بوتان گزارش های تصرف زمین توسط چینی ها در دوکلام را رد می کند

در میان گزارش ها مبنی بر تأسیس روستاهایی از سوی چینی ها در داخل خاک بوتان در دوکلام ، سفیر بوتان در هند گفته است که چنین روستایی در داخل بوتان وجود ندارد.

یک روزنامه نگار چینی از رسانه های وابسته به دولت تصاویر روستایی را با تصاویر ماهواره ای منتشر کرد و ادعا کرد که این روستا در حوالی دوکلام قرار دارد. او بعداً این توییت را پاک کرد. (منبع: تصویر توئیت شن شیوی)

بوتان گزارش هایی مبنی بر تأسیس روستاهایی از سوی چینی ها در داخل قلمرو بوتان در دوکلام را رد کرد.

سرلشکر وتسوپ نامگیل نماینده بوتان به هند به هند امروز گفت: “در داخل بوتان هیچ روستای چینی وجود ندارد.”

این خبر پس از انتشار یک روزنامه نگار چینی از رسانه های وابسته به دولت ، شن شیوی ، در انتشار تصاویری از یک روستا با تصاویر ماهواره ای ، ادعا کرد که در حوالی دوکلام قرار دارد ، در شبکه های اجتماعی پخش شد.

وی بعداً هنگامی که این توئیت را به طور گسترده در شبکه های اجتماعی دریافت کرد ، حذف کرد و به این نکته اشاره شد که مکانی که Shen Shiwi به آن اشاره کرده بود در قلمرو بوتان بود.

ناتان روسر در توئیتر خود نوشت ، “اینجا یک تولید کننده اخبار CGTN است که صریحاً اعتراف می کند چین بخشی از یک کشور مستقل را اشغال کرده و اکنون جمعیت آن را دارد. این دهکده پانگدا (همانطور که توسط نقشه موجود نشان داده شده است) 2.5 کیلومتر مسافت فراتر از مرز بین المللی بوتان احداث شده است. چین اکنون تقریباً 12٪ بوتان را بی اساس ادعا می کند. twitter.com/shen_shiwei/st ”

وی می افزاید: “اگر به نقشه اشتراك شن نگاه كنید ، وی گونه های زراعی را زراعت می كند تا نشان ندهد آبادانی مورد نظر وی در آن طرف مرز بوتان باشد. تصویر دوم مرز را نشان می دهد. “

در حالی که اختلافات بیشتر شده است ، توییت حذف شده شن همچنان به عنوان تصویر در شبکه های اجتماعی است.