تیراندازی در گوردوارا کالیفرنیا: 17 مرد دستگیر شدند. AK-47، مسلسل توقیف شد

توسط میز جهانی هند امروز: به گفته دادستان کل ایالت، هفده نفر توسط پلیس در ایالت کالیفرنیا در ارتباط با تیراندازی در گوردواراس در ساکرامنتو، استاکتون و سایر مکان ها توسط پلیس دستگیر شده اند.

پلیس روز یکشنبه یک سری حملات را به بیش از 20 نقطه در شمال کالیفرنیا انجام داد و سلاح هایی مانند یک AK-47، یک مسلسل و اسلحه دستی را کشف و ضبط کرد. راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا، برایان بیکر، رئیس پلیس شهر یوبا، و جنیفر دوپره، دادستان منطقه ساتر، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفتند که 17 دستگیر شده عمدتاً اعضای جامعه محلی سیک بودند.

دو نفر از 17 نفر دستگیر شده متعلق به مافیا بودند و در بسیاری از پرونده های قتل در هند تحت تعقیب هستند.

دادستان کل کالیفرنیا گفت که متهم دستگیر شده متعلق به سندیکاهای جنایتکار رقیب است که گفته می شود مسئول چندین جنایت خشونت آمیز و تیراندازی از جمله پنج مورد اقدام به قتل در شهرستان های ساتر، ساکرامنتو، سن خواکین، سولانو، یولو و مرسدس هستند.

اعضای این سندیکاهای جنایتکار ظاهراً در تیراندازی دسته جمعی در معبد سیک های استوکتون در 27 اوت 2022 و تیراندازی دیگری در معبد سیک های ساکرامنتو در 23 مارس امسال دست داشتند.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است که پلیس توانسته است احتمال دو تیراندازی دیگر را خنثی کند.

همچنین بخوانید | گوردوارای ایالات متحده یک روز پس از افتتاح با گرافیتی های سواستیکا نازی ها روبرو شد

بونتا گفت: «امروز، کالیفرنیا به لطف همکاری، عزم و اقدام سریع ماموران وزارت دادگستری و شرکای مجری قانون ما در شهرستان ساتر، ایمن تر است.

“هیچ خانواده ای نباید نگران تیراندازی از طریق ماشین یا سایر اشکال خشونت با اسلحه در محله هایی که فرزندانشان در آن زندگی می کنند و بازی می کنند. اعضای باند و همکارانشان در پشت میله‌های زندان.»

دوپره گفت: “تحقیق در این بزرگی به زمان و تلاش بسیار و به ویژه پرسنل زیادی نیاز دارد.”

(با ورودی های PTI)