«حرفه من 280 ساله»: بایدن نگرانی های مربوط به سن 2024 را به شوخی می گیرد

توسط آسوشیتدپرس: جو بایدن 270 سال در سنا خدمت کرد. او قبلا سه سال از خواهرش والری بزرگتر بود، اما اکنون 20 سال از خواهرش والری است. و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده – که بایدن با محبت او را “جیمی” مدیسون خطاب می کند – یک دوست خوب است.

بایدن 80 ساله به شما خواهد گفت که همه شوخی را کنار بگذارید، او در پایان کار خود است، نه آغاز کار. او مدت زیادی است که این کار را انجام می دهد. و او در طی آن سال‌ها “عقل بسیار زیادی” به دست آورده است که او را مستحق یک دوره دوم می‌کند.

همانطور که بایدن، مسن‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده، کمپین انتخاب مجدد خود را آغاز می‌کند، او به طور فزاینده‌ای با صدای بلند در مورد سن بالا خود فکر می‌کند، جوک‌های تحقیرآمیز خود را انجام می‌دهد و دهه‌ها در زندگی عمومی خود را به عنوان یک مزیت در نظر می‌گیرد، به این امید که رای‌دهندگان را متقاعد کند که سنش یک امتیاز است. دارایی به جای آسیب پذیری

به طور خلاصه، او در تلاش است تا صاحب آن شود.

بایدن در ژانویه در کلیسای تاریخی آتلانتا که مارتین لوتر کینگ جونیور در آن کشیش مشترک بود، گفت: «اینجا با فروتنی به عنوان اولین رئیس‌جمهور مستقر ایالات متحده که فرصتی برای سخنرانی در مراسم یکشنبه ابنزر داشتم، ایستاده‌ام. شما 136 سال است که هستید. می دانم که شبیه آن هستم، اما اینطور نبوده ام.»

اظهارات رئیس جمهور هشت ساله در مورد سن خود می تواند جدی باشد، در اظهارات گسترده تری بافته شده و اغلب برای تأکید بر یک نکته گسترده تر استفاده می شود.

همچنین بخوانید | جو بایدن نئرا تاندن هندی-آمریکایی را به عنوان مشاور سیاست داخلی خود منصوب کرد

زمانی که بایدن ماه گذشته به پارلمان ایرلند گفت که هرگز نسبت به آینده خوشبین نبوده است، به ویژه اضافه کرد: «و من در پایان کارم هستم، نه آغاز کار».

بایدن خطاب به جمعیت موافق ادامه داد: «تنها چیزی که بعد از سنم به این حرفه می‌آورم – همانطور که می‌بینید چند سال دارم – اما کمی خرد است. من با تجربه‌ای بیشتر از هر رئیس‌جمهوری در تاریخ آمریکا وارد این کار شدم. من را بهتر یا بدتر نمی‌کند، اما بهانه‌های کمی به من می‌دهد.»

در مواقع دیگر، بایدن – خلق و خوی او توسط جمعیتی مملو از حامیان، چه در میان قانونگذاران دموکرات و چه در یک سالن اتحادیه های کارگری پر جنب و جوش – غالباً در حال صحبت کردن است و مشتاق است که با کمی مسخره کردن حضار را بخنداند. در شام سالانه خبرنگاران کاخ سفید در 29 آوریل، بایدن سن خود را زودتر – و مکرر – به هجوم برد.

بایدن در ماه آوریل به جمعی از اپراتورها و مهندسان ماشین‌آلات با اتحادیه بین‌المللی مهندسان عملیاتی در آکوکیک، Md.، گفت: «شما 122 سال پیش تأسیس شده‌اید – این زمانی نیست که من تأیید شدم. او قبل از اینکه با خنده قطع شود، در مراسم ماه تاریخ سیاه‌پوست به «حرفه‌ای 280 ساله من در اینجا» اشاره کرد و بایدن در یک رویداد نیروی هوایی در ماه گذشته اشاره کرد که رئیس جمهور دوایت آیزنهاور در اولین کلاس آکادمی نیروی هوایی بیش از شش دهه سخنرانی کرد. قبل اما اینکه “من آنجا نبودم… مهم نیست مطبوعات چه می گویند.”

چه عمدی و چه صریح، با این وجود، این یک استراتژی است که نشان می دهد چگونه رونالد ریگان در طول مبارزات انتخاباتی سال 1984 سؤالات مربوط به سن خود را – که در آن زمان 73 سال داشت – خنثی کرد. ریگان در مناظره ای علیه والتر موندال، دموکرات ۵۶ ساله، متعهد شد که سن را به یک مسئله تبدیل نمی کند و «از جوانی و بی تجربگی حریفم برای اهداف سیاسی سوء استفاده نمی کند».

بایدن «دقیقا همان کاری را انجام می دهد که باید انجام می داد. مایکل لاروسا، سخنگوی سابق مطبوعاتی جیل بایدن، بانوی اول، جیل بایدن، که در کمپین انتخاباتی رئیس جمهور در سال 2020 نیز کار می کرد، گفت: او آن را در آغوش می کشد، با آن سرگرم می شود، دقیقا همان کاری را انجام می دهد که رونالد ریگان انجام داد – تزریق شوخ طبعی و خود تحقیر کردن به آن. «با گفتن بخش آرام با صدای بلند، همه درگیر شوخی هستند. او سن خود را می‌داند و تظاهر به کسی نمی‌کند که نیست. و این مهمترین ویژگی در یک نامزد است.»

