حمله هواداران عمران خان به مقر ارتش پاکستان، خانه فرمانده سپاه لاهور | فیلم های

توسط میز جهانی هند امروز: ساعاتی پس از نخست وزیر سابق پاکستان عمران خان توسط تکاوران پاکستان دستگیر شد، هواداران او وارد خانه فرماندهان سپاه در لاهور کانت شدند.

شنیده شد که برخی از جمعیت معترض در حالی که در بیرون از خانه فرماندهان سپاه به پرسنل امنیتی حمله می کردند، می گفتند: “کاها تا عمران خان کو نا چدنا (هشدار داده بود، عمران خان را مورد آزار و اذیت قرار ندهید).

حامیان عمران نیز در خارج از مقر ارتش تجمع کردند و قبل از نفوذ به محوطه دانشگاه سنگ پرتاب کردند. این اولین موردی بود که به مقر ارتش یورش بردند.

یکی از معترضان مدعی شد که در حین تظاهرات در خارج از مقر آی اس آی به دو نفر تیراندازی شده است.

یک هواپیمای ساختگی در خارج از پایگاه هوایی میانوالی به آتش کشیده شد.

عمران خان روز سه شنبه در ارتباط با پرونده القادر تراست از محل دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت شد.

بازداشت عمران خان یک روز پس از آن صورت می گیرد ارتش پاکستان اتهامات وی علیه یک افسر ارشد اطلاعاتی در حال خدمت را رد کرد از دست داشتن در تلاش برای ترور او عمران خان ساعاتی قبل از دستگیری در روز سه شنبه در یک پیام ویدئویی این اتهامات را تکرار کرد.

مورد اعتماد القادر چیست؟

عمران خان، همسرش، بوشرا بی بی، و دستیاران نزدیکشان ذوالفقار بخاری و بابر اعوان، تراست پروژه القادر را تشکیل دادند که هدف آن تأسیس دانشگاه القادر برای ارائه «آموزش با کیفیت» در سوهاوا تحصیل در منطقه جلوم پنجاب بود. .

آدرس دفتر امانت در اسناد «خانه بانی گله اسلام آباد» ذکر شده است.

بوشرا بی بی بعداً در سال 2019 تفاهم نامه ای را با یک شرکت خصوصی املاک و مستغلات به نام شهر بحریا امضا کرد تا از آنها کمک های مالی دریافت کند. این تراست زمینی به مساحت 458 کانال، 4 مارلا و 58 فوت مربع را از شهرک بحریا به عنوان بخشی از معامله خود دریافت کرد.

با این حال، به گفته رعنا ثنا الله، وزیر داخله، از این 458 کانال زمین، عمران خان سهام آن را تصحیح کرد و 240 کانال از زمین اهدایی را به نام فرح گوگی، یکی از دوستان نزدیک بوشرا بی‌بی واگذار کرد.

همچنین بخوانید | ارتش پاکستان عمران خان را به اتهامات “غیر مسئولانه و بی اساس” علیه افسر آی اس آی محکوم کرد.

سناالله مدعی شد که ارزش این زمین دست کم گرفته شد و خان ​​سهم خود را به نام دانشگاه دریافت کرد و افزود که نخست وزیر سابق تلاش کرد تا این موضوع را سرکوب کند.

به دنبال این ادعاها، مفتاح اسماعیل، وزیر دارایی سابق پاکستان در توییتی نوشت که عمران خان نزدیک به 190 میلیون پوند به مالک ریاض، سرمایه دار املاک و مستغلات داده است که بعداً مجبور شد این مبلغ را به مقامات بریتانیا ببخشد تا تحقیقات در مورد اینکه آیا این پول از هر گونه درآمد حاصل از این پول بوده است یا خیر. جرم.

ملک ریاض نیز صدها جریب زمین را به تراستی اهدا کرد که اعضای آن عمران خان، بوشرا بی بی و فرح گوگی بودند.

اما به گفته منتقدان، این اعتماد میلیون‌ها دلار به نام کمک‌های مالی در سال ۲۰۲۱ برای یک موسسه در حال ساخت به نام دانشگاه القادر دریافت کرد که در ۵ می ۲۰۱۹ توسط خان که رئیس این موسسه است افتتاح شد.

این رسوایی زمانی آشکار شد که رسانه های پاکستان به این موضوع اشاره کردند که 180 میلیون روپیه پاکستانی توسط تراست دریافت شده است، زمانی که سوابق هزینه های حدود 8.52 میلیون روپیه پاکستان را نشان می دهد. آنها همچنین پرسیدند که چرا این مؤسسه به عنوان یک امانت پذیرفته شده است، از دانشجویان هزینه می گیرد.

همچنین بخوانید | “پاکستان تحقیر شده”: عمران خان بیلاول بوتو را به دلیل سفر به هند به شدت محکوم کرد