به گفته این مقام، مجرم جنسی 6 نفر را به ضرب گلوله کشت و سپس خودکشی کرد

توسط آسوشیتدپرسمقامات اوکلاهاما که زودتر از زندان آزاد شده بود به سر همسرش، سه فرزند و دو دوستشان شلیک کرد و سپس خود را کشت.

جو پرنتیس، رئیس پلیس Okmulgee گفت که قربانیان روز دوشنبه در نزدیکی یک نهر و در منطقه ای جنگلی در روستایی اوکلاهما پیدا شدند، هر کدام یک تا سه بار با یک تپانچه 9 میلی متری به سرشان شلیک شده است.

پرنتیس در اولین به روز رسانی مهم در مورد این پرونده گفت که ظاهرا اجساد از جایی که در ابتدا کشته شده بودند به آنجا منتقل شده بودند، این صحنه قبل از اینکه جسی مک فادن، مجرم جنسی 39 ساله محکوم، خود را بکشد، “به صحنه رفته است”.

بخوانید | پلیس آتلانتا مردی را که به 5 زن در داخل ساختمان پزشکی شلیک کرد و یک نفر را کشت

کشف اجساد در نزدیکی خانه مک فادن در هنریتا، شهری با حدود 6000 نفر در حدود 90 مایلی (145 کیلومتری) شرق اوکلاهاما سیتی، درست در روزی اتفاق افتاد که او قرار بود به اتهام اینکه از یک نوجوان دیگر تصاویر برهنه درخواست کرده بود محاکمه شود. او به جرم تجاوز به زندان افتاد.

مقامات از اعلام انگیزه تیراندازی ها خودداری کرده اند، اما مک فادن در یک سری پیام های شوم با قربانی جوانش قول داده بود که به زندان بازنگردد.

با توجه به برداشت‌های صفحه نمایش پیام‌هایی که توسط زنی ۲۳ ساله که ظاهراً مک فادن از زندان به KOKI در تولسا فرستاده شده بود، گفت که در یک شغل بازاریابی موفق بوده و «پول بزرگی به دست می‌آورد». او نوشت که “زندگی عالی” او اکنون به دلیل درخواست و در اختیار داشتن تصاویر اتهامات سوء استفاده جنسی از کودکان در حال فروپاشی بود.

او پیامک داد: «اکنون همه چیز از بین رفته است. “بهت گفتم که برنمیگردم.”

او ادامه داد: “این همه به شما بستگی دارد که به این کار ادامه دهید.”

محکومیت درخواستی می تواند به معنای 10 سال حبس باشد. اتهام پورنوگرافی می تواند به معنای 20 سال پشت میله های زندان باشد.

پرنتیس روز چهارشنبه از حدس زدن در مورد اینکه آیا این همان چیزی است که منجر به تیراندازی شده است خودداری کرد.

بخوانید | تیراندازی در ساختمان پزشکی در آتلانتای آمریکا یک کشته و 3 زخمی برجای گذاشت

او گفت: «همه می‌خواهند بفهمند چرا. مردم عادی نمی توانند دلیل آن را بفهمند. افرادی که مرتکب جنایات این چنینی می شوند شرور هستند و افراد عادی مانند ما نمی توانند بفهمند که چرا این کار را انجام می دهند.

مقامات جستجو را پس از ناپدید شدن آیوی وبستر 14 ساله و بریتانی بروئر 16 ساله که در آخر هفته با خانواده ملاقات می کردند آغاز کردند. نگرانی ها زمانی افزایش یافت که مک فادن در محاکمه هیئت منصفه که مدت ها به تأخیر افتاده بود حاضر نشد.

مک فادن در سال 2003 به دلیل تجاوز درجه اول در تجاوز جنسی به یک نوجوان 17 ساله به 20 سال زندان محکوم شده بود و سه سال زودتر آزاد شد، تا حدی به دلیل رفتار خوب، علیرغم اتهامات جدید استفاده از تلفن همراه قاچاق در 2016 برای مبادله عکس های برهنه با این زن که سپس 16 سال داشت. او در سال 2020 پس از تحمل 16 سال و 9 ماه حبس آزاد شد، حتی اگر اتهامات جدید او را در صورت محکومیت سال ها به زندان بازگرداند.

«و با عجله او را از زندان بیرون کردند. چگونه؟» از جانت مایو، دخترش، هالی گس، 35 ساله، و نوه هایش، رایلی الیزابت آلن، 17 ساله پرسید. مایکل جیمز مایو، 15 ساله; و تیفانی دور گس 13 ساله در میان کشته شدگان بودند.

