دادگاه ایالات متحده استرداد متهم 26 سپتامبر 2011 Tahawur Rana به هند را تایید کرد

توسط Press Trust of India: دادگاه ایالات متحده در کالیفرنیا اعلام کرد، طهور رانا تاجر کانادایی الاصل پاکستانی زندانی که به دلیل دست داشتن در حمله تروریستی بمبئی در سال 2008 تحت تعقیب است، می تواند به هند استرداد شود.

قاضی ژاکلین چولجیان از دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه مرکزی لس آنجلس در دستور مورخ 16 مه گفت که بر اساس موارد فوق، دادگاه به این نتیجه می رسد که رعنا 62 ساله برای جرائمی که برای آنها درخواست استرداد شده است و بر اساس آن ها قابل استرداد است. ایالات متحده در حال انجام است.

آژانس تحقیقات ملی هند (NIA) در حال بررسی نقش وی در حملات 26 سپتامبر است که توسط تروریست های لشکر طیبه مستقر در پاکستان در سال 2008 انجام شد.

او به دلیل نقشش در این حملات به دلیل درخواست استرداد توسط هند در ایالات متحده دستگیر شد.

NIA گفته است که آماده است اقداماتی را برای آوردن وی از طریق کانال های دیپلماتیک به هند آغاز کند.

همچنین بخوانید | ایالات متحده متهم 26/11 طهور رعنا را پس از درخواست استرداد توسط هند دستگیر کرد

در جریان جلسات دادگاه، دادستان های فدرال استدلال کرده اند که رعنا از اینکه دوست دوران کودکی اش دیوید کلمن هدلی پاکستانی-آمریکایی با لشکر طیبه درگیر بوده و با کمک به هدلی و پوشش دادن او برای فعالیت هایش، از سازمان تروریستی حمایت می کند آگاه بوده است. و همکاران آن

رعنا از جلسات هدلی، مواردی که مورد بحث قرار گرفت و برنامه ریزی حملات، از جمله برخی از اهداف، اطلاع داشت.

دولت ایالات متحده تاکید کرد که رعنا بخشی از این توطئه بوده و دلیل محتملی وجود دارد که او مرتکب جنایت اساسی انجام یک اقدام تروریستی شده است.

از سوی دیگر وکیل رعنا با استرداد مخالفت کرد.

در حملات تروریستی بمبئی در سال 2008 که در آن 10 تروریست پاکستانی بیش از 60 ساعت محاصره کردند، در مجموع 166 نفر از جمله شش آمریکایی کشته شدند.

همچنین بخوانید | حکم های غیرقابل وثیقه علیه مقامات آی اس آی پاکستان در پرونده حملات 26 سپتامبر 11 بمبئی