با وجود فراخوان برای تظاهرات در رسانه های اجتماعی، هیچ معترض خلستانی در کمیسیون عالی هند حاضر نشد

نوشته لاوینا تاندون: صدای سیک‌های طرفدار هند با تکه‌های جدایی‌طلبی جدا شد زیرا هیچ یک از معترضان خلستانی در خارج از کمیسیون عالی هند در بریتانیا حاضر نشدند، علی‌رغم فراخوان برای اعتراض در 29 آوریل در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی.

پلیس بریتانیا به ایندیا تودی گفت که آنها از این اعتراض “آگاه بودند” و همچنین افسرانی را به HCI فرستادند. گشت زنی مداوم توسط کمیسیون، از جمله خودروهای پلیس که در حالت آماده باش بودند، وجود داشت. اما در تمام طول روز اثری از معترضان نبود.

در همین حال، در 29 آوریل، در یک دیاسپورا با وزیر علوم و فناوری و علوم زمین، دکتر جیتندرا سینگ، دیدار و احوالپرسی کرد و یکی از اعضای برجسته جامعه سیک ها از تلاش های نخست وزیر نارندرا مودی برای جامعه سیک ها قدردانی کرد.

همچنین بخوانید | تظاهرات سیک‌ها در خارج از نمایندگی بریتانیا در دهلی به دلیل خرابکاری توسط خلستانی‌ها در لندن

جیتندرا کومار گفت: “هر بار در گوروپوراب یا چنین رویدادی، او (مدیر نخست وزیر مودی) به کتاب مقدس احترام می گذارد. من هیچ نخست وزیر دیگری ندیده ام که این کار را انجام دهد. هر بار که او به هر کشوری در خارج از کشور سفر می کند، اولین کاری که انجام می دهد این است که او برای ادای احترام از گورودوارا بازدید می کند. این چیزی است که به ما احساس خوبی می دهد. به همین دلیل است که ما دوست داریم به پنجاب برگردیم، به هند برگردیم و همیشه به هند فکر کنیم.

او در مورد جناح های خلستانی به ایندیا تودی گفت: «خالستانی ها مردم گمشده ای هستند که هیچ اطلاعی از آموزه های گورو ناناک ندارند. اکثر جوامع سیک در اینجا (در بریتانیا) از آنها حمایت نمی کنند. ما جامعه ای صلح طلب هستیم و هند را دوست داریم.»

همچنین بخوانید | اعتراض کنگره خارج از کشور هند به رد صلاحیت «غیر دموکراتیک» راهول گاندی در لندن