بخوانید | پسر نوجوانی در پایتخت صربستان تیراندازی کرد و 8 کودک و یک نگهبان را کشت

اوکلاهاما نتوانست از خانواده ها محافظت کند. و به همین دلیل فرزندانم — دخترم و نوه هایم — همه رفته اند.» مایو گفت. من دختر و نوه‌هایم را از دست داده‌ام و هرگز نمی‌توانم آنها را ببینم، هرگز نمی‌توانم آنها را در آغوش بگیرم، و این مرا می‌کشد.»

جاستین وبستر، که گفته بود به آیوی اجازه داده بود تا در خانه مک فادن بدون اینکه چیزی در مورد گذشته این مرد بداند، بپیوندد، نگرانی های مشابهی را در مورد آزادی مک فادن مطرح کرد.

وبستر در مصاحبه ای پر از اشک روز سه شنبه در هنریتا به AP گفت: «برای نجات برخی از کودکان دیگر، ایجاد تغییر، کاری است که من می خواهم انجام دهم. همه شروع کنند با صدای بلند صحبت کنند و آن بچه‌بازان را در زندان نگه دارند.»

وی افزود: باید عواقبی داشته باشد و کسی باید پاسخگو باشد. آنها یک هیولا را رها کردند. آنها این کار را کردند.» وبستر گفت.

سخنگوی اداره اصلاحات اوکلاهاما بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در مورد اینکه چرا مک فادن با وجود اتهامات جنایتی جدید آزاد شد، پاسخ نداد.

دادستان ها با هرگونه آزادی زودهنگام از زندان مخالفت کردند و خاطرنشان کردند که مک فادن دست و پای یک نوجوان 17 ساله را به میله های تخت بسته بود، پیراهن او را بریده و با ضربات چاقو به او تجاوز کرده بود. سوابق دادگاه نشان می دهد که در یک نقطه، او تهدید کرد که اگر او “سکوت نکند” از چاقو روی او استفاده خواهد کرد.

بخوانید | آیا باید بمیریم تا پلیس ها اقدام کنند: صاحب رستوران سیک در پست خلستان با تهدید به مرگ روبرو می شود

این شرایط جاستین همفری، نماینده ایالت جمهوری خواه را که ریاست کمیته عدالت کیفری و اصلاحات اتاق خود را بر عهده دارد، نگران کرده است. او متعهد شد که تعیین کند چگونه یک فرد می تواند در زندان مرتکب جنایات جنسی شود و با رفتار خوب آزاد شود و چگونه مک فادن می تواند با افراد زیر سن قانونی در هنگام نظارت بر مجرمان جنسی در تماس باشد.

نماینده اسکات فتگاتر، نماینده منطقه ای که قتل ها در آن رخ داده است، گفت آنچه اتفاق افتاد “کاملا غیرقابل قبول” بود و قول داد که هر گونه خلاء احتمالی در قانون را برطرف کند.

سوابق دادگاه نشان می دهد که مک فادن در سال 2017 پس از هشدار یکی از بستگان زن جوان به مقامات متهم به جنایات جدید متهم شد. او که در اکتبر 2020 آزاد شد، ماه بعد دستگیر شد و سپس با وثیقه 25000 دلاری در انتظار محاکمه آزاد شد که تا حدی به دلیل همه‌گیری کووید-19 بارها به تعویق افتاد.

مک فادن در می 2022 با هالی گس ازدواج کرد. آنچه او از سابقه او می دانست روشن نیست. مایو گفت که خانواده تا چند ماه پیش از سابقه جنایی دامادش اطلاعی نداشتند.

مایو از وست‌ویل می‌گوید: «او به دخترم دروغ گفت و او را متقاعد کرد که این یک اشتباه بزرگ بود.

لی برلین، یک وکیل مدافع مستقر در تولسا، روز چهارشنبه به آسوشیتدپرس گفت که از آنچه او به عنوان “انبوهی از اشتباهات” در پرونده مک فادن توصیف کرد، شوکه شده است. او گفت که آنها شامل آزادی مک فادن از زندان علیرغم اتهامات جدی علیه وی و همچنین وثیقه “کم” برای مک فادن پس از دستگیری وی به اتهامات جدید می شوند.

“من یک وکیل مدافع جنایات جنسی هستم – این تمام کاری است که هر روز انجام می دهم – و فکر می کنم چگونه این اتفاق می افتد؟” برلین گفت.

بر اساس پایگاه داده ای که توسط آسوشیتدپرس و یو اس ای تودی با همکاری دانشگاه نورث ایسترن نگهداری می شود، این کشف وحشتناک می تواند تعداد افراد کشته شده در کشتارهای دسته جمعی را در سال به بیش از 100 نفر برساند.

بخوانید | مردی به دلیل پرتاب گلوله تفنگ ساچمه ای در کاخ باکینگهام قبل از تاجگذاری پادشاه بازداشت شد.