جاستین پیرسون دوباره به خانه تنسی سوگند یاد کرد

توسط رویترزجاستین پیرسون، نماینده ایالت تنسی، روز پنجشنبه پس از انتصاب مجدد به مجلس قانونگذاری، سوگند یاد کرد و او و یکی از همکاران دموکرات به دلیل رهبری تظاهرات مسلحانه در مجلس نمایندگان از آنجا اخراج شدند.

پیرسون هنگام ادای سوگند در پله‌های ساختمان کنگره در برابر جمعیتی متشکل از 50 نفر از هواداران و رسانه‌ها ایستاد.

پیرسون به جمعیت گفت: «ما تازه اخراج شدیم، اما برگشتیم. “شما نمی توانید امید را بیرون کنید. شما نمی توانید صدای ما را بیرون کنید. شما نمی توانید مبارزه ما را اخراج کنید.

همچنین بخوانید | آمریکا: در تیراندازی در مدرسه نشویل، 3 کودک در میان 6 نفر کشته شدند

او در حالی که مشت خود را در هوا تکان می داد، گفت: «خیلی خوشحالم که با شما می جنگم، زیرا پیروزی از آن ماست.

پیرسون با پشت سر گذاشتن هیاهوی دوربین ها و خیرخواهان در مراسم بازگرداندن، وارد ساختمان دولتی شد و روی صندلی خود نشست.

روز چهارشنبه، پیرسون توسط مجلس قانونگذاری شهرستان که شامل منطقه ممفیس او می شود، به صندلی خالی خود منصوب شد. مراسم سوگند او منجر به گردبادی دو هفته ای شد که تنسی را به کانون سیاست ایالات متحده تبدیل کرد.

جمهوری خواهان تنسی در 6 آوریل پیرسون و جاستین جونز، یک جوان دیگر دموکرات سیاهپوست را به عنوان مجازاتی که یک هفته پیش از آن با رهبری تظاهراتی در داخل مجلس نمایندگان آمریکا را زیر پا گذاشتند، از قوانین نزاکت اخراج کردند. این تظاهرات به دلیل تیراندازی در مدرسه ای در 27 مارس در نشویل بود که در آن سه کودک، سه بزرگسال و فرد تیرانداز کشته شدند.

پیرسون پس از خواندن فهرستی از قربانیان اخیر اسلحه گفت: «خشونت با اسلحه بر هر بخش از جامعه ما تأثیر می گذارد و به آن آسیب می رساند.» آنها سعی کردند این جنبش عدالتخواهانه را بیرون کنند، اما نمی توان جلوی آن را گرفت.»

روز دوشنبه توسط قوه مقننه ناحیه نشویل، جونز به صندلی خالی خود بازگردانده شد و در همان روز روی پله‌های کاپیتول در نشویل سوگند یاد کرد.

همچنین بخوانید | تیرانداز نشویل دانش آموز سابق با نقشه دقیق برای کشتن بود

حدود 200 مایل (320 کیلومتر) به سمت غرب، پیرسون روز چهارشنبه توسط هیئت مدیره شهرستان ممفیس منصوب شد و در حدود ساعت 8 صبح به وقت مرکزی روز (1300 GMT) سوگند یاد کرد.

این سومین باری است که پیرسون در این سال سوگند یاد می کند. او در ژانویه به کرسی خالی قبلی منصوب شده بود و در انتخابات ویژه در ماه مارس پیروز شد.

پیرسون پس از انتصاب مجدد خود به خبرنگاران گفت: “ما به مبارزه برای پایان دادن به خشونت اسلحه ادامه خواهیم داد. ما به مبارزه برای پایان دادن به نژادپرستی و بی عدالتی زیست محیطی ادامه خواهیم داد.”

او در این مراسم گفت: «اگر هرگز دست از کار نکشیم، شاهد بررسی پیشینه جهانی» برای اسلحه خواهیم بود.

همچنین بخوانید | مظنون تیراندازی در مدرسه نشویل “اختلال عاطفی” داشت و 7 اسلحه گرم از فروشگاه های اطراف خریداری کرد.

جمهوری‌خواهان مجلس تنسی که اکثریت فوق‌العاده دارند، در بیانیه‌ای گفته‌اند که از هر قانون‌گذار ایالتی اخراج شده که توسط دولت‌های سطح شهرستان بازگردانده می‌شوند، استقبال خواهند کرد، تا زمانی که این اعضا از قوانین مجلس پیروی کنند.

قانون اساسی ایالتی به نهادهای قانونگذاری محلی این اختیار را می دهد که تا زمان برگزاری انتخابات ویژه، نمایندگان ایالتی موقت را برای پرکردن پست های خالی تعیین کنند. جونز و پیرسون گفته اند که در انتخابات ویژه شرکت خواهند کرد که هنوز تاریخی برای آن مشخص نشده است.

این دو به همراه گلوریا جانسون نماینده دموکرات از ناکسویل به رهبری تظاهرات 30 مارس برای کنترل اسلحه کمک کردند و جلسه قانونگذاری را مختل کردند. آنها توسط شهروندانی که از تیراندازی مدرسه میثاق خشمگین بودند حمایت شدند.

جانسون نیز به سختی از اخراج شدن به دلیل نقض قوانین آراستگی مجلس فرار کرد. او پس از آن به خبرنگاران گفت که معتقد است چون سفیدپوست است زنده مانده است.