دادگاه سنگاپور استیناف 11 ساعته قاچاقچی هندی حشیش در محکومیت اعدام را رد کرد.

توسط Press Trust of Indiaگزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که دادگاهی در سنگاپور درخواست یک قاچاقچی 46 ساله هندی الاصل را برای بررسی پرونده‌اش، یک روز قبل از اجرای حکم اعدام، رد کرده است.

به گزارش کانال نیوز آسیا، قاضی دادگاه استیناف، استیون چونگ، روز سه‌شنبه، درخواست تانگاراجو سوپیاه سنگاپوری برای درخواست تجدیدنظر و تعلیق اعدام او را رد کرد.

او از ریچارد برانسون میلیاردر بریتانیایی حمایت می‌کند، که ادعا می‌کرد محکومیت او مطابق با استانداردها نیست و “سنگاپور ممکن است یک مرد بی‌گناه را بکشد”.

وزارت امور داخله در اینجا روز سه شنبه به اظهارات برانسون پاسخ داد و گفت که این اظهارات نشان دهنده “بی احترامی” به قضات سنگاپور و سیستم عدالت کیفری است.

در یک حکم 15 صفحه ای، قاضی چونگ توضیح داد که تانگاراجو نتوانسته است مبنای قانونی برای دادگاه برای بررسی پرونده خود نشان دهد.

وی گفت: «همچنین هیچ مبنایی برای دادگاه وجود ندارد که از قدرت ذاتی خود برای بازگشایی تجدیدنظر کیفری منعقد شده استفاده کند.

قاضی چونگ در این گزارش گفت: «بنابراین این درخواست بدون اینکه برای استماع قرار داده شود، رد می شود.

تانگاراجو در اکتبر 2018 توسط قاضی دادگاه عالی به اتهام شریک جرم از طریق توطئه برای قاچاق حشیش محکوم شد.

این با تحویل حدود 1 کیلوگرم حشیش به خود بود که بر اساس قانون سوء استفاده از مواد مخدر یک تخلف است.

تانگاراجو به دلیل ناتوانی در انجام هر یک از معیارهایی که او را از مجازات اعدام رها می کرد به اعدام محکوم شد.

او بعداً علیه محکومیت و حکم خود تجدید نظر کرد، اما در آگوست 2019 رد شد و دادگاه موافقت کرد که تانگاراجو برای قاچاق حشیش توطئه کرده است و از تلفن برای برقراری ارتباط با همدست خود، موگان والو استفاده کرده است.

Tangaraju در نوامبر 2022 یک درخواست کیفری برای اجازه درخواست برای بررسی درخواست تجدید نظر به پایان رسیده ارائه کرد.

دادگاه در فوریه 2023 نیز این موضوع را رد کرد.

همچنین بخوانید | مرد هندی الاصل به دلیل تلاش برای فرار از قوانین حشیش در بریتانیا محکوم شد

در آخرین پیشنهاد خود، تانگاراجو، که وکالت خود را بر عهده داشت، استدلال کرد که دادستانی نتوانسته است فراتر از شک معقول ثابت کند که او و موگان برای قاچاق مقدار مشخصی 1017.9 گرم حشیش توافق داشتند.

با این حال، قاضی چونگ گفت: هرگز در مورد تانگاراجو در دادگاه این نبود که توافق با موگان برای انتقال مبلغی کمتر از حد آستانه برای مجازات اعدام یا هر مقدار کمتری باشد.

قاضی چونگ گفت: “بنابراین به نظر می رسد که متقاضی اساساً به دنبال ارائه یک استدلال کاملاً جدید است.”

وی افزود: موافقت با قاچاق مقدار کشف شده در اختیار موگان در هر صورت بدون شک ثابت شده است.

قاضی چونگ با دادستان موافقت کرد که این استدلال جدید مبتنی بر “ادعاهای نادرست” است.

موگان شهادت داده بود که از شخص دیگری حشیش جمع آوری کرده بود و به او دستور داده شده بود که مواد مخدر را به تانگاراجو برساند.

او شهادت داد که می‌دانست «دو بلوک مستطیلی شکل که در بسته‌بندی سفید پیچیده شده‌اند» با بازرسی خودش حشیش است، و مواد مخدر متعاقبا آنالیز شد و مشخص شد که حاوی 1017.9 گرم حشیش است.

قاضی چونگ دریافت که هیچ مبنای قانونی برای اعمال قدرت بازبینی دادگاه وجود ندارد.

وی افزود: «ادله‌های جدیدی که متقاضی در ساعت یازدهم بدون بیشتر ارائه کرده است، اعمال قدرت ذاتی دادگاه را برای بازگشایی تجدیدنظر کیفری منعقد شده تضمین نمی‌کند.»

همچنین بخوانید | توییتر اولین پلتفرم رسانه اجتماعی بزرگی است که اجازه تبلیغات حشیش را می دهد