در تماس ویدیویی، ترامپ با ناامیدی دستانش را بالا می‌اندازد زیرا تاریخ محاکمه پرونده جنایی نیویورک برای فصل مقدماتی مارس تعیین شده است.

توسط Assocaited Press: دونالد ترامپ سه‌شنبه زمانی که قاضی دادگاه جنایی او را برای 25 مارس برنامه‌ریزی کرده بود، دستانش را با ناامیدی بالا برد و رئیس‌جمهور سابق و نامزد فعلی را در گرماگرم فصل مقدماتی ریاست‌جمهوری سال آینده در دادگاه منهتن قرار داد.

ترامپ که از طریق ویدئو کنفرانس در یک جلسه پیش از محاکمه در پرونده حبس پول حاضر شد، در حالی که قاضی خوان مانوئل مرچان به او توصیه کرد که تمام تعهدات دیگر را برای مدت زمان محاکمه که ممکن است چند هفته طول بکشد، لغو کند، جلوی دوربین رفت.

ترامپ با پوشیدن کت و شلوار آبی در مقابل پس‌زمینه پرچم‌های آمریکا در ملک خود در فلوریدا، سپس به وکیلی که در کنارش بود – گفتگوی کوتاه آنها در فید ویدیویی قابل شنیدن نیست – قبل از اینکه تا پایان جلسه با دستانش بسته شده بنشیند.

ترامپ در جریان استماع سخنان کمی گفت، اما پس از آن در شبکه های اجتماعی به شدت انتقاد کرد و نوشت: «همین الان جلسه دادگاه عالی شهرستان نیویورک برگزار شد که من معتقدم حقوق متمم اول من، «آزادی بیان» نقض شده است و آنها ما را مجبور کردند تاریخ آزمایشی 25 مارس، درست در اواسط فصل ابتدایی.”

ترامپ در پلتفرم Truth Social خود نوشت: «بسیار ناعادلانه، اما این دقیقاً همان چیزی است که دموکرات‌های چپ رادیکال می‌خواستند». به این میگن تداخل در انتخابات، و تا به حال در کشور ما چنین چیزی اتفاق نیفتاده است!!!

ترامپ ماه گذشته در مورد 34 مورد جنایت در جعل سوابق تجاری مربوط به پرداخت های خنثی کننده ای که در طول مبارزات انتخاباتی 2016 برای دفن اتهامات مبنی بر داشتن روابط جنسی خارج از ازدواج انجام شده بود، بی گناه بود. او منکر تخلف شده است.

مرچان گفت که پس از گفتگو با وکلای ترامپ و دادستان ها به تاریخ محاکمه 25 مارس رسیده است. سوزان نچلس، وکیل ترامپ، گفت که ترامپ از تاریخ قبل از جلسه سه‌شنبه اطلاع داشت و گفت که واکنش خشمگینانه او را ندیده است.

همچنین بخوانید | ترامپ به دنبال تأخیر 4 هفته‌ای دادگاه متهم به تجاوز جنسی به دلیل پوشش رسانه‌ای است.

پرونده ترامپ در دادگاه ایالتی در حال رسیدگی است، حتی در شرایطی که وکلای او به دنبال انتقال آن به دادگاه فدرال هستند، زیرا برخی از رفتارهای ادعا شده در زمان ریاست جمهوری او رخ داده است. دفتر دادستان منطقه منهتن تا هفته آینده فرصت دارد مدارک لازم را در مورد اینکه چرا باید در دادگاه ایالتی، جایی که کیفرخواست تاریخی ارائه شده است، ارائه کند.

