کرد.

انتظار نمی رود بایدن به طور چشمگیری برنامه روزانه خود را به عنوان یک نامزد تغییر دهد – حداقل نه بلافاصله – زیرا دستیاران معتقدند قوی ترین دارایی سیاسی او به مردم آمریکا نشان می دهد که او در حال حکومت است. و اگر او از کتاب بازی اوباما پیروی کند، ممکن است تا سال 2024 هیچ گردهمایی رسمی مبارزاتی برگزار نکند. اوباما تا می 2012 گردهمایی انتخاباتی مجدد برگزار نکرد.

همچنین بخوانید | جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در سپتامبر 2023 به هند سفر می کند

پس از اعلام این خبر، بایدن پیش از میزبانی از یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی برای یک دیدار دولتی در کاخ سفید، سخنانی را برای اعضای اتحادیه ارائه کند. او قصد دارد اواخر این هفته با اهداکنندگان احزاب در واشنگتن دیدار کند.

موافقت رسمی بایدن پس از ماه‌ها بی‌باوری عمومی در مورد اینکه رئیس‌جمهور علیرغم نشانه‌های فراوانی که نشان می‌داد قصد انجام این کار را دارد، به دنبال یک دوره دیگر خواهد بود، صورت می‌گیرد.

پیش از اعلام رئیس‌جمهور، جیل بایدن، بانوی اول، نسبت به پرسش‌های مداوم درباره قصد همسرش برای نامزدی ابراز ناباوری کرد.

“چند بار باید آن را بگوید تا شما آن را باور کنید؟” او در اواخر فوریه به آسوشیتدپرس گفت. او می گوید که کارش تمام نشده است.