رئیس‌جمهور همچنین می‌تواند خود را با یک رقیب انتخابات عمومی تقریباً به سن او بیابد و به طور بالقوه مسئله سن خودش را خنثی کند. دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری خواهان، 76 سال سن دارد، اگرچه بر اساس برخی نظرسنجی ها، رای دهندگان نسبت به سن و تیزبینی او نسبت به بایدن نگرانی کمتری نشان داده اند. ترامپ، به نوبه خود، اصرار دارد که مسئله “سن نیست” – بلکه دقت ذهنی بایدن است.

نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی، که در تلاش برای به دست آوردن قدرت در حوزه مقدماتی حزب جمهوری خواه است که هنوز در حال شکل گیری است، سن بایدن را به طور مداوم به مرکز مبارزات انتخاباتی خود تبدیل کرده است – حتی تا آنجا که می گوید ممکن است به پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود نرسد. ، زمانی که او 86 ساله می شود.

پزشک شخصی بایدن پس از آخرین معاینه فیزیکی رئیس جمهور در ماه فوریه گفت که بایدن “یک مرد 80 ساله سالم و نیرومند باقی می ماند که برای انجام موفقیت آمیز وظایف ریاست جمهوری آماده است.”

با این حال، مردم همچنان نسبت به ظرفیت بایدن برای انجام وظیفه خود محتاط هستند. به گفته AP VoteCast، نظرسنجی گسترده از رای دهندگان سال 2022، اکثریت – 57٪ – از رای دهندگان در انتخابات میان دوره ای سال گذشته گفتند که فکر نمی کنند بایدن “توانایی ذهنی برای انجام کار موثر به عنوان رئیس جمهور را داشته باشد.” چهل و یک درصد از رای دهندگان گفتند بایدن این کار را کرد.

همچنین بخوانید | رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن با ساتیا نادلا و ساندار پیچای در مورد خطرات هوش مصنوعی گفتگو کرد.

از هر 10 جمهوری‌خواه، 9 نفر، و از هر 10 دموکرات، 2 نفر گفتند که فکر می‌کنند بایدن توانایی ذهنی برای خدمت به عنوان رئیس‌جمهور را ندارد. با این حال، در میان دموکرات‌ها، رأی‌دهندگان زیر 45 سال تقریباً دو برابر بیشتر از رأی‌دهندگان مسن‌تر بود که فکر می‌کردند بایدن توانایی ذهنی ندارد، 27 درصد در مقابل 13 درصد.

یک نظرسنجی ماه آوریل توسط مرکز تحقیقات روابط عمومی Associated Press-NORC نشان داد که شکاف قابل توجهی بین درصد دموکرات‌هایی که عملکرد شغلی بایدن را تایید می‌کنند – 78٪ – و کسانی که می‌خواهند او دوباره نامزد شود، که تنها 47٪ بود، نشان داد. مصاحبه با پاسخ دهندگان نظرسنجی نشان داد که این فاصله تا حد زیادی به دلیل سن رئیس جمهور است.

دستیاران بایدن مدت هاست چنین نگرانی هایی را رد کرده اند. برای مقابله با سؤالات سنی، کمپین انتخاب مجدد او احتمالاً بر دستاوردهایش تأکید می کند تا بر آمادگی او برای انجام این کار تأکید کند، در حالی که بر استدلال «با سن می آید» تأکید می کند که خود بایدن دوست دارد مطرح کند.

سناتور کریس کونز، دی-دل گفت: «بخشی از استدلال رئیس جمهور بایدن برای انتخاب مجدد این است که او چندین دهه تجربه دارد. فکر می‌کنم اگر بتواند شوخی‌های گاه به گاه خود را با نشان دادن نوع چابکی، درگیر شدن، و رویکرد معمولی به این موضوع که در شام خبرنگاران انجام داد، که در ایالت اتحادیه انجام داد، متعادل کرد. جلسات با گروه های کوچک سناتورها در علنی و خصوصی، به نظر من این یک مزیت است.»

هفته گذشته بایدن در یک مصاحبه جدید با ام اس ان بی سی نگرانی های مربوط به سن خود را رد کرد و گفت: “من عقل جهنمی زیادی به دست آورده ام و بیشتر از اکثریت مردم می دانم.”

مشاوران بایدن همچنین خاطرنشان کردند که سن او در مبارزات انتخاباتی 2020 به عنوان یک موضوع مطرح شد و مسیر او را به کاخ سفید منحرف نکرد. برخی از رقبای نامی‌تر او در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها در آن سال، مانند جولیان کاسترو، وزیر سابق مسکن و توسعه شهری و تیم رایان، نماینده سابق اوهایو، اشاره‌ای پنهان به سن و هوش بایدن داشتند، اما در میان دیگر نامزدها مورد توجه قرار نگرفت. . (یکی از آنها، سناتور برنی سندرز، از بایدن بزرگتر است.)

بایدن در گذشته اعتراف کرده بود که سن او برای رای دهندگان موضوعی مشروع است و اندکی پس از اعلام انتخاب مجددش گفت که قبل از رسمیت بخشیدن به تصمیم خود برای نامزدی برای دور دوم، به این موضوع نگاهی سخت انداخت.

“اگر حدس بزنم چند سال دارم، حتی نمی توانم عدد را بگویم. او در یک کنفرانس خبری با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در ماه گذشته گفت: این کار را انجام نمی دهد – با من ثبت نام نمی کند. اما تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که یکی از چیزهایی که مردم می‌خواهند بفهمند، مسابقه‌ای را می‌بینند و قضاوت می‌کنند که آیا آن را دارم یا ندارم. “