بهبود اقتصادی: اقتصاد هند ممکن است سریعتر از آنچه پیش بینی شده بهبود می یابد: اقتصاد آکسفورد

دهلی نو: طبق پیش بینی شرکت پیش بینی آکسفورد اکونومیکس ، اقتصاد هند سریعتر از حد انتظار بهبود می یابد و بانک ذخیره احتمالاً به پایان چرخه کاهش نرخ رسیده است. در ادامه این گزارش آمده است که انتظار می رود تورم در سه ماهه چهارم مالی جاری به طور متوسط ​​بیش از 6 درصد باشد و RBI ممکن است نرخ های سیاست را در جلسه بررسی سیاست پولی دسامبر حفظ کند.

“تورم مصرف کننده در ماه اکتبر به بالاترین سطح ویروس قبل از ویروس افزایش یافت ، تقریباً در هر گروه گسترده دیگری به غیر از سوخت ، افزایش قیمت را تجربه کرد. گرچه Q4 احتمالاً اوج تورم را نشان می دهد ، ما در مورد مسیر 2021 با احتیاط بیشتری رفتار کردیم.” آن گفت.

سبزیجات و تخم مرغ های گران قیمت تورم خرده فروشی را به حداکثر شش و نیم سال گذشته یعنی 7.61 درصد در ماه اکتبر رساندند و آن را به طور قابل توجهی بالاتر از منطقه راحتی بانک ذخیره نگه داشتند. تورم خرده فروشی در سپتامبر 2020 در 7.27 درصد بود.

آکسفورد اقتصادی گفت: “در عین حال ، داده های قوی فعالیت از پایین به بالا نشان می دهد که اقتصاد ممکن است سریعتر از آنچه پیش بینی می کردیم بهبود یابد. به همین ترتیب ، ما شاهد افزایش احتمال چرخه کاهش RBI هستیم.”

سرویس سرمایه گذاران مودی همچنین پیش بینی تولید ناخالص داخلی هند را به میزان 8.9 درصد در سال تقویم سال 2020 اصلاح کرده است ، زیرا اقتصاد پس از یک قفل طولانی و سختگیرانه در سراسر کشور تغییر می کند ، اما اضافه می کند که بهبودی ناچیز است.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>