ترامپ سرانجام پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا را تصدیق کرد ، اما می گوید این “تقلب” بود

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه برای اولین بار علناً تصدیق کرد که جو بایدن ، دموکرات ، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 3 نوامبر پیروز شد اما با تکرار ادعاهای دروغ خود در مورد تقلب گسترده در رای گیری ، ادعا کرد که “تقلب” شده است.

بایدن با پیروزی در مجموعه ای از ایالت های نبرد ترامپ را شکست داد که رئیس جمهور جمهوری خواه در سال 2016 پیروز شده بود. معاون رئیس جمهور سابق دموکرات همچنین با کسب بیش از 5.5 میلیون رأی یا 3.6 درصد رأی ، رای مردم ملی را به دست آورد.

به نظر می رسد ترامپ در پستی در توئیتر که در آن ادعاهای بی اساس کلاهبرداری را ذکر کرده است ، پیروزی بایدن را تأیید کرد.

ترامپ صبح روز یکشنبه در توییتر خود نوشت ، و به بیدن اشاره ای نکرد. “هیچ ناظر یا ناظری رأی مجاز نیست ، آرا vote توسط یک شرکت خصوصی رادیکال چپ ، Dominion ، با شهرت بد و تجهیزات بدقلقی که حتی نمی تواند برای تگزاس واجد شرایط باشد (که من با پیروزی زیادی کسب کردم!) ، Fake & Silent Media ، & بیشتر!”

مبارزات انتخاباتی ترامپ پرونده های قضایی را به دنبال لغو نتایج در چندین ایالت تشکیل داده است ، هرچند بدون موفقیت ، و کارشناسان حقوقی می گویند این دعوا شانس کمی برای تغییر نتیجه انتخابات دارد.

مقامات انتخابات هر دو حزب گفته اند که هیچ مدرکی مبنی بر بی نظمی عمده وجود ندارد. دموکرات ها و دیگر منتقدان ترامپ را متهم کرده اند که سعی در مشروعیت بخشیدن به پیروزی بایدن و تضعیف اعتماد عمومی به روند انتخابات آمریکا دارد. قبل از انتخابات ، ترامپ از تعهد به انتقال صلح آمیز قدرت خودداری کرده بود.

امتناع از پذیرش ترامپ ، واقعیت رئیس جمهور بودن بایدن را تغییر نداد ، اما روند طبیعی آماده سازی دولت برای دولت جدید ریاست جمهوری را متوقف کرد.

تصمیم دولت ترامپ در به رسمیت نشناختن بایدن به عنوان برنده ، مانع از دسترسی بایدن و تیمش به فضای اداری دولت و تأمین بودجه معمول برای دولت جدید برای اطمینان از انتقال روان می شود.

آژانس فدرال متولی تأمین این منابع ، اداره خدمات عمومی ، هنوز پیروزی بایدن را تشخیص نداده است.

بایدن روزهای زیادی را با مشاوران درگیر شده است ، زیرا در انتصاب کابینه وزنه های تبریک رهبران جهان را سنجیده و سیاست هایی را که پس از سوگند در 20 ژانویه دنبال خواهد کرد ، ترسیم می کند. انتظار می رود که وی روز یکشنبه به طور خصوصی با مشاوران دیدار کند.

طبق تحقیقات ادیسون ، بایدن 306 رای در سیستم کالج انتخاباتی ایالت به ایالت کسب کرده است که برنده ریاست جمهوری را تعیین می کند ، بیش از 270 رای لازم برای کسب اکثریت.

ترامپ در سال 2016 به همان تعداد رأی انتخاباتی نسبت به هیلاری کلینتون ، نامزد حزب دموکرات ، دست یافت ، پیروزی که وی او را “چشمگیر” خواند علی رغم این واقعیت که وی با کسب حدود 3 میلیون رأی ، رای مردم ملی را به دست آورد.

تجمع حامیان ترامپ

روز شنبه ، ده ها هزار طرفدار ترامپ برای تکرار ادعاهای خود در مورد تقلب در انتخابات ، وارد واشنگتن شدند. “راهپیمایی میلیونی MAGA” ، با اشاره به شعار مبارزات انتخاباتی ترامپ “آمریکا را دوباره بزرگ” ، جمعیت طرفداران پرچم را به مرکز شهر واشنگتن کشاند.

“صدها هزار نفر که در DC حمایت خود را نشان می دهند آنها برای انتخابات تقلبی و فاسد ایستادگی نخواهند کرد!” رئیس جمهور در توییتر خود نوشت ، هرچند بیشتر تخمین ها از آمار ترامپ کاملاً کوتاه بود.

موکب ترامپ در حالی که رئیس جمهور از صندلی عقب تکان می داد ، از بین جمعیت در حالی که به زمین گلف خود در ویرجینیا می رفت عبور کرد و با تشویق تظاهرکنندگان روبرو شد.

این راهپیمایی عمدتاً مسالمت آمیز بود ، اگرچه درگیری های بیشماری بین طرفداران ترامپ و معترضین مخالف آغاز شد که پس از تاریکی هوا نیز ادامه داشت. آتش نشانی و خدمات فوریت های پزشکی شهرستان گفت: یک نفر با چاقو مجروح شده و به مرکز آسیب دیدگی منتقل شد. واشنگتن پست گزارش داد که چاقوکشی در میان نزاع و درگیری پس از ساعت 8 شب رخ داده است

ده ها پسر افتخار ، یک گروه راست افراطی ، در خیابان ها راهپیمایی کردند ، برخی از آنها کلاه ایمنی و جلیقه های بالستیک پوشیدند ، در حالی که اعضای جنبش شل چپ افراطی معروف به آنتیفا ضد تظاهرات خود را برگزار کردند.

نیروهای پلیس شهر دست کم 10 نفر را دستگیر کردند ، از جمله چندین نفر که به اتهام حمله متهم شدند.

دستیاران گفتند ، ترامپ با احتمال شكست دادن نتیجه كاملاً خاموش ، با مشاوران در مورد اقدامات بالقوه رسانه ای صحبت كرده است كه باعث می شود او را پیش از پیشنهاد احتمالی كاخ سفید در سال 2024 در کانون توجه قرار دهد.

ایالات در مرحله تأیید نتایج انتخابات خود هستند. دانشکده انتخابات برای رأی دادن به رئیس جمهور جدید در 14 دسامبر تشکیل جلسه می دهد.

انتخاب بایدن برای رئیس ستاد کاخ سفید ، ران کلین ، در این هفته گفت که برای اطمینان از آمادگی دولت برای راه اندازی واکسن ویروس کرونا در اوایل سال آینده ، یک انتقال سریع ضروری است.

مقابله با بیماری همه گیر درگیر در اولویت اصلی بایدن خواهد بود. ایالات متحده رکورد جدید روزانه موارد جدید را در روز جمعه برای چهارمین روز متوالی ثبت کرد.

از زمان ابتلا به بیماری همه گیر ، بیش از 244000 نفر در کشور بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

همچنین بخوانید: پنج دلیل برای چسبیدن ترامپ به ریاست جمهوری

همچنین بخوانید: ترامپ در برابر انتخابات بایدن: آنچه آمریکا باید از هند یاد بگیرد