به گفته مقامات، در حمله هوایی شبانه روسیه به کیف یک نفر کشته و 20 هواپیمای بدون سرنشین سرنگون شدند

توسط رویترز:

مقامات شهری بامداد یکشنبه اعلام کردند که در حمله هوایی شبانه روسیه به کیف با سرنگونی حداقل 20 پهپاد در حال حرکت به سمت پایتخت، دست کم یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

ویتالی کلیچکو، شهردار کیف، گفت که سقوط بقایای هواپیماهای بدون سرنشین بر روی یک پمپ بنزین باعث مرگ یک مرد 41 ساله در منطقه سولومیانسکی این شهر شد. اداره نظامی کیف اعلام کرد در حمله به این شهر دست کم سه نفر زخمی شدند.

کلیچکو در کانال پیام رسان تلگرام گفت: نیروهای پدافند هوایی تاکنون بیش از 20 پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) را که به سمت کیف حرکت می کردند، منهدم کرده اند. اما موج جدیدی از پهپادها به پایتخت می آید. در پناهگاه ها بمانید.

همچنین بخوانید | دمیتری مدودف، دستیار پوتین می‌گوید جنگ اوکراین ممکن است چندین دهه ادامه داشته باشد

شاهدان رویترز گفتند که در جریان هشدارهای حمله هوایی که کمی بعد از نیمه شب یکشنبه به صدا درآمد، بسیاری از مردم در بالکن خود ایستادند و برخی شعارهایی مانند “شکوه به پدافند هوایی” سر دادند.

کلیچکو افزود که پس از سقوط آوار هواپیمای بدون سرنشین به یک ساختمان غیر مسکونی هفت طبقه در منطقه سولومیانسکی در غرب شهر، آتش سوزی رخ داد. این منطقه یک مرکز شلوغ حمل و نقل ریلی و هوایی است.

مقامات اداره نظامی کیف در تلگرام اعلام کردند در منطقه Pecherskyi، محله تاریخی کیف، آتش سوزی در پشت بام یک ساختمان 9 طبقه به دلیل ریزش آوار هواپیمای بدون سرنشین رخ داد.

همچنین بخوانید | روسیه می گوید که در مورد چشم انداز صلح اوکراین با فرستاده ویژه چین گفتگو کرده است