دادگاه پاسخگویی پاکستان به عمران خان در پرونده فساد القادر تا 19 ژوئن وثیقه داد.

توسط Press Trust of India: دادگاه ضد فساد پاکستان روز چهارشنبه به عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان وثیقه تا 19 ژوئن در پرونده القادر تراست مربوط به فساد بیش از 50 میلیارد روپیه صادر کرد.

خان پس از آن که دادگاه عالی اینجا اوایل روز وثیقه حمایتی رئیس تحریک انصاف پاکستان را به مدت سه روز تمدید کرد و به او دستور داد در این مدت از دادگاه مبارزه با فساد وثیقه درخواست کند، خان در برابر دادگاه پاسخگویی مستقر در اسلام آباد حاضر شد. .

قاضی دادگاه پاسخگویی، محمد بشیر، به ریاست جلسه، به خان وثیقه تا 19 ژوئن در برابر وثیقه های 500,000 روپیه ای اعطا کرد.

پیش از این، خان از لاهور به پایتخت سفر کرد و ابتدا در دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) حاضر شد، جایی که قاضی میانگل حسن اورنگ زیب و قاضی سامان رفعت امتیاز به وی وثیقه سه روزه دادند تا برای وثیقه به دادگاه مبارزه با فساد برود.

دادگاه پیشتر در 17 مه به او وثیقه تا 31 مه داده بود.

همچنین بخوانید: پاکستان: تیم تحقیقاتی مشترک عمران خان را برای حمله 9 می به جناح احضار کرد.

وکیل خواجه حارث خان در دادگاه حضور داشت در حالی که دفتر حسابرسی ملی (NAB) توسط دادستان مظفر عباسی در پرونده ادعایی فساد که منجر به دستگیری خان در 9 می در ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد شد، نمایندگی می کرد.

دستگیری این بازیکن کریکت که تبدیل به سیاستمدار شده بود به اعتراضات گسترده در سراسر پاکستان منجر شد که بیش از 10 نفر را کشتند و هزاران نفر از هواداران حزب تحریک انصاف را پشت میله های زندان بر جای گذاشت.

رئیس حزب تحریک انصاف دو روز بعد از سوی دیوان عالی کشور با دستور درخواست وثیقه از دادگاه عالی اسلام آباد آزاد شد.

خان در یک گفتگوی غیررسمی با افراد رسانه ای به همین مناسبت گفت که دستگاه قدرتمند کشور را اداره می کند. وی با بیان اینکه «دولت و نظام یکی هستند، دومی اولی را اداره می کند»، گفت: چاره ای جز برگزاری انتخابات نیست.

خان از زمانی که در آوریل سال گذشته با رای عدم اعتماد در پارلمان برکنار شد، خواستار برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام در پاکستان شده است.

خان در پاسخ به سوالی در مورد خروج وفادارانش از حزب گفت: این تلاشی برای باج خواهی است. او همچنین این تصور را که با رئیس جمهور عارف علوی اختلاف دارد را رد کرد.

علوی قبل از اینکه به عنوان رئیس جمهور پاکستان منصوب شود، یکی از اعضای ارشد حزب تحریک انصاف خان بود.

به طور جداگانه، یکی دیگر از شعبه های دادگاه عالی اسلام آباد دو دادخواست وثیقه توسط خان علیه نقض بند 144 و ممنوعیت پلیس اسلام آباد به دلیل دستگیری وی در هر پرونده ای که پس از 9 مه ثبت شده بود، پذیرفت.

دادگاه پس از استدلال‌های علی گوهر، مشاور خان و منور اقبال، دادستان کل اضافی، وثیقه حمایتی رئیس حزب تحریک انصاف را در مورد هر دو دادخواست به مدت 10 روز تمدید کرد و پلیس را از دستگیری وی در هر پرونده‌ای که پس از 9 مه در صلاحیت اسلام آباد ارائه شده بود، منع کرد.

در این جلسه، وکیل خان به دادگاه اطلاع داد که بیش از 150 پرونده علیه نخست‌وزیر سابق ثبت شده است و او باید در هر پرونده برای تحقیق حاضر شود.

بوشرا بی بی همسر خان نیز در پرونده القادر تراست برای تامین وثیقه در دادگاه پاسخگویی حاضر شد.

قاضی محمد بشیر در حالی که بی بی با وکیل خود خواجه هریس به آن ملحق شده بود، در حالی که مظفر عباسی معاون دادستان کل NAB برای اداره وی حاضر شد، این درخواست را شنید.

با این حال، افسر تحقیقات NAB، عمر ندیم به دادگاه اطلاع داد که دستگیری بی بی ضروری نیست. وی به دادگاه گفت: «هیچ نوع قرار بازداشت برای بوشرا بی بی صادر نشده و نیازی به دستگیری او نیست.

قاضی درخواست وثیقه او را «غیرقابل قبول» اعلام کرد و این دادخواست را کنار گذاشت.

همچنین بخوانید: عمران خان در زندگی خود به زرق و برق نیاز دارد، TikToker بریتانیا می گوید که به همسر “شیطون” خود پیشنهاد می دهد.