برنامه تلفنی مهاجرت غیرقانونی را تشویق می کند: تگزاس از مدیر بایدن به دلیل قانون پناهندگی شکایت کرد

توسط آسوشیتدپرس: ایالت تگزاس از دولت بایدن در تلاش برای حذف قانون جدید پناهندگی شکایت می کند و می گوید یک برنامه تلفنی که توسط مهاجران برای تعیین قرار ملاقات در مرزها برای ورود به ایالات متحده استفاده می شود، مهاجرت غیرقانونی را تشویق می کند.

شکایتی که روز سه‌شنبه ارائه شد، آخرین شکایت حقوقی است که به جنبه‌های مختلف برنامه دولت برای مدیریت مهاجرت پس از پایان یک مقررات کلیدی مهاجرت در دوران همه‌گیری به نام عنوان 42 حمله می‌کند.

در این دادخواست، تگزاس استدلال می کند که قانون پناهندگی استفاده از یک برنامه تلفن همراه – به نام CBP One – را برای مهاجرانی که مدارک مناسبی برای گرفتن وقت ملاقات ندارند، تشویق می کند تا به بندر ورودی آمده و به دنبال ورود به ایالات متحده باشند.

تگزاس استدلال می کند که دولت بایدن اساساً مردم را تشویق می کند که به ایالات متحده بیایند، حتی اگر مبنای قانونی برای ماندن ندارند.

کن پکستون، دادستان کل تگزاس در بیانیه‌ای گفت: «دولت بایدن عمداً این برنامه تلفنی را با هدف تأیید غیرقانونی بیشتر بیگانگان خارجی برای ورود به کشور و رفتن به جایی که می‌خواهند پس از ورودشان طراحی کرده است».

این شکایت در منطقه غربی تگزاس ثبت شد.

همچنین بخوانید | دادگاه عالی ایالات متحده به ترامپ اجازه داد تا پناهندگی بسیاری از مردم آمریکای مرکزی را رد کند

در حالی که شکایت بر روی برنامه تلفن متمرکز است، به دنبال حذف کل قانون پناهندگی است که به آن دور زدن مسیرهای قانونی گفته می شود. این قانون زمانی که عنوان 42 منقضی شد در 11 ماه مه اجرا شد. این قانون برای مهاجرانی که به مرزهای جنوبی سفر می کنند دریافت پناهندگی را بسیار دشوار می کند، در صورتی که ابتدا در کشوری که قبل از رسیدن به ایالات متحده از آن عبور کرده اند، حمایت نکنند یا اگر از آن عبور کرده باشند. از طریق برنامه به صورت آنلاین درخواست نکنید.

استفاده از این اپلیکیشن بخش اصلی برنامه‌های دولت برای ایجاد یک سیستم منظم‌تر در مرز است که در آن مهاجران قرار ملاقات‌های خود را زودتر از موعد تعیین می‌کنند، اما زمانی که این اپلیکیشن در ژانویه عرضه شد، به دلیل مشکلات تکنولوژیکی مورد انتقاد قرار گرفت و تقاضا بسیار زیاد است. از فضاهای موجود پیشی گرفت مهاجران می توانند برای بنادر ورودی خاص قرار ملاقات بگذارند که پنج مورد از آنها در تگزاس است.

تگزاس استدلال می کند که طبق قوانین فدرال، افرادی که به طور غیرقانونی وارد کشور می شوند – به استثنای موارد نادر – باید اخراج شوند، اما این برنامه تأیید نمی کند که آیا مهاجرانی که به دنبال قرار ملاقات هستند واجد شرایط استثنا هستند یا خیر. بنابراین، ایالت استدلال می‌کند که استفاده دولت بایدن از این اپلیکیشن اساساً مردم را تشویق می‌کند که حتی اگر واجد شرایط نباشند به ایالات متحده بیایند. تگزاس همچنین استدلال می کند که باید بار مالی مهاجرانی که به ایالات متحده می آیند را از طریق مواردی مانند مراقبت های بهداشتی یا آموزش بپردازد.

قانون جدید پناهندگی همچنین توسط گروه های حقوقی مورد حمله قرار گرفته است که استدلال می کنند ایالات متحده موظف است به کسانی که نیاز مبرم دارند، پناهندگی بدهد. آنها شکایت می کنند تا این قانون نیز کنار گذاشته شود. تگزاس همچنین بخشی از شکایت دیگری است که دولت را به تجاوز از اختیارات خود متهم می کند و به 360000 نفر در سال از کوبا، هائیتی، نیکاراگوئه و ونزوئلا اجازه می دهد تا تحت اختیار آزادی مشروط بشردوستانه خود وارد ایالات متحده شوند.