جوندگان مجبور به تعطیلی اقامتگاه رسمی نخست وزیر کانادا شدند، هزینه تعمیر تخمینی 36 میلیون دلار کانادا

توسط میز جهانی هند امروز: اقامتگاه رسمی نخست وزیر کانادا در سال 2022 پس از اینکه جوندگان، به ویژه موش های مرده، تهدیدی را در محل ایجاد کردند، مجبور به تعطیلی شدند. این خانه از سال 2015 خالی بوده است و طبق گفته دولت محلی، کار مرمت و بازسازی کار ارزانی نخواهد بود.

برخلاف تصور عمومی که رهبران سیاسی در برخی از نمادین ترین املاک جهان از جمله کاخ سفید یا 7 لوک کالیان مارگ زندگی می کنند، سرنوشت خانه رسمی نخست وزیر کانادا واقع در 24 ساسکس درایو طعمه هجوم جوندگان شده است.

همچنین بخوانید | هند کمیسر عالی کانادا را به دلیل اقدامات عناصر جدایی طلب احضار کرد

این ملک برای بیش از 70 سال خانه نخست وزیران کانادا بوده و در واقع از شخصیت هایی مانند جان اف کندی، پرنسس دایانا، میخائیل گورباچف ​​استقبال کرده است. اما خانه، در حال حاضر، با موش های مرده روی دیوارهای داخلی و غیره خالی است.

دولت کانادا در بیانیه‌ای رسمی، ساختمان تهدید را “مسئله موش که مشکلات بیشتری ایجاد کرد” دانست.

به گفته آژانس فدرال کانادا که این ملک را مدیریت می کند، کمیسیون ملی سرمایه (NCC)، وضعیت خانه با لوله های آب زنگ زده، سیم کشی برق کهنه شده و ملک در حال نزدیک شدن به “فروپاشی فاجعه بار” است. خانه علاوه بر این فاقد تهویه مطبوع مرکزی است.

هزینه برآورد شده برای تعمیر ملک در حال حاضر بیش از 36 میلیون دلار کانادا است.

آخرین موضوع یک “هجوم مهم جوندگان… است که ما را با فضولات و لاشه بین دیوارها و در فضاهای اتاق زیر شیروانی و زیرزمین باقی می گذارد”، طبق گفته NCC، که همچنین این اختیار را دارد که دستور تعطیلی املاک دولتی کانادا را صادر کند.

همچنین بخوانید | کانادا برای حمایت از تحریم ها علیه کره شمالی هواپیما در ژاپن مستقر می کند

گفته می شود وضعیت خانه تا حد “نگرانی در مورد کیفیت هوا” برای تنفس بد است، با دیوارهای داخلی ملک حاوی آزبست مضر است که تا زمانی که یک استراتژی اصلاحی در نظر گرفته نشود، نمی توان آن را برطرف کرد. در همین حال، مقامات اعلام کردند که برای کنترل اوضاع به روش طعمه‌گذاری متوسل شده‌اند.

طبق گزارشی که در روزنامه گاردین، اسناد دولت کانادا دلیل این تهدید را چندین دهه سوءمدیریت برجسته می کند. همچنین وضعیت خانه نیز خطر آتش سوزی محسوب می شود.