دادگاه پاک به عمران خان تا فردا مهلت داد تا پس از مستثنی شدن از غیبت مداوم خود حاضر شود

توسط Press Trust of India: دادگاه عالی پاکستان روز چهارشنبه از عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان خواست تا شخصاً روز پنجشنبه در 9 مورد به وی مهلت دهد و به وی هشدار داده است که ممکن است وثیقه موقت او را به دلیل غیبت مداوم او در جلسات رسیدگی لغو کند.

این دستورالعمل در جریان رسیدگی به درخواست وثیقه رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) در 9 پرونده صادر شد – دو مورد از آنها توسط عامر فاروق، رئیس دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) و هفت مورد توسط دو نفر مورد رسیدگی قرار گرفت. نیمکت عضو شامل قاضی فاروق و قاضی میانگل حسن اورنگ زیب.

در این جلسات، IHC نسبت به غیبت مداوم خان 70 ساله در جلسات ابراز نارضایتی کرد و به لغو وثیقه موقت او در صورت عدم حضور در دادگاه در روز پنجشنبه هشدار داد و به او اجازه داد تا یک روز بعد از اینکه قبلاً به وی دستور داده بود در دادگاه حاضر شود. چهار شنبه.

دادگاه پاکستان به عمران خان در مورد غیبت او در جلسات دادگاه هشدار داد

دو درخواستی که توسط IHC CJ شنیده شد به دنبال تسکین برای خان در یک پرونده شورش و دیگری به اتهام تلاش برای قتل بود، در حالی که هفت پرونده که توسط یک شعبه رسیدگی شد مربوط به خشونت در خارج از مجتمع قضایی فدرال در اسلام آباد بود.

در 18 آوریل، IHC مدت وثیقه خان را در هشت مورد – از جمله موارد خشونت در خارج از مجتمع قضایی فدرال – تا 3 می تمدید کرد.

قاضی فاروق با پذیرش درخواست رئیس حزب تحریک انصاف برای تمدید وثیقه و معافیت از حضور در دادگاه، به صراحت اعلام کرده بود که وثیقه موقت خان در تمامی موارد در صورت عدم حضور وی در دادگاه در 3 می لغو خواهد شد.

در اوایل روز، سی جی فاروق تقاضای وثیقه خان را در پرونده ای مربوط به اتهامات تلاش برای قتل که توسط PML-N MNA محسن شهنواز رنجها در سال گذشته ارائه شده بود، پذیرفت.

وی پس از ابراز نارضایتی خود از غیبت مداوم نخست‌وزیر سابق در پرونده‌های مختلف، از خان خواست که روز چهارشنبه در دادگاه حضور یابد.

«اگر خواهان، عمران خان، در جلسات دادگاه حاضر نشود [today]، قرار وثیقه موقت را رد می کند. روزنامه داون به نقل از قاضی فاروق گفت: قاضی اضافه کرد که نخست وزیر سابق در دادگاه شوخی کرده است.

در 23 اکتبر 2022، رنجها شکایتی جنایی ارائه کرد و مدعی شد که تیراندازی توسط یک پلیس خیبر پختونخوا در خارج از کمیسیون انتخابات پاکستان (ECP) در خیابان قانون اساسی در 21 اکتبر 2022، “تلاشی به جان وی” بود که ظاهراً به او حمله کرده بود. دستور خان

رد صلاحیت خان در پرونده توشاخانا باعث اعتراضات در اسلام آباد و راولپندی، به ویژه در فیض آباد شده بود که منجر به دستگیری سه نفر شد – یک قانونگذار حزب تحریک انصاف و دو محافظ پلیس او.

درگیری بین معترضان و پلیس بلافاصله پس از صدور حکم رد صلاحیت خان آغاز شد که گارد پلیس خیبر پختونخوا صالح محمد نماینده مجلس ملی با شلیک گلوله شلیک کرد.

تحریک انصاف پاکستان اعلام کرد که نخست وزیر سابق برای شرکت در جلسه استماع روز پنجشنبه از لاهور به اسلام آباد سفر خواهد کرد.

خان از زمان برکناری خود از قدرت در آوریل سال گذشته در بیش از صد پرونده دست داشته است. او ادعا می کند که این پرونده ها دارای انگیزه سیاسی است.