خود را به اعدام با آتش محکوم می کنم: فوتبالیست تونسی در اعتراض به «دولت پلیس» خود را به آتش کشید

توسط میز جهانی هند امروزگاردین گزارش داد: یک فوتبالیست حرفه‌ای در تونس در اوایل هفته جاری در اعتراض به «دولت پلیس» حاکم بر کشور در روستای حفوز در منطقه مرکزی قیروان پس از خودسوزی جان خود را از دست داد.

برادرش رایان گفت که قربانی که نزار عیسی 35 ساله نام دارد، در اثر اقدام خود دچار سوختگی درجه سه شده است.

رایان به گاردین گفت که نزار از بیمارستان قیروان به بیمارستان فوق تخصص سوختگی در پایتخت تونس منتقل شد، اما پزشکان نتوانستند او را نجات دهند. روز جمعه به خاک سپرده شد.

عیسی در یک پست فیس بوک اندکی قبل از اقدام مرگبار خود گفت که خود را به “قتل با آتش” محکوم کرده است. “من دیگر انرژی ندارم. به پلیس اطلاع دهید که حکم امروز اجرا می شود.»

رسانه های تونس گزارش دادند که خبر کشته شدن عیسی باعث تظاهرات در خیابان های حفوز در شامگاه پنجشنبه شد. تظاهرکنندگان جوان به سوی پلیس سنگ پرتاب کردند و پلیس نیز با گاز اشک آور پاسخ داد.

درگیری های مشابهی در روز جمعه در مراسم تشییع جنازه رخ داد. صدها نفر از عزاداران قبل از تشییع جنازه عیساوی در بیرون خانه جمع شدند و فریاد زدند: “با خون و با جان خود ما خودمان را فدای تو خواهیم کرد، نزار.”

به گزارش رسانه های تونس، عیسی پس از آن که افسران او را متهم به “تروریسم” کردند، تصمیم گرفت تا اعتراض شدید خود را علیه پلیس انجام دهد، زیرا او شکایت کرد که نمی تواند موز را با قیمتی کمتر از 10 دینار (3.30 دلار) در هر کیلوگرم بخرد، یعنی دو برابر قیمت تعیین شده توسط پلیس. دولت.