حمله نخست وزیر ژاپن: کیشیدا مبارزات انتخاباتی خود را از سر می گیرد و قول می دهد که امنیت در طول نشست G7 را تضمین کند

توسط میز جهانی هند امروز: نخست وزیر فومیو کیشیدا گفت ژاپن باید هر کاری را برای اطمینان از ایمنی انجام دهد، زیرا مقامات خارجی برای نشست های گروه هفت قدرت های صنعتی گرد هم می آیند و برای نشست ماه آینده آماده می شوند.

PM کیشیدا مورد حمله قرار گرفت با چیزی که به نظر می رسید یک بمب دودزا در روز شنبه، درست چند لحظه قبل از شروع سخنرانی خود در واکایاما، حمایت از نامزد حزب حاکم خود در انتخابات محلی. او به سلامت تخلیه شد و سالم فرار کرد.

کیشیدا هنگام از سرگیری سخنرانی های انتخاباتی خود گفت: «پلیس در حال بررسی جزئیات صدای انفجار شدید در محل سخنرانی قبلی است. به نقل از خبرگزاری رویترز، او گفت: “متأسفم که باعث نگرانی بسیاری از مردم شدم. ما در میانه یک انتخابات مهم برای کشورمان هستیم. ما باید این را با هم ادامه دهیم.”

بخوانید | نخست‌وزیر ژاپن، کیشیدا، کمتر از یک سال پس از ترور شینزو آبه، با بمب دودزا مورد حمله قرار گرفت.

کیشیدا در گفتگو با خبرنگاران گفت ژاپن نباید اجازه اعمال خشونت آمیز که به بنیان دموکراسی حمله می کند را بدهد.

حمله به کیشیدا کمتر از یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق، در ژوئیه سال گذشته هنگام سخنرانی در مبارزات انتخاباتی مورد اصابت گلوله قرار گرفت. چهل ساله تتسویا یاماگامی از یک تفنگ دست ساز برای شلیک به آبه استفاده کرد.

سیاستمداران ژاپنی برای انتخابات میان دوره ای در 23 آوریل برای مجلس سفلی پارلمان رقابت می کنند.

به نقل از رویترز، هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه، گفت که به پلیس دستور داده شده تا امنیت را تقویت کند و دولت هر کاری را که لازم است برای تضمین امنیت انجام دهد، زمانی که کیشیدا میزبان اجلاس سران جی 7 در هیروشیما باشد.

وزرای خارجه G7 روز یکشنبه برای نشستی در شهر تفریحی Karuizawa گرد هم می‌آیند، در حالی که وزرای محیط‌زیست و انرژی این گروه آخر هفته در ساپورو در شمال ژاپن گرد هم می‌آیند.