در بحبوحه تهدید واگنر برای عقب نشینی، اوکراین مدعی است که کنترل مسیر اصلی عرضه به باخموت را در اختیار دارد

توسط رویترز:

در حالی که رئیس گروه واگنر مزدور روسیه تهدید کرد در صورت عدم ارسال مهمات بیشتر مسکو، برخی از نیروهای خود را از شهر شرقی خارج خواهد کرد، سخنگوی ارتش اوکراین همچنان کنترل یک مسیر اصلی تدارکات به باخموت را در دست دارد.

نیروهای روسی ده ماه است که تلاش می کنند تا به بقایای متلاشی شده شهری 70000 نفری نفوذ کنند. کیف متعهد شده است که از باخموت که روسیه آن را پله ای برای حمله به شهرهای دیگر می داند، دفاع کند.

سرهی چرواتی، سخنگوی نیروهای اوکراینی در شرق، در مصاحبه ای با وب سایت خبری محلی گفت: «چند هفته است که روس ها در مورد تصرف «جاده زندگی» و همچنین کنترل مداوم آتش بر آن صحبت می کنند. دزرکالو تیژنیا.

بله، آنجا واقعاً دشوار است… (اما) نیروهای دفاعی به روس‌ها اجازه نداده‌اند که تدارکات ما را «قطع» کنند.»

“جاده زندگی” یک جاده حیاتی بین باخموت ویران شده و شهر نزدیک چاسیو یار در غرب است – فاصله کمی بیش از 17 کیلومتر (10.56 مایل).

همچنین بخوانید | زلنسکی از اوکراین: من یک تپانچه حمل می کنم، اگر روس ها به دفترم حمله می کردند تا حد مرگ می جنگیدم

فرماندهی ارشد نظامی اوکراین در به روز رسانی روزانه خود در روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور 58 حمله روسیه را طی روز گذشته در امتداد بخشی از خط مقدم که از باخموت از طریق آودیوکا و تا مارینکا در جنوب منطقه دونتسک امتداد دارد دفع کرده اند.

به گفته تحلیلگران نظامی، اگر باخموت سقوط کند، چاسیو یار احتمالاً بعدی مورد حمله روسیه قرار خواهد گرفت، هرچند که در ارتفاعات بالاتری قرار دارد و گمان می‌رود که نیروهای اوکراینی استحکامات دفاعی در آن نزدیکی ساخته باشند.

یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه واگنر روسیه، که اغلب ادعای موفقیت‌های غیرقابل تأیید کرده است، گفت که نیروهایش حدود 100 تا 150 متر (109 تا 164 یارد) در باخموت پیشروی کرده‌اند و کمتر از 3 کیلومتر مربع از شهر را در دست اوکراینی‌ها باقی گذاشته‌اند.

اما او گفت که 94 سرباز را از دست داده است.

پریگوژین در یک بیانیه صوتی که عصر شنبه در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام سرویس مطبوعاتی او منتشر شد، گفت: «اگر مهمات بیشتری داشتیم، پنج برابر کمتر می شد.

به طور جداگانه، پریگوژین در یک مصاحبه ویدئویی نزدیک به 90 دقیقه ای با وبلاگ نویس نظامی روسی که روز شنبه منتشر شد، تهدید کرد که نیروهای خود را از باخموت خارج خواهد کرد و گفت که آنها فقط برای روزها مهمات کافی دارند.

پریگوژین به نقل از نامه ای به وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو، گفت: «اگر کمبود مهمات جبران نشود، به احتمال زیاد، ما مجبور خواهیم شد بخشی از یگان ها را خارج کنیم.» ضرب الاجل.

زمان ضبط مصاحبه مشخص نشد.

پریگوژین اغلب گفته است که نیروهای مسلح معمولی مهمات مورد نیاز را به مردانش نمی دهند و گاهی اوقات مقامات عالی رتبه را به خیانت متهم می کند.

پریگوژین در این مصاحبه گفت: “ما باید از فریب دادن مردم و گفتن به آنها که همه چیز خوب است دست برداریم.” صادقانه باید بگویم: روسیه در آستانه یک فاجعه است.

همچنین بخوانید | «حمله دزدکی صحنه سازی»: روسیه می گوید پهپاد اوکراینی تاسیسات ذخیره سوخت کریمه را به آتش کشیده است