ترامپ درآمد کمی از Truth Social، یک میلیون دلار از NFTها گزارش می دهد

توسط آسوشیتدپرس: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا می گوید که از شبکه های اجتماعی خود درآمد چندانی کسب نمی کند، اما بر اساس فرم افشای مالی شخصی او که روز جمعه ثبت شد، ارزش آن را بین 5 تا 25 میلیون دلار تخمین زد.

او حدود 90 درصد از شرکت رسانه های اجتماعی خود، گروه رسانه و فناوری ترامپ را در اختیار دارد، اما گفت که کمتر از 201 دلار از آن درآمد داشته است.

او همچنین گزارش داد که بین 100000 تا 1 میلیون دلار برای یک سری کارت های معاملاتی دیجیتالی که در ماه دسامبر منتشر کرد که ترامپ فتوشاپ شده را در مجموعه ای از تصاویر کارتونی مانند یک فضانورد، یک گاوچران و یک ابرقهرمان به تصویر می کشید، درآمد داشته است.

گزارش ارائه شده به کمیسیون انتخابات فدرال اولین نگاهی به امور مالی ترامپ از زمانی است که او کاخ سفید را ترک کرد و چندین سرمایه گذاری تجاری جدید را آغاز کرد.

این غول املاک و مستغلات و ستاره تلویزیون واقعیت، پلتفرم Truth Social را در سال 2022 راه اندازی کرد، یک سال پس از اینکه به دنبال قیام 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره ایالات متحده از توئیتر، فیس بوک و یوتیوب منع شد.

بخوانید | بهترین روز تاریخ: دونالد ترامپ با افزایش محبوبیت او پس از دستگیری

اگرچه ترامپ از آن زمان به این شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی اجازه بازگشت داده است، اما او به Truth Social به عنوان روش اصلی اشتراک‌گذاری پیام‌ها با حامیانش، به ویژه زمانی که کمپین ریاست‌جمهوری 2024 خود را راه‌اندازی کرده است، تکیه کرده است.

این افشا اطلاعات محدودی را ارائه می دهد زیرا فقط درآمد را در محدوده های وسیع گزارش می کند. این امر تشخیص اینکه چه تعداد از بزرگترین دارایی‌ها و تجارت‌های ترامپ از زمان کناره‌گیری او از قدرت به پایان رسیده است را دشوار می‌کند، زیرا افشاگری‌هایی که وی در زمان ریاست‌جمهوری خود باید ارائه می‌کرد، به جای محدوده، شامل ارقام درآمدی خاص بود.

به عنوان مثال، در آخرین افشاگری، ترامپ گزارش داد که باشگاه گلف او در واشنگتن دی سی بیش از 5 میلیون دلار درآمد داشته است. در سال 2020، او نکته دقیق تری را روی آن قرار داده بود: 14.2 میلیون دلار.

بر اساس این گزارش، CIC Digital LLC، شرکتی که NFT های کارت تجارت دیجیتال یا توکن های غیرقابل تعویض را داشت، ارزشی بین 500000 تا 1 میلیون دلار داشت.

ترامپ همچنین گزارش داد که بیش از 5 میلیون دلار هزینه سخنرانی داشته است.

همه کاندیداهای فدرال موظف هستند پس از اعلام نامزدی خود، افشای اطلاعات را ثبت کنند. ترامپ که یک جمهوری‌خواه است، تمدید شده بود و در صورت تاخیر بیشتر، جریمه می‌شد.

بخوانید | بی گناه: ترامپ سرکشی می کند زیرا با 34 اتهام جنایی در دادگاه نیویورک مواجه است