بزهای آتش نشان شیلی از جنگل های بومی در برابر آتش سوزی های مرگبار محافظت می کنند

توسط رویترز: در شهر سانتا جوآنا در جنوب شیلی که در اوایل امسال به شدت تحت تاثیر آتش‌سوزی‌های جنگلی قرار گرفت، مردم محلی یک گروه ویژه دارند که به مبارزه با آتش‌سوزی کمک می‌کند: یک گله بز.

این بزها قبلاً یک بار جنگل بومی Bosques de Chacay را نجات داده‌اند و از سوختن پارک توسط آتش‌سوزی‌های جنگلی فوریه – ناشی از موج گرما و خشکسالی تنبیه‌کننده – که ده‌ها کشته، هزاران زخمی و تقریباً 440000 هکتار در جنوب مرکزی برجای گذاشت، جلوگیری کردند. شیلی.

روسیو کروسس، یکی از بنیانگذاران پارک 16 هکتاری (40 هکتاری) و “بوئنا کابرا”، پروژه ای که از بزها برای ساخت استفاده می کند، گفت: “پارک توسط آتش احاطه شده بود، اما در نهایت تنها نقطه سبز باقی مانده بود.” آتش شکن ها

همچنین بخوانید | شیلی اولین مورد آنفولانزای پرندگان را در انسان 53 ساله با علائم شدید تشخیص داد

این تکنیک که در پرتغال و اسپانیا نیز استفاده می‌شود، بر چرای بزها برای کنترل مراتع خشک و سایر پوشش‌های گیاهی که آتش‌سوزی جنگل‌ها را در تابستان دامن می‌زند، متکی است. فضولات بز همچنین به غنی سازی خاک و جلوگیری از فرسایش بیشتر کمک می کند.

کروس گفت: «آتش سوزی به جنگل ما رسید، اما تنها ردیف اول درختان واقعاً تحت تأثیر قرار گرفتند، کمتر از 10 درصد از پارک،» و افزود که آتش‌سوزی‌های کوچکی رخ داده است اما به دلیل حداقل برس‌زدگی پیشروی نکرده است.

کروس این پروژه را پس از آتش‌سوزی‌های مرگبار جنگلی در سال 2017 آغاز کرد. گله او از 16 بز به 150 بز افزایش یافته است و او امیدوار است که دیگران را تشویق کند که از آن پیروی کنند.

فرانسیسکو دی ناپولی، مهندس جنگلداری از دانشگاه کنسپسیون شیلی که با این تکنیک معروف به “چرای استراتژیک” آشناست، گفت: “در شیلی، ما در پیشگیری از آتش سوزی شکست می خوریم.”

دی ناپولی گفت: «این حیوانات می‌توانند به ما کمک زیادی کنند،» و افزود که سازمان‌های دیگر باید «ارزیابی کنند که کجا می‌توان از آن استفاده کرد، محل سوخت را پیدا کنند و بزها آن را بخورند».

همچنین بخوانید | شبه نظامیان به اشتباه می گویند راکت غزه به سمت اسرائیل شلیک شد