ترامپ پرونده نیویورک و فهرست طولانی تحقیقات دیگر درباره رفتار شخصی، حرفه ای و ریاست جمهوری خود را در کمپین انتخاباتی خود برای بازپس گیری کاخ سفید در سال 2024 محور اصلی قرار داده است. شانس او ​​را ضعیف کند

ترامپ اغلب در راهپیمایی ها، سخنرانی ها، برنامه های تلویزیونی و شبکه های اجتماعی درباره این موارد بحث می کند. او مکرراً به دادستان ها، متهمان و قضات با نام، از جمله مرچان، حمله کرده است و تمایلی به عقب نشینی نشان نداده است – حتی پس از حکم اخیر 5 میلیون دلاری در شکایت یک نویسنده برای سوء استفاده جنسی و افترا علیه او.

شاکی این پرونده، نویسنده ای. جین کارول، روز دوشنبه ادعای جدیدی را ارائه کرد و خواستار دریافت 10 میلیون دلار اضافی یا بیشتر شد تا ترامپ را به خاطر اظهاراتی که یک روز پس از حکم 9 می در CNN او را مورد انتقاد قرار داد، مسئول بداند.

ترامپ روز سه شنبه در پاسخ به این ادعا که ادعاهای کارول «داستانی جعلی، ساختگی» و «کلاهبرداری کامل» است و اینکه پرونده او «بخشی از کتاب بازی دموکرات‌ها برای لکه‌دار کردن نام و شخص من» است، پاسخ داد.

مرچن بخش اعظم جلسه 15 دقیقه‌ای روز سه‌شنبه را صرف بررسی دستوری کرد که در 8 مه صادر کرد که قوانین اساسی برای رفتار ترامپ در پیش از محاکمه تعیین می‌کند.

همچنین بخوانید | وکیل متهم می گوید غیبت ترامپ در دادگاه تجاوز جنسی نشان می دهد که او این کار را انجام داده است

مرچان گفت: این یک دستور تهوع نیست و ترامپ آزاد است در مورد این پرونده صحبت کند و از خود دفاع کند، اما او نمی تواند از شواهد ارائه شده توسط دادستان برای حمله به شاهدان یا ارسال اسناد حساس در رسانه های اجتماعی استفاده کند. اگر او دستور را نقض کند، خطر تحقیر شدن او را تهدید می کند.

یکی از نگرانی‌های مطرح‌شده توسط دادستان این بود که ترامپ می‌تواند از «اطلاعات بسیار شخصی» موجود در تلفن‌های همراه شاهدان، مانند عکس‌های شخصی و پیام‌های متنی با خانواده و دوستان، و همچنین شهادت مخفیانه هیئت منصفه و دیگر مطالب استفاده کند تا خشم خود را برانگیزد. حامیان

هیچ چیز در این دستور مانع از این نمی‌شود که ترامپ بتواند بدون نیاز به «شروع حمله به افراد، افشای نام، آدرس، شماره تلفن‌های همراه، هویت، تاریخ تولد یا هر چیز دیگری در این راستا» در دفاع از خود «قدرتمند و متقاعدکننده» صحبت کند. مرچن گفت. برخی از مطالب حساس که توسط دادستان ها به اشتراک گذاشته می شود باید فقط توسط وکلای ترامپ نگهداری شود، نه شخص ترامپ.

دادستان ها بلافاصله پس از دستگیری ترامپ به دنبال این دستور بودند و به گفته آنها سابقه وی در اظهارات “آزاردهنده، شرم آور و تهدید آمیز” درباره افرادی است که در اختلافات حقوقی با آنها درگیر شده است.

ترامپ روز سه‌شنبه از حضور شخصی در دادگاه معاف شد و از چالش‌های امنیتی و لجستیکی بزرگی که با محاکمه او در ماه گذشته همراه بود اجتناب کرد. در عوض، جمهوری‌خواه از طریق ویدئو کنفرانس با چهره‌اش به مانیتورهای تلویزیونی که در اطراف دادگاه قرار داشتند، متصل شد.

ترامپ تا 4 ژانویه، تنها چند هفته قبل از برگزاری اولین رای گیری مقدماتی، نیازی به حضور دوباره در دادگاه ندارد.