بیش از حد تحریک آمیز: مجسمه پری دریایی «انحنادار» در شهر جنوب ایتالیا سروصدا به پا کرد

توسط میز جهانی هند امروز: مجسمه هوس انگیز یک پری دریایی در شهر مونوپولی در جنوب ایتالیا موج می زند. این مجسمه در میدانی در دهکده ماهیگیری در Puglia، در جنوب ایتالیا قرار گرفته است و به دلیل “بیش از حد تحریک آمیز” بودن، سروصدا به پا کرده است.

به گزارش گاردین، این مجسمه توسط دانش آموزان مدرسه هنری لوئیجی روسو در مونوپولی قبل از قرار گرفتن در میدانی به نام دانشمند ریتا لوی مونتالچینی ساخته شد.

این اثر هنری که هنوز به طور رسمی افتتاح نشده است، پس از به اشتراک گذاشتن عکس های گرفته شده در حین نصب آن در شبکه های اجتماعی، هدف تمسخر قرار گرفت.

مجسمه پری دریایی در Monopoli پس از به اشتراک گذاشتن عکس ها در شبکه های اجتماعی هدف تمسخر قرار گرفت. (عکس: Monopoli Times)

تیزیانا اسکیوارلی، هنرپیشه، در فیس‌بوک نوشت که یکی از دوستانش در مونوپولی «به درستی درباره این بنای تاریخی ابراز حیرت کرده است». به نظر می رسد یک پری دریایی با دو سینه سیلیکونی و مهمتر از همه، یک الاغ بزرگ که قبلاً روی یک پری دریایی دیده نشده بود. حداقل من نمی شناسم.»

بخوانید | تلاش دولت ایالات متحده برای تقلب در سیستم قرعه کشی ویزای H-1B، هشدار می دهد

شیاورلی تاکید کرد که با هنرجویان یا شورای محلی که این کار را سفارش داده بودند اما با این هنر سرگرم شده اند، مشکلی ندارد. او افزود: “چه کسی می داند که آیا این یک جاذبه بیشتر برای گردشگران خواهد بود.”

مدیر مدرسه هنری لوئیجی روسو، آدولفو مارسیانو، از این مجسمه دفاع کرد و گفت که این مجسمه “ادای احترام به اکثریت زنانی است که منحنی دارند”. وی توضیح داد که دانش آموزان از سوی شهردار مونوپولی موظف شدند چندین مجسمه برای این شهر بسازند که یکی از آنها با موضوع دریا بود.

مارسیانو می گوید: «دانشجویان دور هم جمع شدند و ایده یک پری دریایی را مطرح کردند. به نقل از گاردین، مارسیانو گفت: «به شورا مدل مقیاس نشان داده شد و گفت که خوب است، و سپس تصمیم گرفتند که مجسمه تکمیل شده در میدان قرار گیرد.

مارسیانو گفت که نمی‌خواهد درباره الهام‌گیری از دانش‌آموزان قضاوت کند، اما او کار را «به‌عنوان بازنمایی واقعیت، در این مورد از بدن زن» می‌نگرید.

او افزود که معتقد است این کار «نماینده واقعیت، در این مورد از بدن زن» است.

بپه که در مونوپولی زندگی می کند نیز به حمایت از دانشجویان برخاست و گفت که این مایه شرمساری است که “دانشجویان هنر به جای انتقاد سزاوار ستایش هستند”.

بخوانید | یک تاجر هندی الاصل در بریتانیا به دلیل کلاهبرداری وام کووید محکوم شد