جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در سپتامبر 2023 به هند سفر می کند

توسط Press Trust of India: رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن مشتاقانه منتظر سفر به هند در ماه سپتامبر است، کارشناس ارشد دولت وی در آسیای جنوبی و مرکزی گفت که سال 2024 سال “سال بزرگی” برای روابط هند و ایالات متحده خواهد بود.

این مقام گفت که رهبری هند در G-20 ظرفیت خود را برای ایستادگی به عنوان یک نیروی خیر در جهان بیشتر می کند.

“این سال بزرگی خواهد بود. البته هند میزبان G-20 است. امسال، ایالات متحده میزبان APEC است. ژاپن میزبان G7 است. ما تعداد زیادی از اعضای QUAD خود را داریم که نقش های رهبری را بر عهده می گیرند. دونالد لو، دستیار وزیر امور خارجه در آسیای جنوبی و مرکزی، روز پنجشنبه در مصاحبه ای به PTI گفت و این فرصتی را برای همه ما فراهم می کند تا کشورهای خود را به هم نزدیکتر کنیم.

من می دانم که رئیس جمهور ما مشتاقانه منتظر سفر به هند در ماه سپتامبر است. این اولین سفر او به هند به عنوان بخشی از اجلاس سران G-20 خواهد بود. ما واقعاً در مورد آنچه در چند ماه آینده اتفاق می افتد هیجان زده هستیم.

“ما فقط کمی بیش از سه ماه به این سال جدید باقی مانده است. و ما چندین اتفاق واقعاً هیجان‌انگیز داشته‌ایم که اتفاق افتاده است.» او گفت.

این شامل سفر تونی بلینکن وزیر امور خارجه، جانت یلن وزیر خزانه داری و جینا ریموندو وزیر بازرگانی از هند می شود. مجمع هند و ایالات متحده در دهلی با حضور چندین مقام ارشد دولت برگزار شد.

هند به عنوان رئیس G-20 در پیشبرد دستور کار مثبت برای G-20 رهبری می کند.

دکتر جایشانکار در ماه مارس میزبان همتایان خود در چهارچوب برای یک نشست وزیران و رویدادهای عمومی فوق‌العاده در گفتگوی رایسینا با هر چهار وزیر خارجه بود. این اولین گفتگوی عمومی با وزرای خارجه QUAD بود و واقعاً نشان داد که چگونه چهار کشور ما برای حمایت از مردم هند و اقیانوس آرام گرد هم می آیند.

همچنین بخوانید | اعلامیه کمپین انتخاباتی بایدن 2024 به زودی هفته آینده منتشر می شود

و سپس در آخر، در این ماه، ورود سفیر جدید ما اریک گارستی. او قبلاً با استقبال بسیار گرم کارکنان هندی و آمریکایی ما در سفارت ایالات متحده روبرو شده است. زمانی که او مدارک خود را ارائه کرد، مشتاقانه منتظر دیدار با بقیه هند است و من فکر می کنم هند متوجه خواهد شد که او جوان است، مشتاق است و مشتاق است روابط ما را به ارتفاعات جدیدی برساند.

ما واقعاً از کار فوق العاده ای که هند با میزبانی نشست وزیران خارجه G-20 در ماه گذشته انجام داده است سپاسگزاریم و مشتاقانه منتظر شرکت فعالانه در بسیاری از نشست های آینده G-20 هستیم که امسال برگزار می شود، از جمله اجلاس سران رهبران دهلی نو. در ماه سپتامبر، او گفت.

در نشست وزرای امور خارجه، هند دستور کار را ایجاد کرد که به آنها اجازه داد تا در مورد برخی از مبرم ترین چالش های جهان بحث کنند و برای یافتن راه حل های مشخص تصمیم بگیرند.

ما دیدیم که چگونه G-20 کشورها را برای اقدام جمعی گرد هم می آورد. این دیدار در ماه مارس نیز از این قاعده مستثنی نبود. همانطور که هند در چند نشست اول ریاست جمهوری خود نشان داده است، G-20 یک مجمع قدرتمند است که در آن اقتصادهای پیشرو جهان می توانند برای پاسخگویی به چالش های جهانی گرد هم آیند: امنیت غذایی، سلامت، ناامنی انرژی، تغییرات آب و هوا و بدهی های ناپایدار. ” او گفت.