بگذارید پارلمان تصمیم بگیرد که آیا اتهام وی می تواند در انتخابات شرکت کند: دیوان عالی کشور

دهلی نو: دیوان عالی کشور از اعلام بی اعتبار بودن قانونگذاران با برگه های اتهام خودداری کرد ، حتی در مواردی که محکومیت آنها منجر به حبس پنج ساله یا بیشتر شود. SC گفت این موضوع اساساً در حوزه پارلمان است. دادگاه نمی تواند پارلمان را به تدوین قانون راهنمایی کند ، میزبانی به رهبری ال نگشوارا رائو روز دوشنبه گفت.

رسیدگی به ادعای مطرح شده توسط سازمان غیردولتی لوک پراهاری که خواستار انتخابات افراد مأمور به اتهام ابطال و بطلان بود ، با این حال ، دادگاه به دادخواست دهنده اجازه داد تا برای اجرای دستور قبلی دادگاه که از دولت خواسته بود تا با افزایش جرم انگاری سیاست.

دبیر آن SN Shukla با حضور در این سازمان غیردولتی اظهار داشت كه دادگاه باید طبق مقررات قانون نمایندگی مردم وارد عمل شود. شکلا گفت که درصد کسانی که سوابق کیفری در مجالس دهلی و بیهار دارند به ترتیب از 20 به 53 و 30 به 51 رسیده است.

“قانونی بیش از 23 سال است که به دلیل تضاد منافع در انتظار است. این بدخیمی باید قبل از مرگبار برای دموکراسی ، در اسرع وقت درمان شود. ” وی از دادگاه خواست كه با یك فرد شاخه اتهام هم تراز با شخصی كه به عدم افشای دارایی و پیشینیان جنایی متهم است رفتار كند و نتیجه انتخابات وی را باطل اعلام كند.

اعضای هیئت رئیسه گفتند که این درخواست برخلاف توصیه های کمیسیون قانون است که ترجیح می دهد این موضوع را به پارلمان اختصاص دهد تا تصمیم بگیرد. در عوض ، کمیسیون قانون پیشنهاد کرده است که از کسانی که علیه آنها پرونده اتهاماتی تنظیم شده است ، مناقصه شود.

خواسته های مكرر وجود داشته است كه افرادی كه به آنها شكایت كرده اند یا علیه آنها طرح شده است كه از شركت در انتخابات رد شوند ، با موفقیت ناچیز. طبقه سیاسی احساس می کند که چنین قانونی می تواند برای تنظیم مخالفان قبل از انتخابات دستکاری شود و از منع رقابت آنها منصرف شده است. در حال حاضر ، کسانی که بیش از 2 سال در یک پرونده جنایی محکوم شده اند نمی توانند در انتخابات شرکت کنند.