تصادف کامیون در کاخ سفید راننده هندی الاصل متهم ماه ها برنامه ریزی کرده بود و می خواست بایدن را بکشد.

توسط میز جهانی هند امروز: مردی که یک کامیون جعبه‌ای اجاره‌ای را وارد موانع امنیتی نزدیک کاخ سفید کرد عصر دوشنبه (به وقت ایالات متحده) به عنوان سای وارشیث کاندولا 19 ساله هندی الاصل شناسایی شد. متهم که توسط سرویس مخفی بازداشت شده بود، پس از تصادف “عمدی” به تهدید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا متهم شد.

پلیس پارک ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد کاندولا با یک سری اتهامات از جمله تهدید به قتل، آدم ربایی یا آسیب رساندن به رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور یا یکی از اعضای خانواده روبرو است.

پلیس گفت که هیچ سلاحی در داخل کامیون پیدا نشده است. با این حال، یکی از شاهدان رویترز دید که بازرسان یک پرچم نازی‌ها را از داخل کامیون بیرون کشیدند.

یک پرچم نازی و اشیاء دیگر از کامیونی که در نزدیکی کاخ سفید در واشنگتن، ایالات متحده، 23 مه 2023 تصادف کرد، پیدا شد (اعتبار: رویترز)

مقامات همچنین اعلام کردند که تصادف کامیون آسیبی به همراه نداشته است.

در همین حال، مکان دقیق رئیس جمهور جو بایدن در زمان سقوط درست قبل از ساعت 10 شب (0200 GMT سه شنبه) نامشخص بود.

او شامگاه دوشنبه با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کاخ سفید دیدار کرده بود.

در نزدیکی کاخ سفید چه اتفاقی افتاد

مردی از میسوری به واشنگتن پرواز کرد، یک کامیون U-Haul کرایه کرد و مستقیماً به سمت کاخ سفید رفت، در آنجا کامیون را به یک مانع امنیتی کوبید و در اوج یک برنامه شش ماهه برای “تسخیر قدرت” شروع به اهتزاز دور پرچم نازی کرد. ” از طرف دولت

بر اساس اسناد شارژ، سای وارشیث کاندولا مدت کوتاهی پس از کوبیدن کامیون جعبه به مانع در نزدیکی ضلع شمالی میدان لافایت، پرچم را از یک کوله پشتی برداشت.

او به سرعت توسط افسری دستگیر شد که او را نیز در حال بیرون آوردن پرچم دید.

اعترافات کندولا

کاندولا بعداً به مأموران سرویس مخفی گفت که پس از ماه‌ها برنامه ریزی، همان شب با بلیط یک طرفه از سنت لوئیس پرواز کرد.

او می‌خواست «به کاخ سفید برود، قدرت را به دست بگیرد و مسئولیت کشور را بر عهده بگیرد» و گفت که «اگر باید رئیس‌جمهور را انجام دهم، می‌کشد».

کاندولا، که اهل حومه سنت لوئیس چسترفیلد، میسوری است، گفت که پرچم را آنلاین خریده است زیرا «تاریخ عالی» نازی‌ها را تحسین می‌کند و همچنین «طبیعت اقتدارگرایانه، اصلاح نژاد، و نظم جهانی یکتاشان» را تحسین می‌کند.

این شرکت گفت که متهم U-Haul را در هرندون ویرجینیا اجاره کرده بود و قرارداد معتبری به نام خود داشت.