توییتر ایلان ماسک بی بی سی را به عنوان “رسانه ای که از سوی دولت تامین مالی می شود” نامیده می شود

توییتر متعلق به ایلان ماسک در صفحه پروفایل این شبکه تلویزیونی بریتانیایی بی بی سی را به عنوان “رسانه ای با بودجه دولت” توصیف کرد. خانه رسانه به این برچسب اعتراض کرده است.

میز جهانی هند امروز

دهلی نو،به روز شده: 10 آوریل 2023 10:57 IST

ایلان ماسک توییتر بی بی سی

صفحه اصلی توییتر متعلق به الون ماسک برای بی‌بی‌سی، پخش‌کننده بریتانیایی را «رسانه‌ای که از سوی دولت تأمین مالی می‌شود» توصیف کرد. (تصویر: رویترز/AP)

توسط میز جهانی هند امروز: توییتر متعلق به ایلان ماسک، شبکه تلویزیونی بریتانیایی بی بی سی را در صفحه پروفایل خود به عنوان “رسانه ای با بودجه دولت” توصیف کرد. توییتر خانه رسانه‌ای را به عنوان خانه‌ای معرفی کرد که از بودجه دولتی برخوردار است اما در سیاست‌های خود استقلال سردبیری دارد. مدت کوتاهی پس از آن، بی بی سی با برچسب توییتر مخالفت کرد و گفت که از طریق هزینه های مجوز برای «خدمات عمومی» کار می کند.

توییتر بی‌بی‌سی را «رسانه‌ای با بودجه دولت» نامید.

توییتر با به خطر انداختن اختلاف با خانه رسانه‌ای مستقر در بریتانیا، این مفهوم را اینگونه تعریف کرد: «سازمان‌های رسانه‌ای دولتی با استقلال تحریریه، مانند بی‌بی‌سی در بریتانیا یا NPR در ایالات متحده، به عنوان رسانه‌های وابسته به دولت تعریف نمی‌شوند. اهداف این سیاست».

در آن خط مشیتوییتر تفاوت این برچسب با “رسانه های وابسته به دولت” را برشمرد و بیان کرد که رسانه های دولتی استقلال محتوا ندارند و دولت از حقوق خود بر سرمقاله استفاده می کند. توییتر بی‌بی‌سی را به‌عنوان «رسانه‌ای که از سوی دولت تأمین مالی می‌شود» که توسط دولت تأمین مالی می‌شود، اما دارای استقلال سردبیری است، معرفی کرد.

به هر حال، توییتر NPR مستقر در آمریکا را به عنوان یک خانه رسانه ای با بودجه دولتی در بخش سیاست خود گنجاند.

همچنین بخوانید | ایلان ماسک در مورد ممنوعیت توییت‌هایی که به مستند بی‌بی‌سی در هند مرتبط هستند، اطلاعی ندارد

ایلان ماسک، مالک توییتر و تسلا اخیراً با هدف قرار دادن نیویورک تایمز در توییتی نوشت: “تراژدی واقعی نیویورک تایمز این است که تبلیغات آنها حتی جالب نیست.”

در حالی که منتقدان برداشت تاجر میلیاردر در مورد خانه‌های رسانه‌ای و توئیت‌های او را که آنها را مورد انتقاد قرار می‌داد رد می‌کنند، کاربران اینترنتی حتی از برداشت او درباره این موضوع مجذوب شدند.

بی بی سی با برچسب توییتر مخالفت می کند

بی بی سی به برچسب جدید در یکی از دسته های اصلی توییتر خود اعتراض کرد. این شرکت گفت که در حال مذاکره با شرکت رسانه های اجتماعی است تا “مشکل را در اسرع وقت حل کند”.

بی بی سی با صدور بیانیه ای گفت: “بی بی سی مستقل بوده و همیشه بوده است. ما توسط مردم بریتانیا از طریق هزینه مجوز تامین می شویم.”

ممکن است توجه داشته باشید که هزینه مجوز سالانه 197 دلاری توسط قوانین بریتانیا برای تماشای پخش زنده تلویزیونی یا پخش جریانی در بریتانیا الزامی است. این مقرراتی است که توسط دولت تنظیم شده است و ساکنان خانواده های بریتانیا مبلغی را برای استفاده از خدمات پرداخت می کنند.

همچنین بخوانید | پرنده کوچولو برگشت، ایلان ماسک لوگوی Dogecoin را با لوگوی رسمی توییتر جایگزین کرد