بریتانیا قصد دارد رانندگان زیر 25 سال را از تردد دوستان خود منع کند

توسط میز جهانی هند امروز: بر اساس طرح‌های جدیدی که توسط دولت بریتانیا برای کاهش تعداد تصادفات خودرو در نظر گرفته شده است، رانندگان زیر 25 سال که به تازگی واجد شرایط هستند، ممکن است از کمک به دوستان خود منع شوند.

به گزارش میرر، این طرح ها توسط وزیر راه، ریچارد هولدن، در نشستی در 6 می مورد توجه قرار خواهد گرفت و ممکن است به عنوان بخشی از طرح “گواهینامه رانندگی فارغ التحصیل” معرفی شود.

به گفته موسسه خیریه ایمنی جاده بریک، از هر پنج راننده یک نفر در طول یک سال پس از قبولی در آزمون تصادف می کند. این ارقام نشان می دهد که رانندگان جدیدی که مسافرانی با سن مشابه حمل می کنند، چهار برابر بیشتر از رانندگانی که به تنهایی رانندگی می کنند، در معرض خطر مرگ در تصادف هستند.

بخوانید | مبارزان چریکی یک مقام ارشد انتخاباتی را در یانگون میانمار ترور کردند

در نتیجه، کشورهایی از جمله ایرلند، استرالیا، نیوزیلند، سوئد و برخی از ایالت‌های ایالات متحده، طرح‌های صدور گواهینامه فارغ‌التحصیلی را برای افرادی که اخیراً آزمون خود را گذرانده‌اند، ارائه کرده‌اند که می‌تواند شامل محدودیت‌های کمتر الکل، و محدودیت‌هایی در رانندگی در شب یا همراه با دیگران باشد. ایندیپندنت گزارش داد مسافران زیر یک سن خاص.

این طرح ها به دلیل نگرانی از این که مقررات منع رفت و آمد در اواخر شب مانع از توانایی جوانان برای کار می شود، توسط دولت های قبلی به عنوان غیرقابل اجرا کنار گذاشته شد.

این پیشنهاد پس از کمپین زنی که دختر 18 ساله‌اش پس از سوار شدن به آسانسور با یکی از دوستانش که چهار ماه قبل از آن در سال 2017 در آزمون رانندگی گذرانده شده بود، در یک تصادف رانندگی کشته شد.

در این جلسه راد سیگر، مشاور بحران که عدالت را برای خانواده هری دان، جوان ۱۹ ساله‌ای که در تصادف جاده‌ای در سال ۲۰۱۹ کشته شد و به تیتر خبرهای ملی تبدیل شد، شرکت خواهد کرد.

بخوانید | “کاملاً غیرقابل قبول”: چین پس از اینکه پرز کره جنوبی موضوع تایوان را جهانی خواند، به شدت ابراز نگرانی کرد

در حال حاضر، طبق گزارش رسانه ها، هیچ سیاستی تدوین نشده است و این جلسه در مراحل اولیه گفتگو در مورد کمپین آنها است.

ساندی تایمز به نقل از سیگر گفت: «پس از گفتگو با مقامات ارشد، اکنون مطمئن هستم که وقتی شارون و من با ریچارد هولدن ملاقات کنیم، قانون به سرعت ارائه خواهد شد.

بر اساس قانون ترافیک جاده ای (رانندگان جدید)، رانندگان باتجربه در بریتانیا 12 امتیاز قبل از گرفتن گواهینامه از دست می دهند و رانندگان جدید، در دو سال اول پس از قبولی در آزمون، تنها 6 امتیاز دارند.

روزنامه ایندیپندنت به نقل از گزارشی از تایمز اشاره کرد، این قانون می تواند اصلاح شود تا حمل مسافران جوان را به مدت شش یا 12 ماه در اقدامی با حمایت هیئت مشاوره وزارت حمل و نقل در مورد حمایت از قربانیان تصادفات جاده ای منع کند.

بخوانید | دولت‌های شوروی سابق وضعیت واقعی در قوانین بین‌المللی ندارند: اظهارات چین خشم اوکراین را برانگیخته است