در بزرگترین سرکوب صنعت دخانیات، استرالیا برای ممنوعیت بخارپزی تفریحی، تشدید قوانین سیگار الکترونیکی

توسط میز جهانی هند امروزدولت فدرال استرالیا روز سه‌شنبه پیشنهاد ممنوعیت همه انواع ویپ‌های یکبار مصرف و واردات انواع ویپ‌های بدون نسخه را به منظور تشدید قوانین سیگار الکترونیکی داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این کشور در بزرگترین سرکوب صنعت دخانیات در بیش از یک دهه اخیر، قوانین سخت‌تر سیگار الکترونیکی از جمله اعمال کنترل‌های جدید بر واردات و بسته‌بندی را برای جلوگیری از مصرف سیگار، به ویژه در میان کودکان، پیشنهاد کرد.

طبق گزارش ها، دولت محدودیت هایی را بر طعم، رنگ، غلظت نیکوتین و سایر مواد تشکیل دهنده اعمال خواهد کرد.

مارک باتلر، وزیر بهداشت، در سخنرانی خود در باشگاه ملی مطبوعات گفت: «درست مانند سیگار کشیدن، Big Tobacco یک محصول اعتیادآور دیگر را مصرف کرده، آن را در بسته‌بندی براق پیچیده و طعم‌هایی به آن اضافه کرده تا نسل جدیدی از معتادان به نیکوتین ایجاد کند.» که توسط آژانس دیده شد.

باتلر می گوید: “این محصولی است که کودکان ما را هدف قرار داده است و در کنار آب نبات چوبی و شکلات تخته ای فروخته می شود.” «ویپینگ به مسئله رفتاری شماره یک در دبیرستان ها تبدیل شده است. و در مدارس ابتدایی در حال گسترش است.»

برای محصولات ویپینگ قانونی که باید بسته بندی دارویی داشته باشند، نسخه لازم است.

بودجه فدرال که قرار است هفته آینده منتشر شود، شامل 234 میلیون دلار استرالیا (155 میلیون دلار) برای تأمین بودجه اقدامات جدید برای محافظت در برابر آسیب های ناشی از تنباکو و محصولات بخارپز می شود.

استرالیا یکی از سخت‌ترین قوانین ضد سیگار در جهان را دارد، پس از آن که این کشور در سال 2012 تولیدکنندگان را مجبور کرد که برندهای رنگارنگ متمایز را کنار بگذارند و سیگارهای خود را در بسته‌های یکنواخت و بدون تزئینات بفروشند.

(با ورودی رویترز)

همچنین بخوانید | 2.4 تن کوکائین به ارزش 677 میلیون دلار به مقصد استرالیا در بزرگترین کشفیات مواد مخدر کشور کشف و ضبط شد.

همچنین بخوانید | جوک زونفریلو درگذشت. وقتی جنیفر وینگت به همراه قاضی مسترشف استرالیا آشپزی می کرد