حامیان عمران خان که تأسیسات نظامی را خراب کردند تا تحت قانون سختگیرانه ارتش محاکمه شوند

توسط Press Trust of India: ارتش پاکستان متعهد شده است که “ویران کنندگان” درگیر در حملات اخیر به تاسیسات نظامی، از جمله یورش به مقر عمومی آن در راولپندی، از طریق محاکمه، از جمله قانون سختگیرانه ارتش پاکستان و قانون محرمانه رسمی، به دست عدالت سپرده شود.

دستگیری عمران خان نخست وزیر پیشین توسط تکاوران در ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد سه شنبه گذشته باعث ناآرامی در پاکستان شد که تا روز جمعه ادامه داشت و منجر به کشته شدن چندین نفر و تخریب ده ها تاسیسات نظامی و دولتی توسط معترضان شد.

برای اولین بار در تاریخ این کشور، طرفداران خان به مقر ارتش یورش بردند در راولپندی و خانه تاریخی فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند در تلافی دستگیری چشمگیرش.

اقدام ارتش پاکستان برای گنجاندن قانون سخت ارتش و قانون اسرار رسمی یک ماده جدی است که در آن خان و حامیانش تحریک انصاف پاکستان (PTI) ممکن است با اتهاماتی مواجه شوند که می تواند منجر به مجازات اعدام یا حبس ابد شود. .

همچنین بخوانید | حامیان عمران خان در میان اعتراضات، طاووس های خانه فرمانده سپاه لاهور را دزدیدند.

بر اساس بیانیه‌ای که روابط عمومی بین‌سرویس (ISPR) منتشر کرد، کنفرانس فرماندهان سپاه ویژه، به ریاست ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش در مقر عمومی در راولپندی، همچنین تصمیم گرفت که دیگر خویشتنداری در برابر عاملانی که به تأسیسات نظامی حمله می‌کنند اعمال نخواهد شد. ) — شاخه رسانه ای ارتش پاکستان روز دوشنبه.

در این بیانیه آمده است که شرکت کنندگان در کنفرانس فرماندهان سپاه ویژه حوادث با انگیزه سیاسی و تحریک شده علیه تاسیسات نظامی و اموال عمومی و خصوصی را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: «بر اساس شواهد انکارناپذیر جمع‌آوری‌شده تاکنون، نیروهای مسلح به خوبی از برنامه‌ریزان، محرک‌ها، عاملان و عاملان این حملات مطلع هستند و تلاش برای ایجاد تحریف در این زمینه کاملاً بیهوده است».

این انجمن اعلام کرد که مصمم است افرادی که در این جنایات شنیع علیه تاسیسات نظامی و تجهیزات/تجهیزات شخصی دخیل هستند، از طریق محاکمه تحت قوانین مربوطه پاکستان از جمله قانون ارتش پاکستان و قانون محرمانه رسمی به عدالت سپرده خواهند شد.

در این جلسه تصمیم گرفته شد که “دیگر خویشتنداری در برابر عاملان، خرابکاران و متخلفانی که تحت هر شرایطی به تاسیسات و تاسیسات نظامی حمله می کنند اعمال نخواهد شد.”

در این نشست بر لزوم اجماع ملی میان همه ذینفعان برای رسیدگی به بی ثباتی سیاسی به عنوان یک اولویت برای بازگرداندن اعتماد عمومی، تقویت فعالیت های اقتصادی و تقویت روند دموکراتیک تاکید شد.

همچنین بخوانید | عمران خان باید علناً به دار آویخته می شد: رهبر اپوزیسیون پاک

فرماندهان نظامی همچنین تصمیم گرفتند از همه این تلاش ها برای رسیدن به این اجماع مورد نیاز حمایت کنند.

در همین حال، حزب تحریک انصاف در واکنش به بیانیه ارتش پاکستان در توئیتر خود نوشت که حزب تحریک انصاف به عنوان یک “مسئول و بزرگترین نهاد سیاسی در فدراسیون پاکستان” تعهدی تزلزل ناپذیر به قانون اساسی و دموکراسی دارد.

حزب اپوزیسیون گفت که معتقد است “قانون اساسی چراغ روشنایی برای همه ما در سطوح فردی و جمعی است و راه حل برای پیچیده ترین مشکلات در محدوده قانون اساسی و حدود قوانین قرار دارد.”

در بیانیه ای آمده است: «اعتراض مسالمت آمیز پس از ربوده شدن غیرقانونی رئیس حزب تحریک انصاف از طریق نیروهای شبه نظامی رنجرز از داخل ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد در 9 مه، یک واکنش طبیعی و قابل پیش بینی بود که توسط قانون اساسی به عنوان یک حق اساسی برای اعتراض مسالمت آمیز مردم تضمین شده بود. توسط اداره رسانه مرکزی حزب خان گفت.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که «شواهد انکارناپذیر فراوانی برای اثبات ورود اشرار مسلح به تجمعات مسالمت‌آمیز وجود دارد که به آتش‌سوزی و شلیک گلوله‌های واقعی بر روی تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز منجر به کشته شدن ده‌ها و صدها زخمی شده‌اند».

در این بیانیه همچنین تأکید شده است که بسیار مهم است که حق تصمیم‌گیری باید از طریق «انتخابات آزاد، عادلانه و معتبر» به مردم پاکستان بازگردانده شود تا آینده این کشور به جای رویارویی پایدار، بر هماهنگی لنگر بیاندازد. .